Gå til innhold

Har dere jenter noen gang tatt initiativ?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Nå er jeg veldig frustert og lei jenter. Om ikke mange uker er jeg 23 år, og fortsatt jomfru. Jeg savner noen som bryr seg om meg som mer enn en venn. Er student og treffer mange folk. Masse fester også, og jeg tar initiativ til å snakke med jenter. Finner jeg noen som jeg har lyst til å bli litt mer kjent med så gir jeg dem telefonnummeret mitt

Men tar noen av dem ever kontakt? Neida! Ikke faen om dem gjør.

Grunnen til at jeg gir dem telefonnummeret mitt i stedet for å be om dems er at jeg er drittlei at jentene enten ikke svarer på sms eller tar telefonen når jeg ringer.

Hvordan i all verden skal jeg få mulighet til å treffe noen av dem igjen når jenter er umulig å kontakte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viss de ikke tar kontakt med deg, er det høyst sannsynlig fordi de ikke er interessert.. Hadde en gutt som jeg likte gitt meg telefonnummeret sitt ville jeg nok brukt det, men om jeg ikke var interessert hadde jeg nok kastet/slettet det...

Gjest Gjest
Skrevet

Skjønner frustrasjonen din, men dersom de ikke tar kontakt etter å ha fått telefonnummeret ditt, eller svarer på tlf/SMS om du tar kontakt, så er de ikke interessert. Faller du for "feil" jenter? (Eller snudd på hodet: Faller disse jentene for en annen type gutt enn det du er?) i så fall er det ikke rart at du ikke "får napp".

Det er ofte slik at den du vil ha, ikke vil ha deg, og den som vil ha deg, er du ikke interessert i... Ironisk nok.

Men ikke gi opp! Klisjé: Før eller siden dukker hun opp!

Gjest Catwoman
Skrevet

Kanskje prøve å komme i kontakt med jenter i andre sammenhenger enn festsammenheng?

Gjest Gjest
Skrevet

Vil bare minne deg om, du 23 år gamle gutt, at du liksom skal være mann.

En ekte mann klager ikke over jenters manglende initiativ, han er mann, og vet nøyaktig hvordan han skal få damer - fordi han kjenenr dem.

Med den sytingen der kan du se langt etter jenter.

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Jeg tar initiativ dersom det er en gutt jeg liker. Hvis du aldri får napp bør du enten endre fremgangsmåten din, eller se litt kritisk på typen jenter du faller for. En del jenter har også en sak på å spille kostbare og tar aldri initiativ, men slike jenter bør du uansett unngå. Fester er heller ikke den beste måten å bli kjent på, prøv å treff jenter via felles venner i edru sammenhenger også, en del jenter kan være kritiske fordi de var så fulle at de ikke har noe bestemt inntrykk av deg, og da er du bare enda ett telefonnummer i veska dagen derpå.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er ikke typen som kunne tatt kontakt på et utested. Men hadde jeg truffet en fyr gjennom felles venner, som hadde gitt meg telefonnummeret sitt, da ville jeg tatt kontakt. Om jeg var interessert. Som en over her sier, syting er ikke sjarmerende. Det spiller ingen rolle om det er mann eller kvinne. Dersom vedkommende syter ved første møte regner jeg med at det er en del av personligheten. Negative mennesker gjør meg deprimert.

Skrevet
Faller du for "feil" jenter? (Eller snudd på hodet: Faller disse jentene for en annen type gutt enn det du er?) i så fall er det ikke rart at du ikke "får napp".

Feil jenter? Han kan ikke velge hvem han skal falle for!

Skrevet

Hadde ikke jeg tatt intiativet, hadde vi aldri blitt sammen tror jeg. :ler:

Gjest Jalileh
Skrevet

Ja, jeg kan ta kontakt. Hvis jeg liker personen.

Gjest Gjest_usikker_*
Skrevet

Jaaaa! Jeg skal ta initiativ og be en fyr ut på kino i neste uke!

Måtte bare få det ut! Han flytter så nå er det et lite forsøk på å få vite om han kan være interessert.

Enig med flere over meg, du bør møte folk utenom fester. Hadde jeg visst at personen var interessert i kontakt og var åpen for det (så på meg osv), så hadde jeg satset.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har stort sett tatt initiativ ovenfor de guttene jeg har møtt og likt, ja, merkelig nok ettersom jeg har pleid å være ganske sjenert. Jeg har nok ikke løpt etter og fysisk kastet meg over noen (tror jeg), men dersom det er noen jeg er ekstra nysgjerrig på er jeg flink til å hjelpe igang samtaler og kanskje hinte litt om mer kontakt. Om en gutt jeg liker hadde gitt meg telefonnummeret sitt ville jeg uten tvil ringt eller sendt en sms (om jeg var singel, that is - da jeg møtte samboeren min var det jeg som startet samtalen, men han som lette opp telefonnummeret mitt i etterkant...).

Til trådstarter; hvilke jenter tar du initiativ ovenfor? "Alle", de objektivt pene, de du synes det er interessant/hyggelig å prate med, eller jenter du virkelig har falt for? jenter kan være ganske flinke til å avsløre om man er desperat og på rundtur i lokalet med telefonnummeret sitt (det funker bare i lengden om man er dritkjekk), eller om man er usikker. Du virker litt sytete, dette kan gi seg utslag i en negativ og lite respektfull tone ovenfor jentene du snakker med. At man er bitter, liksom. Det er utrolig lite attraktivt.

Dersom du har litt tro på deg selv; at du er en ok og bra fyr, så er det bare å lene seg tilbake og slappe av litt. Ikke bry deg om at du er jomfru. Selv debuterte jeg ikke før jeg var 21, og har møtt flere gutter som har debutert i over 20 års alder, og som både er attraktive og vellykka folk.

Skrevet
har møtt flere gutter som har debutert i over 20 års alder, og som både er attraktive og vellykka folk.

Hvis de er så attraktive og vellykkede: Hvorfor debuterte de så sent?

Skrevet

Kan jo tenkes at de ville vente inntil de fant en de hadde følelser for. Ikke alle attraktive menn horer rundt vet du

;)

Skrevet
Ikke alle attraktive menn horer rundt

Men det gjør jenter?

Gjest Gjest
Skrevet

De jeg kjenner hadde vel (som meg, som er jente) en forestilling om at sex var noe man hadde med ei man hadde ordentlige følelser for, den store kjærligheten osv, og som vi nå vet (MED erfaring) er det jo ikke slik at disse følelsene så ofte utvikler seg UTEN at man har sex. En slags ond sirkel som man bryter (bokstavelig talt) en dag når man blir skikkelig drittlei av å ikke ha sex og ikke noe forhold og egentlig ikke så mange følelser heller.

Det er i hvert fall ikke noe samsvar mellom hvor attraktive de er som debuterer som 14-åringer er, og de som debuterer seint, selvfølgelig sett med øynene til en person i 20-åra, som vurderer attraktivitet utfra litt andre kriterier enn "får pule" og "jævlig tøff og stjæler i buttikken, alle liker'n". Jeg synes egenskaper som bra utseende og intelligens, refleksjonsevne og ja; selvtillit, er attraktive egenskaper, blant annet.

(men ok, sikkert et flertall av de som debuterer veldig seint - eller aldri - som IKKE defineres som attraktive på noen måte i mine øyne heller, altså. Men det har ofte mer med oppførsel enn utseende å gjøre)

Gjest Varg-Menja
Skrevet
Feil jenter? Han kan ikke velge hvem han skal falle for!

Selvsagt kan man velge hva slags mennesker man ønsker å falle for, hvorfor skulle man ikke kunne det? Ett forhold består ikke bare av følelser, helt uten bakkekontakt. Og det er alltid lurt å ha ett litt bevisst forhold til hva slags folk man blir interessert i.

Skrevet

Jeg må sikkert til å ta litt iniativ snart skal det bli noe ordnings på oss.. evt. ikke no ordnings. Jeg har innsett at også menn kan vere fryktelig sjenerte og litt "redd" for å ta første steg, så jeg sitter her og manner meg opp. Har fortsatt to uker å manne meg opp på så dette skal gå greit! *strutter av selvtillit*

Men til trådstarter: Du må ikke gi bare fordi du har opplevd at enkelte ikke svarer når du tar kontakt!

Gjest -Lykke-
Skrevet
Ja, jeg kan ta kontakt. Hvis jeg liker personen.

Jeg også :)

Gjest GreenSky
Skrevet

Javisst, jeg har tatt intiativ mange ganger.

Du høres bitter ut, og det er ikke attraktivt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...