AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:54 #1 Del Skrevet torsdag kl 07:54 Når det står at man tigger penger i dødsannonser. Utdannelse til barn og barnebarn. Hva er normalt å betale? Gir alle 200,- blir det ikke mye til en utdannelse som koster flesk. Hva forventes liksom? Anonymkode: d2eea...782 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:57 #2 Del Skrevet torsdag kl 07:57 Har jeg aldri sett, gjør folk faktisk dette? Helt sykt. Anonymkode: 2ec77...a39 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:59 #3 Del Skrevet torsdag kl 07:59 Er ikke det sånn typisk «i stedet for blomster»? Da er det ca samme beløp som du ville brukt på blomst hjem til familien og/eller i begravelsen. Anonymkode: 2a143...fc7 25 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:00 #4 Del Skrevet torsdag kl 08:00 Synes det kan være et fint alternativ til blomster til hjemmet, jeg 😊 Folk sender jo gjerne det uansett, så jeg tenker man gir den summen man ellers ville brukt på bukett. Anonymkode: 34196...cf4 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:01 #5 Del Skrevet torsdag kl 08:01 Tigging faktisk. Som anonym bruker over her svarer, så er det som regel i stedet for blomster, bedre å gi penger til noe som blir brukt fornuftig enn blomster som visner etter 3 dager. Anonymkode: 0c59d...c2d 27 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola_2 Skrevet torsdag kl 08:02 #6 Del Skrevet torsdag kl 08:02 Stygt å kalle det tigging. Mange synes at det kan være bortkastet at folk bruker tusenvis av kroner på blomster som allikevel skal visne/kastes, og ber derfor heller om et bidrag til barns utdanning/oppvekst, eller til et veldedig formål. Summen man gir må man bestemme selv, du skal jo ikke tenke på hva totalen blir. 20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:03 #7 Del Skrevet torsdag kl 08:03 Du gir så mye som du synes du har råd til. Mottaker får bare vite totalsummen og hvem som har gitt, ikke hvor mye hver enkelt har gitt. Anonymkode: f4fb9...813 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:03 #8 Del Skrevet torsdag kl 08:03 Gir den summen jeg ville brukt på blomster, litt avhengig av relasjon selvsagt, men rundt 500kr kanskje? Har forøvrig aldri sett noen tigge penger i en dødsannonse. Skrive at de i stedet for blomster så ønskes penger til xxx, er ikke å tigge. Anonymkode: f7650...3ba 21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet torsdag kl 08:03 #9 Del Skrevet torsdag kl 08:03 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Når det står at man tigger penger i dødsannonser. Utdannelse til barn og barnebarn. Hva er normalt å betale? Gir alle 200,- blir det ikke mye til en utdannelse som koster flesk. Hva forventes liksom? Anonymkode: d2eea...782 Huff, for en flott nær og kjær du er. Jeg har gitt til et par formål, og da stod det «like kjært som blomster er en gave til… *formål*». Har også hatt dette til min mor. Det blir enormt mye blomster som blir brent, kastet eller gravd ned med vedkommende, så det føles rett og slett litt voldsomt med så mye blomster. Man kan også ende med veldig mye blomster hjemme som kan føles litt heftig. Jeg har gitt 200 til naboer og foreldre av venner, og 500 til de jeg er litt nærmere. Til de jeg er veldig nære har jeg gitt både 500 til blomst og 500 til gave. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:03 #10 Del Skrevet torsdag kl 08:03 Jeg har sett begge deler: 1. at familien ønsker bidrag til f.eks. Kreftforeningen i stedet for blomster (det liker jeg) 2. det nyeste jeg har sett er at det opprettes f.eks. spleis som deles i dødsannonse/minneside, gjerne når en person med mindreårig barn dør. Jeg tenker det er inspirert av usa og ikke nødvendig i Norge. Vi har gratis utdannelse i Norge så vi trenger ikke store utdannings utgifter (man kan fint velge offentlig universitet/høgskole). Og jada førerkort/konfirmasjon etc er store kostnader, men det gjelder jo andre aleneforeldre også. Så jeg pleier ikke å støtte dette. Har sett det to ganger siste tiden (delt på fb). Anonymkode: 811c2...963 14 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:07 #11 Del Skrevet torsdag kl 08:07 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har sett begge deler: 1. at familien ønsker bidrag til f.eks. Kreftforeningen i stedet for blomster (det liker jeg) 2. det nyeste jeg har sett er at det opprettes f.eks. spleis som deles i dødsannonse/minneside, gjerne når en person med mindreårig barn dør. Jeg tenker det er inspirert av usa og ikke nødvendig i Norge. Vi har gratis utdannelse i Norge så vi trenger ikke store utdannings utgifter (man kan fint velge offentlig universitet/høgskole). Og jada førerkort/konfirmasjon etc er store kostnader, men det gjelder jo andre aleneforeldre også. Så jeg pleier ikke å støtte dette. Har sett det to ganger siste tiden (delt på fb). Anonymkode: 811c2...963 Klippet fra spleis som er delt på minnesiden på begravelsesbyrået (tatt vekk navn): «Bidrag til barnas utdannelse. Xx og xx har nylig mistet pappen sin, xx. Vi ønsker å etablere et utdanningsfond, for å bidra til at de kan studere det de ønsker når de blir store. Alle pengene som samles inn skal brukes i forbindelse med gjennomføring av skole og utdanning.» Anonymkode: 811c2...963 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:20 #12 Del Skrevet torsdag kl 08:20 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg har sett begge deler: 1. at familien ønsker bidrag til f.eks. Kreftforeningen i stedet for blomster (det liker jeg) 2. det nyeste jeg har sett er at det opprettes f.eks. spleis som deles i dødsannonse/minneside, gjerne når en person med mindreårig barn dør. Jeg tenker det er inspirert av usa og ikke nødvendig i Norge. Vi har gratis utdannelse i Norge så vi trenger ikke store utdannings utgifter (man kan fint velge offentlig universitet/høgskole). Og jada førerkort/konfirmasjon etc er store kostnader, men det gjelder jo andre aleneforeldre også. Så jeg pleier ikke å støtte dette. Har sett det to ganger siste tiden (delt på fb). Anonymkode: 811c2...963 Utdannelse er gratis, men det koster å bo og leve som student, noe som ofte må sponses av foreldre. Anonymkode: d0e10...73c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:28 #13 Del Skrevet torsdag kl 09:28 Det er helt greit om det er i stede for blomster til mindreårige barn, men til barnebarn synes jeg det er på grensen til tigging. Anonymkode: 9a8ee...d79 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:32 #14 Del Skrevet torsdag kl 09:32 Jeg så nylig noen som ønsket bidrag til et voksent barn via vipps. Det syntes jeg var passe harry Anonymkode: 34a9f...55d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet torsdag kl 09:32 #15 Del Skrevet torsdag kl 09:32 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Tigging faktisk. Som anonym bruker over her svarer, så er det som regel i stedet for blomster, bedre å gi penger til noe som blir brukt fornuftig enn blomster som visner etter 3 dager. Anonymkode: 0c59d...c2d Tja, man vet jo ikke at det blir brukt fornuftig, selv om det gis til barn. Jeg kan forstå at man oppfordrer til å gi penger til utdannelse til mindreårige som har mistet en forelder, men når det oppfordres å gi til barnebarn, søsken osv., synes jeg et der usmakelig, med mindre det er en spesiell grunn til det. Endret torsdag kl 09:33 av Seff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:34 #16 Del Skrevet torsdag kl 09:34 Kjære venne.... noen har gått bort. Vær heller med de i sorgen, enn å dømme dem og bruke ord som tigging. Eventuelt, bytt liv med en som sitter på gata, og se hvor lenge man hadde klart det. Anonymkode: da42f...6a6 5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:36 #17 Del Skrevet torsdag kl 09:36 Ser du på det som tigging så lå være og gi noe, er jo ikke tvang bare en koselig oppfordring til huset fullt av blomster. Når bestefar døde spurte vi om det samma, gikk til noe koselig i en sånn foreningen på et grendehus dem pleide og møtes, så dem fikk et skikkelig koselig julelunsj før jul et år. Det varmet oss da bestefar elsket og være der og blomster dør minner består Anonymkode: 7f676...f52 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:37 #18 Del Skrevet torsdag kl 09:37 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gir alle 200,- blir det ikke mye til en utdannelse som koster flesk. Hva forventes liksom? Utdannelse koster ikke flesk her i Norge. Anonymkode: c6fe8...f35 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bursdagsdøl Skrevet torsdag kl 09:40 #19 Del Skrevet torsdag kl 09:40 Jeg har bare gitt til veldedige formål før, men da har jeg gitt litt etter relasjon og det jeg har råd til. Alt fra noen hundre til noen tusen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet torsdag kl 09:42 #20 Del Skrevet torsdag kl 09:42 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Utdannelse koster ikke flesk her i Norge. Anonymkode: c6fe8...f35 Det er ikke selve utdannelsen som koster, men alt som følger med: husleie (ev. hjemreiser), kollektivtransport, pensum, semesteravgift, PC osv. Sikkert mer jeg ikke kommer på i farta. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå