Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hr hengt opp gardiner. De er ca 20 cm for lange. Er det best å sy dem opp, eller er det andre måter å henge dem på så det ser fint ut selv om de er for lange?

AnonymBruker
Skrevet

Vinduer ser større ut hvis du monterer skinne/stang litt over vinduet, så jeg hadde hevet den hvis det er montert på vinduet eller rett over. Mine gardiner henger ca 20-25 cm over vinduet og det gir inntrykk av at det er mye mer åpent og høyt under taket. 

Anonymkode: 17459...697

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis gardinen er festet med klyper kan du brette den øverst.

Anonymkode: bb1ce...ec2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (22 timer siden):

Jeg hr hengt opp gardiner. De er ca 20 cm for lange. Er det best å sy dem opp, eller er det andre måter å henge dem på så det ser fint ut selv om de er for lange?

Du kan gå inn på på en helt vanlig nettbutikk som selger stoff og sy-tilbehør og kjøpe tape til å legge opp ting. Det tåler ikke vask, men få mennesker vasker sine gardiner. Tape blir like fint som å legge dem opp, så estetisk er metodene sammenfallende. 

Ellers kan du, som flere påpeker, henge gardinene høyere oppe enn vinduet. Interiørdesignere sverger på at dette får rommet til å se «høyere» ut, men jeg synes bare det ser ut som vedkommende har røyker noe før hen hengte opp gardiner. Om du liker gardiner hengt høyt og kan flytte gardinstangen er det uansett et ok alternativ. Men vær altså obs på at det ser snodig ut når gardinene ikke er trukket for.

Anonymkode: b992c...5d3

Skrevet

Takk for gode svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...