Gå til innhold

Hvorfor er det så på død og liv viktig å vise verden at en skal gi pupp til barn på et offenlig sted?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 11.15):

Så man skal sitte inne på offentlige møkkete toaletter for å amme barnet sitt, fordi du ikke tåler å se pupp? Nei vet du hva, da får du heller bli hjemme. 

Anonymkode: e122c...9aa

Syns heller at folk som har problemer med at babyer også må spise, selv kan sitte på et toalett å spise når de er ute....! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 11.12):

Hvorfor er det så på død og liv viktig å vise verden at en skal gi pupp til barn på et offenlig sted?

Jeg er så drittlei folk som skal vise omverden at de har fått barn, og ikke minst vise verden at de ungene deres suger pupp. Kan de ikke for svarte ta ungen og puppen og finne seg et anonymt sted å la de suge pupp der. Samme hvor jeg er så er det suging av pupp og blåttlegge puppunene. Dette må vi få en slutt på.....

Neste gang jeg ser noen drar fra puppen for å gi barnet melk så har jeg tre alternativ jeg komme til å gjøre:

1. Gå bort og be at vedkommende skal ta stoppe å gi melk og putte den inn igjen. Og slutte å amme

2. Jeg har stomi, så da kommer jeg til dra av meg genseren, og da kommer jeg til å sitte med den rett i ansiket til vedkommende.

3. Eller jeg kommer til at vedekommende kan gå og finne et sted der den kan blottlegge brystet alt den vil..

Anonymkode: 32685...854

Har du spurt deg selv hvorfor du opplever dette raseriet knyttet til offentlig amming? Hvilke følelser vekker det i deg? 😊 Har du selv opplevd å bli gjort narr av eller kjeftet på for å amme? Eller har du opplevd å få barn der amming ble vanskelig og umulig? Kanskje vi kan komme til bunns i problematikken 😊Det ville kunne tilby deg en ro tenker jeg..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 11.12):

Jeg er så drittlei folk som skal vise omverden at de har fått barn, og ikke minst vise verden at de ungene deres suger pupp. Kan de ikke for svarte ta ungen og puppen og finne seg et anonymt sted å la de suge pupp der. Samme hvor jeg er så er det suging av pupp og blåttlegge puppunene. Dette må vi få en slutt på.....

Neste gang jeg ser noen drar fra puppen for å gi barnet melk så har jeg tre alternativ jeg komme til å gjøre:

1. Gå bort og be at vedkommende skal ta stoppe å gi melk og putte den inn igjen. Og slutte å amme

2. Jeg har stomi, så da kommer jeg til dra av meg genseren, og da kommer jeg til å sitte med den rett i ansiket til vedkommende.

3. Eller jeg kommer til at vedekommende kan gå og finne et sted der den kan blottlegge brystet alt den vil..

Ja, det høres jo modent ut. Jeg ammer mitt barn hvor og når barnet mitt treenger det. Jeg kommer ikke til å sitte inne et år fordi du synes det er ekkelt eller noe. Hadde du sagt noe sånt til meg, hadde jeg ledd deg oppi ansiktet og nedt deg om å dra en viss plass, for dette bestemmer faktisk ikke du. At du velger å vise fram posen med avføring som du har på magen, får bli ditt problem. 

Anonymkode: 9c55e...0e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De liker å vise seg frem. Neste gang burde vi stille oss opp og glo på puppene. Det er jo det de ønsker. Småbarnsmødre tar seg til rette uansett hva andre måtte tenke. Det er deres selvdigging som er det viktigste. De driter i hva andre måtte mene.

Også kvinne.

Anonymkode: 83acc...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, det høres jo modent ut. Jeg ammer mitt barn hvor og når barnet mitt treenger det. Jeg kommer ikke til å sitte inne et år fordi du synes det er ekkelt eller noe. Hadde du sagt noe sånt til meg, hadde jeg ledd deg oppi ansiktet og nedt deg om å dra en viss plass, for dette bestemmer faktisk ikke du. At du velger å vise fram posen med avføring som du har på magen, får bli ditt problem. 

Anonymkode: 9c55e...0e1

Hvorfor sammenlignes stomibytting med amming i det hele tatt?  Morsmelk er ikke avføring. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De liker å vise seg frem. Neste gang burde vi stille oss opp og glo på puppene. Det er jo det de ønsker. Småbarnsmødre tar seg til rette uansett hva andre måtte tenke. Det er deres selvdigging som er det viktigste. De driter i hva andre måtte mene.

Også kvinne.

Drive å stirre på en ammende kvinne med babyen sin.  Tror det er det mest creepy jeg har lest her inne.  Herregud så lavmål. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 15.28):

Også kvinne.

Ja, for det var i hvert fall ikke creepy i det hele tatt... 

Det de ønsker er å gi barnet sitt mat fordi det er sultent. *himler med øya*

Anonymkode: a06bc...c5a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Ja, for det var i hvert fall ikke creepy i det hele tatt... 

Det de ønsker er å gi barnet sitt mat fordi det er sultent. *himler med øya*

Anonymkode: a06bc...c5a

Bruk flaske da. Ingen grunn til å blotte brystene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei, vet du hva. Det får være grenser for hvor krenka man skal bli.

Man "blotter" ikke brystene. De få jeg har sett som ammer offentlig skjuler brystene så godt de kan, og man må stirre og fokusere ganske så mye for å få med seg noe.

Anonymkode: 9224c...1a1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også kvinne.

Værsågod, bare stirr så mye du orker. Jeg kan love deg at du stort sett ser mer pupp på stranda om sommeren enn når det ammes. Under amming dekker klær og babyens hode mesteparten av puppen uansett. 

Og dere som hater amming på offentlig sted - hva er værst for dere, en baby som hyler fordi den er sulten eller en stille baby som ammes og risikoen for at du kanskje ser bittelitt puppehud om du stirrer skikkelig ned i kløfta?

Anonymkode: 199d8...ca5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det kan være nyttig for deg å reflektere over hvorfor du hater amming så mye, of hvorfor dette opptar så mye av tiden din? 

Jeg handler mye på formiddagen, og kan irritere meg over alle barnevognene på senteret. Fordi jeg er en stressa type som like å handle kjapt og effektiv. 

Men jeg kan ikke huske å ha fått en pupp mitt i synsfeltet mitt noensinne. Du må da gjøre en betraktelig innsats for å se etter? Hvorfor ser du så mye på andres pupper og andres babyer egentlig? Jeg er ærlig talt ikke så opptatt av babyer. Sånn uten at jeg elsker mitt eget barn uendelig mye, og ammet lenge, så pleier jeg ikke å se på når andre ammes fordi det interesseret meg lite. 

Så det kan være interessant hvorfor du ser så mye på mødre med babyer... 

Men tror egentlig dette er en som kjeder seg og er ute etter å provosere, og så biter vi på. 

Anonymkode: 3f1bf...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også kvinne.

Jeg synes det er dumt at slike holdinger kommer fram. Jeg var en som ikke liker oppmerksomhet og det tok tid før jeg turte amme i offentligheten. Jeg har hatt komplekser for mine " a minus " usymmetriske bryster, komplekser som jeg heldigvis har lagt bak meg. For meg så stemte det så visst ikke at jeg skulle vise meg fram, ammepausen gjorde at jeg fikk handle ferdig. Noe som var uvurderlig, da jeg på den tiden var alenemor med ganske lang busstur til butikken.

Hamstret naturligvis mye før baby ble født, og handlet  det jeg kunne på nett. Men å komme over skrekken for "hva vil andre  si" og slippe å stresse med gråtende, sulten baby var deilig. (Hun tok ikke flaske) Takknemlig for at jeg har en god venninne som sa at alle ammer babyen sin ute nå, og det er ikke en stor greie.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 15.32):

TS her igjen:
Det er helt utrolig at folk blir provosert av dette jeg skriver til innlegg...

Dersom dere vært lure så hadde dere ikke svart på mitt innlegg.... jeg forstår det at her er det mange "enkle bananer" som ikke tar et hit om at dette er noe jeg gjorde med vilje å skrev.... huttetu at folk er så tullete....

Lær dere å holde kjeft og ikke hamre løs....og en ting til...ikke ta alt så fordømt seriøst....

Det ante meg. 

Går det bra med jobbsøkingen da? :)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke hvordan det påvirker din hverdag at andre vil gi babyen sin mat. Du høres ut som en bitter og merkelig person som blir krenket av andre sine pupper. Du kan gjerne komme bort til meg og prøve å stoppe fra meg å amme mitt barn. Det kunne blitt interessant.

Anonymkode: 37bba...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hvis kvinner ønsker kan de det.  Amming av barn er grunnen  til at kvinner har bryster 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ekstremt godt at dette er ragebait og trolling på høyt nivå.

Men jeg veit også veldig godt at det dessverre finnes folk som deg der ute, TS.

Så her er en beskjed til de personene som er der ute og som fort kan finne på å søke ut meg når jeg sitter i offentligheten for å amme barna mine, eller oppsøker noen som gjør det mens jeg er til stede: Det kommer ikke til å bli en fornøyelig opplevelse for deg. Du tror du har blitt kjefta på før? Think again.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man ser veldig lite pupp når noen ammer. Det er mye mer av både pupp og folk som vil vise seg fram på stranda, for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Værsågod, bare stirr så mye du orker. Jeg kan love deg at du stort sett ser mer pupp på stranda om sommeren enn når det ammes. Under amming dekker klær og babyens hode mesteparten av puppen uansett. 

Og dere som hater amming på offentlig sted - hva er værst for dere, en baby som hyler fordi den er sulten eller en stille baby som ammes og risikoen for at du kanskje ser bittelitt puppehud om du stirrer skikkelig ned i kløfta?

Anonymkode: 199d8...ca5

Ikke gjør det så vanskelig. Gi flaske.

Btw, så heter det verst.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (3 timer siden):

Hvis kvinner ønsker kan de det.  Amming av barn er grunnen  til at kvinner har bryster 

De trenger ikke blotte seg i offentligheten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...