Gå til innhold

Kaster du mat.? 😠

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Regner med at ikke kaster mat? Matavfall kan alltid brukes,så jeg syns ingen trenger kaste. Du vet hvordan du bruker matavfall regner jeg med? 

Anonymkode: ac93a...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg kaster lite mat. Bruker opp/fryser rester, spiser opp maten toåringen ikke ender opp med å spise, og bruker bokashi for gjødsel. 

Anonymkode: ab03c...782

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja innimellom kaster jeg mat. Har ikke noe problem med det

Anonymkode: fac92...0b7

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle kan ikke bruke alt matavfallet. Bokashi er for de som har hage og som har plass til å holde på med det. Vi gir rester til hunden, skall og skadet mat går i søpla og blir til jord på avfallsstasjonen.

Anonymkode: cedc2...fb8

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når jeg har kjøpt mat å er denne maten min eiendom og jeg står fritt til å gjøre hva jeg vil med den. At det kommer en nesevis person på kg og er nedlatende gjør egentlig at jeg får litt lyst til å kaste mer mat, bare for å irritere.

Folk lever sine liv og de tar sine valg.

Anonymkode: 62134...d3a

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du, jeg har vært veldig flink på å ikke kaste mat, men så fikk jeg barn. Utrolig hvor mye blir ikke spist, glemt, kommer tilbake i fulle matpakker, eller rett og slett, mistet på gulvet. Har aldri kastet så mye mat før men nå skjønner jeg det. Skulle hatt en minigris eller ihvertfall en hund.. 

Anonymkode: 88109...3b6

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja, vi kaster mye mat. Den grønne posen blir full omtrent hver dag.

Hva TS skulle mene om det er ikke akuratt noe jeg bryr meg om. 

Anonymkode: f7485...ebb

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja med 2 barn og 2 voksne kaster vi litt mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å kaste minst mulig, så det er for det meste eggeskall, kaffegrut, utskvisede sitroner, og skall/kjerner av frukt og grønnsaker, samt en og annen tørr brødskalk. Innimellom er det en middagsrest som har blitt for gammel eller en agurk som har blitt bløt, men spiselig mat kastes ikke :) Bruker normalt en god uke på å fylle en grønn pose. Vi spiser mye egg og grønnsaker, og jeg drikker sitronvann og kaffe hver dag, så det utgjør hoveddelen av avfallet.

Endret av Roci
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kaster igrunn ganske mye. Er dårlig på å beregne og liker ikke rester.

Anonymkode: 14443...59f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jepp, kaster mat som har blitt dårlig, og noen rester. Jeg har en hund, men den får ikke menneske mat 🤷‍♀️

Anonymkode: 8479b...8ae

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er vokst opp i en fattig familie, og å kaste mat var uaktuelt. Jeg fortsetter å kaste lite, bare uspiselig matrester, og konserverer det jeg kan.

Anonymkode: b7ae9...b60

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender at jeg kaster mat ja, men det kan jo diskuteres om det er "mat" når det er muggent og/eller dårlig på andre måter.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg kaster den på nedlatende, uforskamma fysaker.

Anonymkode: 5fce8...0b0

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kastet en avokado som var muggen inni(!) i går. Hva skulle jeg brukt den til? 

Anonymkode: 61aad...16d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ja. Kan ikke se hvordan det er ditt problem? 
jeg har bokashi, men på vinteren har jeg ikke plass til å oppbevare det så da går alt i søpla. 

Anonymkode: f95e3...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,eller jo.Skrell fra grønnsaker etc går i bokashibøtta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke dyr, ikke hage til avfall. Kaster mest smårester av grønnsaker jeg ikke rakk å bruke opp for at jeg glemte det, men ofte kutter jeg opp grønnsaksrester og fryser det, bruker det ofte når jeg skal lage pizza og tomatsaus.  Vi tar vare på middagsrester til å ha lunsj på jobb, men glemmer de noen ganger og da må de kastes.  Ikke alltid vi får spist opp brødet, men ofte så fryser vi brød og kun tar opp til å toaste.  Ungene spiser sjelden opp matboks så alltid litt rester. 

Bruker mye egg, drikker mye kaffe, spiser ikke tørre brødskorper, spiser mye epler. Ukentlig tømming av grønn pose og blir likevel sjelden helt full. 

Anonymkode: 3aeea...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kaster veldig lite mat, men noe er omtrent ikke til å unngå. Men for det meste er det eggeskall, kaffegrut, potetskrell o.l.

Anonymkode: 74332...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...