AnonymBruker Skrevet 27. mars #1 Del Skrevet 27. mars På grunn av sykdom samler jeg vann i ansiktet, så jeg får skikkelig "måneansikt" med dobbelthake uansett om jeg har BMI på 25 eller 18. Jeg har også svært lite pene ansiktstrekk. Tidligere hadde jeg alltid tatt bilder av meg selv med fokus på kropp, med ansiktet mer i "bakgrunnen". Men så er det jo andre som tar bilder av meg støtt og stadig, som media (jeg er leder i en idrettsklubb som veldig ofte er i avisen, pluss at jeg driver med en aktivitet som også fordrer en del intervjuer), venner osv. Dette legges ut på SoMe, jeg blir tagget osv. Jeg har alltid hatet meg selv for utseendet. Det rare er at jeg anser meg selv som ganske OK i speilet, og noen dager liker meg selv. Men så kommer bildene, og jeg ser jo drittstygg ut på dem. Min hjerne oppfatter mitt eget speilbilde som mye penere enn det er i virkeligheten. Jeg har også gjennom hele livet fått høre at jeg var stygg som helvete, at menn må tre en pose over hodet mitt for å kunne ha sex med meg, blitt latterliggjort av menn jeg har prøvd meg på, behandlet dårlig grunnet utseendet og så videre. Jeg hater utseendet mitt. Det hjelper ikke med fin, trent kropp, sminke, fine klær som passer til kroppsfasongen, godt humør og kreativitet når ansiktet er stygt og ser sykelig ut. Jeg får heller ikke gjort noe med denne sykdommen, så jeg er dømt til å være slik resten av livet. Hvordan kan jeg slutte å hate meg selv når jeg til stadighet ser hvor stygg jeg er? Når andre mennesker oppfatter meg som stygg, forteller meg det mer enn gjerne, latterliggjør meg? Når menn bare er sammen med meg av praktiske årsaker, og synes det er helt greit å drive langvarig sexnekt, utroskap og respektløs oppførsel bare fordi jeg er stygg? Hvordan navigere i verden som stygg kvinne, når en kvinnes verdi ofte består i at hun har et pent ansikt? Jeg har slått meg til ro at jeg aldri vil få ekte venner eller en mann som virkelig tenner på meg og anser meg attraktiv. Men jeg ønsker så gjerne å slutte å hate meg selv. Anonymkode: 73604...4b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #2 Del Skrevet 27. mars Det er lett å være kritisk til eget utseende, vi kvinner er mestere på dette... Jeg tror aldri jeg har sett meg selv i speilet uten å skjære en grimase, for å liksom gjøre noe "morsomt" ut av speilbildet mitt... Hvis man klarer å fokusere på andre og ikke en selv, innser i alle fall jeg at det ikke er et vakkert utseende som gjør at jeg liker eller blir tiltrukket av folk. Det er følelsen man får av å være med dem. En som ler mye, er kul og ikke selvhøytidelig, som er inkluderende og husker på å spørre andre om hvordan deres dag har vært, osv, det er DE jeg liker. Det har ingenting med utseendet å gjøre. Vi som ikke føler oss som et glansbilde utseendemessig, må kanskje jobbe mer med å gi folk god-følelsen (vi får det ikke gratis). Men jeg tror at en kul og snill og oppmerksom person blir likt UANSETT hvordan han/hun ser ut. Vi må rett og slett jobbe med egen usikkerhet, og bli folk som er morsomme å henge med, som "ser" andre mennesker og som andre mennesker har lyst til å ha i livet sitt. Det er bare vi selv som er opptatt av utseendet vårt hele tiden, ånei, nå er det sterk sol, da vises kvisene ekstra godt, el.l. Andre folk vet hvordan vi ser ut, uansett hvordan vi prøver å skjule oss eller påvirke med ny frisyre el.l. Det er litt som en som har komplekser for overvekt, og bruker MASSE energi på å velge klær som virker smalnende. Man ser uansett at denne personen har noen kilo for mye. Ikke bruk energien på å stresse med det, bruk den på å være en god venn og et smilende, hyggelig menneske. Anonymkode: e8dbc...83c 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #3 Del Skrevet 27. mars Jeg er jo (unormalt!) stygg selv, sliter ikke med utseendet mitt og har aldri opplevd noe av det du nevner her av mennesker rundt meg. Når jeg leser innlegget ditt så tenker jeg at dette er et problem som har begynt for mange, mange år siden. At du har blitt utsatt for skadelige ting igjen og igjen av noen nær deg, som har gjort at selvfølelsen har fått skade. Så har denne skaden du har blitt påført gjort at mennesker som liker å skade andre har blitt tiltrukket deg og du har blitt skadet på nytt. Fordi du opplevd dette så mange ganger, så er det noe du er blitt vant til og på en måte har det kanskje kjennes trygt. Nå virker det som om du er på vei til å våkne opp. Det handler ikke om ditt ansikt i det hele tatt, men mennesker rundt deg som skader deg igjen og igjen. Jeg ville prøvd å finne en god psykolog som du kunne ryddet opp i dette sammen med. Anonymkode: 4edac...1ad 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #4 Del Skrevet 27. mars Tenk på et menneske du er glad i, og som betyr mye for deg. (Bestemor, oldefar, bestevenn, etc.) Hadde du vært MER glad i personen om han/ hun hadde penere ansiktstrekk? Er du frisk, er svaret ditt som hos alle andre, nei. Utseende betyr egentlig så lite, i alle fall når man ligger på dødsleie og skal oppsummere dette livet. Jeg kjenner meg forøvrig igjen. Har også «mistet» utseende etter sykdom. Men sykdommen gjorde også at jeg nå setter pris på en relativt frisk kropp. Jeg er også pløsete i kroppen, så når sommeren kommer med mindre klær, føler jeg meg sjelden lekker. Det litt «morsomme» er at andre folk som også er på stranden, virker mer vennlige nå enn den gangen jeg hadde utseende mer på min side. Jeg er ingen konkurrent lenger. Når folk ser meg nå, så… akkurat som om noen trekker et lettelsens sukk i tankene, og liksom «Der ja, der har vi ei som også tør å være her». For overraskende mange føler på det samme på stranda. Også jeg blir «glad» av å se naturlig, middelaldrende kvinner med vanlig utseende (de færreste er faktisk pene) og hud med litt valker og appelsinhud. Da føler jeg meg ikke så fæl. Jeg kjenner følelsen din igjen, men husk at det er utstrålingen som betyr mest. Ha fokus på det du får til! Det er hvem du er og hva du gjør som til syvende og sist teller. Klem fra ei annen mindre pen medsøster Anonymkode: d57a4...246 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #5 Del Skrevet 27. mars Hvem definerer pen eller stygg? Første du bør gjøre er å slutte å snakke som om deg selv, jeg har ikke sett enda stygge mennesker. Jeg har sett uflidd, ikke tatt vare på seg selv, tenker de ikke ser bra ut dermed kler seg deretter. Jeg ser mange forskjellige mennesker hver dag, jeg jobber i oslo, tar kollektiv og stygge mennesker har jeg til gode å se. Slutt å snakke slik til deg selv, du fortjener bedre❤️ Anonymkode: 26ca6...717 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veronica<3 Skrevet 28. mars #6 Del Skrevet 28. mars Tråden er ryddet for hatefullt innhold. veronica<3, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #7 Del Skrevet 28. mars Jeg kjenner meg ikke igjen på bilder slik jeg ser meg i speilet og har bare bestemt meg for at jeg ikke er fotogen. Hater bilder av meg selv. Slik jeg ser meg i speilet er slik jeg ser ut (bra) og det er det jeg har bestemt meg for. Bare bestem deg. Hjernen din kan trenes til å tro det du bestemmer deg for hvis du øver. ❤️ Anonymkode: da2b5...10c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå