Gå til innhold

Hvorfor er det så på død og liv viktig å vise verden at en skal gi pupp til barn på et offenlig sted?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke gjør det så vanskelig. Gi flaske.

Btw, så heter det verst.

Anonymkode: 83acc...a28

Mange babyer som ammes, tar ikke flaske.

Det kan være praktisk å lære babyen å drikke av flaske, altså, men ser ingen grunn til at man skal gjøre det fordi en og annen lettkrenka type ikke tåler å se et glimt av en pupp.

Anonymkode: 8f163...08b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mange babyer som ammes, tar ikke flaske.

Det kan være praktisk å lære babyen å drikke av flaske, altså, men ser ingen grunn til at man skal gjøre det fordi en og annen lettkrenka type ikke tåler å se et glimt av en pupp.

Og legger til at flaske er mye mer styr enn amming. Dersom ammingen fungerer, er det hundre ganger mer praktisk enn å gi flaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De trenger ikke blotte seg i offentligheten.

Igjen: Man blotter seg ikke i offentligheten. Du må virkelig stirre på de som ammer, forstår jeg, når du mener du ser så mye bryst.

Dra til deg øya,

Anonymkode: 9224c...1a1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan kvinner gjøre som de vil med.  Jeg klarte å unngå det fordi jeg ikke ønsket å vise frem brystene. Men hvis noen fikk et glimt av en vorte så helt greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babyen må ha mat. Mener du at de som ammer seg skal drive å gjemme seg bak husets vegger den tiden barnet blir ammet? Skjerp deg. Slutt å glo på folk som ammer så hjelper det nok på.

Anonymkode: 8f9bb...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Igjen: Man blotter seg ikke i offentligheten. Du må virkelig stirre på de som ammer, forstår jeg, når du mener du ser så mye bryst.

Dra til deg øya,

Prøv å amme offentlig i usa eller i et muslimsk land. Det er ikke godtatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Babyen må ha mat. Mener du at de som ammer seg skal drive å gjemme seg bak husets vegger den tiden barnet blir ammet? Skjerp deg. Slutt å glo på folk som ammer så hjelper det nok på.

Anonymkode: 8f9bb...c10

De kan gå på et stellerom eller toalettet.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Prøv å amme offentlig i usa eller i et muslimsk land. Det er ikke godtatt.

Hva har det med saken å gjøre? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, denne tråden får meg til å glede meg til å amme I offentligheten igjen. Bare sånn at jeg kan plage de som blir krenket av det selv om de ikke kan se noe :nikke:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk lenge siden jeg har sett noen amme ute i offentligheten. Er det blitt mindre vanlig i 2025? At noen ammer i offentligheten er ikke noe problem så lenge det ikke skjer helt oppi folk, og helst ikke på kafé eller restaurant. Det er ikke stedet for amming. 

Ingen ammer for å vise frem babyen sin eller puppene sine, men ammer for at babyen skal få mat regner jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
sorthstudios skrev (På 27.3.2025 den 11.18):

😂 Du kan jo prøve å spise lunsjen din på et offentlig toalett og se hvordan du liker det. 

Dårlig argument, de ungene som ammes er jo ikke bevisste en gang. Og hvis de er det, burde de slutta for lenge siden.

Anonymkode: d6b9b...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dette kan umulig være en reell problemstilling? Hvem i dag blir provosert av en baby som får mat? Ts skylder på mødrene og mener de er ego, selvopptatte, viser alt, "blåttlegger" seg, altså her må vedkommende slite med mer enn ammende mødre. Selvsagt er det ikke egoistisk å amme barnet sitt, og de aller fleste gjør det på en diskre og rolig måte som ikke bør plage andre. Og om noen blir plaget av det, så må de gå hjem og være der, der er det forhåpentligvis fritt for nakne pupper. 

Mener og tror du helt seriøst at kvinner ammer barna sine for å vise seg frem? Er du virkelig så nedsnødd?

Ts sier at man må lytte til hva andre sier og ikke bare tenke på seg selv. Hva om han tok til seg sine egne ord? For noe mer selvsentrert og flaut er det lenge siden jeg har lest her inne, og det sier mye!

Ts, hva er det som er så ego ved å amme barnet sitt? Evt hva nøyaktig har du tenkt å si til denne moren? Tenker du at baby skal vente på maten sin til mor finner et egnet sted som ikke plager andre? Og hva sier det deg at stort sett alle andre takler fint å se en mor mate barnet sitt? Du sier også at verden består av mer enn pupper, så jeg foreslår at du finner deg noe annet, mer sunt, å henge deg opp i, helst noe som ikke innbefatter kvinner og kroppene deres.

Til sist, du vet at puppene er det for en grunn, og at det ikke er en seksuell greie?

Selv er jeg ferdig med å amme barn, så nå er det bare mannen som får se og røre dem, og det er fint å få ha dem (stort sett) i fred, men det er også litt trist at jeg er ferdig med den epoken, en nydelig tid!  Utenom når det er sommer og jeg er på stranden, da vil nok andre se deler av dem, men det teller kanskje ikke om brystvorten er skjult?

Men alt i alt så tror jeg denne posten er skrevet for å provosere, og jeg lot meg rive med bare fordi jeg ikke får sove🤷‍♀️

Anonymkode: e3686...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har to barn, ammet begge. Og de fikk mat da de trengte det. Fant meg et litt anonymt sted, la teppe over både pupp og unge, og ammet dem. Ser ikke helt problemet med dét... 🙂

Å amme, og gi sitt eget spedbarn mat, ser jeg ikke på som verken narsissistisk, oppmerksomhettsøkende eller sjukt. Så lenge barnet ikke er 7 år gammelt, liksom. Spedbarn, som i bittesmå babyer, trenger mat, og de må ha mat når de trenger det. Da må man nesten bare gi de mat.... 😂

Anonymkode: 07fa3...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 11.28):

Det er et problem som blir bare mer og mer av....

Mener du det er ok at vi skal sitte nakne på kafe og vise alt vi har alle?

Anonymkode: 32685...854

Hvor ofte har du sett nakne kvinner på kafé? Jeg er 100% sikker på at du har sett mange flere menn i baris, enn ammende mødre. Hva gjør de ammende med deg,, sånn helt seriøst?

AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 11.36):

Og du skal lytte på hva andre har å si og ikke tenke så på deg selv...

Hvorfor skal folk lytte og ta hensyn til deg? Det er ingen som tvinger deg til å glo på ammende mødre. Det er uansett mye enklere for deg å slutte å stirre, og slutte å granske bakhodet til baby og kanskje noe bar hud, enn det er for en baby som skal ha mat.

AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 11.45):

Ja, de trenger mat, men hvorfor skal en vise omverden dette...går det ikke ann å tenke på andre også....det forundrer meg at når en mener det en ting så skal alle andre gå i mot uansett om det er helt bak mål eller ikke...

De fleste er uenig med deg i dette fordi det er helt bak mål å mene at babyer ikke skal få spise når det de trenger det.

AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 11.47):

Jeg mener det begynner å bli nok av dette. Kan vi ikke få lov til å ta litt hensyn til andre istedenfor å bare å tenke på seg selv. For slik samfunnet er blitt nå så skal vi kun tenke på oss selv og ikke ta hensyn til andre...

Du tenker bare på deg selv og du gir fullstendig beng i babyer som trenger mat. Ta hensyn til baby, slitne mødre og trekk til deg øynene. Problem løst. 

AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 11.50):

Så du mener for ramme alvor at en skal kjøre på med egne tanker og gi blaffen i alle andre??? Ja, det er en fin tanke....men da er verden på tur til å bli gal...

Er det ikke nøyaktig det du selv gjør og mener?? At alle skal følge dine tanker og meninger? Dobbeltmoralskt er det og veldig egosentrisk.

AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 11.53):

Midt i tryne til andre er ego!

Nei, det er ikke ego, trekk til deg øynene dine, så får både du og mor det bedre 

AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 12.12):

Men hvorfor i svarte skal vi se pupper over alt....kan vi ikke få litt fri fra dette.....

Jeg tviler på at dette er et så stort problem som du vil ha det til. Jeg ville mye heller at ammende mødre skal få litt fri fra vandrende øyne.

AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 15.32):

TS her igjen:
Det er helt utrolig at folk blir provosert av dette jeg skriver til innlegg...

Dersom dere vært lure så hadde dere ikke svart på mitt innlegg.... jeg forstår det at her er det mange "enkle bananer" som ikke tar et hit om at dette er noe jeg gjorde med vilje å skrev.... huttetu at folk er så tullete....

Lær dere å holde kjeft og ikke hamre løs....og en ting til...ikke ta alt så fordømt seriøst....

Si meg, lagde du dette innlegget for å ikke få svar/respons? Det er isåfall en merkelig ting å gjøre. Hva var meningen egentlig?

Og det finnes ikke rart at folk blir provosert av noe slikt, men det var vel hele målet ditt?

Og hva tror du ikke et slikt innlegg kan gjøre mot usikre mødre som blir helt i villrede om baby skal få mat eller ikke, evt at mor føler hun må gjemme seg unna på et toalett el?

AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 15.28):

De liker å vise seg frem. Neste gang burde vi stille oss opp og glo på puppene. Det er jo det de ønsker. Småbarnsmødre tar seg til rette uansett hva andre måtte tenke. Det er deres selvdigging som er det viktigste. De driter i hva andre måtte mene.

Også kvinne.

Dette er jo helt sjukt å lese! Du syns det er greit å samle en mobb for å trakassere en mor som gir barnet sitt mat? Du ser ikke hvor psykt det er? Ingen mødre flasher puppene fordi andre skal se på dem, hvorfor har du den ideen?

Selvdigging å amme barnet??🙈😂 Her aner jeg en bitter person, som kanskje ikke er helt i vater.

Småbarnsmødre tar seg akkurat nok til rette, til rette for baby, for det eneste som er viktig for dem, og alle andre oppegående, er at baby får mat når den trenger det.

AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 11.13):

Bruk flaske da. Ingen grunn til å blotte brystene.

AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 15.41):

Ikke gjør det så vanskelig. Gi flaske.

Btw, så heter det verst.

Ikke alle tar flaske, min ville aldri ha flaske, og ikke gadd jeg å styre med det, hvorfor skulle jeg det? Ammingen gikk helt fint og det var det som passet baby og meg best.

AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 15.42):

Man blotter seg ikke når man mater baby? Søk opp hva blotting er.

GlitrendeSjokolade skrev (1 time siden):

Det er faktisk lenge siden jeg har sett noen amme ute i offentligheten. Er det blitt mindre vanlig i 2025? At noen ammer i offentligheten er ikke noe problem så lenge det ikke skjer helt oppi folk, og helst ikke på kafé eller restaurant. Det er ikke stedet for amming. 

Ingen ammer for å vise frem babyen sin eller puppene sine, men ammer for at babyen skal få mat regner jeg med.

Hvorfor er ikke kafé/restaurant stedet for å amme barnet sitt? Om mor er ute og spiser og baby blir sulten, hva syns du mor skal gjøre da?

Anonymkode: e3686...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvorfor er ikke kafé/restaurant stedet for å amme barnet sitt? Om mor er ute og spiser og baby blir sulten, hva syns du mor skal gjøre da?

Fordi slike steder bør ikke noen sitte med brystet ute. I så fall lurt å gjemme seg litt bort fra der det sitter mange folk å spiser, og i det minste dekke over brystet når noen ammer. Det burde være egne ammerom på kafe/restaurant. Der kunne mødrene amme babyene sine i fred. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GlitrendeSjokolade skrev (6 minutter siden):

Fordi slike steder bør ikke noen sitte med brystet ute. I så fall lurt å gjemme seg litt bort fra der det sitter mange folk å spiser, og i det minste dekke over brystet når noen ammer. Det burde være egne ammerom på kafe/restaurant. Der kunne mødrene amme babyene sine i fred. 

Så du sitter og stirrer på de puppene som er ute..når en baby ammes...siden du synes det er så ille...hva er værst da...du som sitter og titter på andre kvinners bryst...eller baby som får mat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (12 minutter siden):

Så du sitter og stirrer på de puppene som er ute..når en baby ammes...siden du synes det er så ille...hva er værst da...du som sitter og titter på andre kvinners bryst...eller baby som får mat

Det har ikke noe med stirring på bryster å gjøre. Det har med å ta hensyn til folk å gjøre. Ta hensyn til hverandre. Ta hensyn til at ikke alle liker at noen sitter med brystet ute når de spiser. Ta hensyn til at ei mor og barnet får fred under amming. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GlitrendeSjokolade skrev (2 timer siden):

Det har ikke noe med stirring på bryster å gjøre. Det har med å ta hensyn til folk å gjøre. Ta hensyn til hverandre. Ta hensyn til at ikke alle liker at noen sitter med brystet ute når de spiser. Ta hensyn til at ei mor og barnet får fred under amming. 

Det jeg mener...om du ikke ser på bryster....bryr du deg ikke. Er ikke som brystet lager lyder eller hopper opp og ned. Så bare de som ser på ..bryr seg om hensyn 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...