Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi bor i vertikaldelt bolig, og er dessverre samboere med et ungt par som klager på mye forskjellig. Et eksempel; i går kom det noen som skulle hente en ting vi selger på Finn.no. Han satte beklageligvis bilen på naboens bilparkering i et minutt eller to, mens han ringte på hos oss for å sjekke om han var på rett adresse. 

På kvelden kommer det da melding til meg fra naboen, med bilde fra overvåkingskameraet deres som viser denne bilen, samt en beskjed om å gi våre gjester beskjed om å parkere på vår tomt og ikke deres. 

Selvfølgelig skal våre besøkende parkere på vår tomt, men feil kan skje. Jeg ville aldri sendt melding om noe sånt, med mindre dette var noe som skjedde ofte. Her var det en engangshendelse. 

Jeg har ikke svart, og er usikker på hva jeg skal svare. Er redd for å lage dårlig stemning med de vi tross alt deler hus med, men jeg har mest lyst å spørre hva som egentlig er problemet...

Hva ville DU svart? Føler det er litt frekt å ikke svare.

Endret av Tubaluba
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Svar, og forklar kort hva som skjedde. 
Verre kan det vel ikke være. 
Hvis de klager på mye ellers også, må dere jo ta en prat. Når man bor så tett, må man jo kunne snakke sammen. Behøver ikke bli dårlig stemning for det. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bare svart "Dette var en som stoppet i ett minutt for å hente noe uten engang å gå inn. Hvis vi som naboer ikke kan være rausere mot hverandre enn det blir det et stort problem. Selvfølgelig parkerer våre gjester på egen tomt, men når det er snakk om et minutt som ikke er til noen hindring er det ikke noe som er noe vits å pirke på. Det tar lengre tid å forklare feilen for vedkommende enn det tar å gi varen han kom for å hente."

Anonymkode: 886ad...b2f

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

"OK. Dette var ingen parkering, men et kort stans. :-)"

Anonymkode: bbeec...a95

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

"OK. Dette var ingen parkering, men et kort stans. :-)"

Anonymkode: bbeec...a95

Dette er faktisk fasit ut fra skiltingsregler.

Hvorvidt det er god kommunikasjonsstrategi overfor nabo må TS selv vurdere.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville sagt at dette ikke var vår gjest men en selger og anbefale å kontakte politi om det er slik at selgere ikke skal stoppe på deres tomt. 

Anonymkode: 830b9...a1e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Mange av svarene her vil jo eskalere konflikten, det hadde jeg ikke giddet. Jeg hadde bare svart «beklager, vi skal passe bedre på.»

Ikke mat sur nabo med sure svar. 

Endret av Kålrota
  • Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjell på parkering og stans ja, har du spurt om de kan forskjellen på det? 

Jeg ville også tatt tak i dette med at dere får klager på de minste ting - det blir veldig vanskelig å ikke ta det som en personlig fornærmelse etterhvert. Forklar dette , og spør om sitter de og følger med på dere med overvåkingskamera hele tiden? For dere opplever det som intimiderende og plagsomt. 

Disse folka fungerer jo ikke i annet enn enebolig langt ute på landet. Det er de som lager konflikter, TS, ikke dere. Husk det.

Anonymkode: 46c70...c4f

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Kålrota skrev (38 minutter siden):

Mange av svarene her vil jo eskalere konflikten, det hadde jeg ikke giddet. Jeg hadde bare svart «beklager, vi skal passe bedre på.»

Ikke mat sur nabo med sure svar. 

Jeg er enig i dette. 

"Hei! Det skjedde dessverre en glipp da en var raskt innom og hentet noe i går. Beklager dette."

Anonymkode: fc284...049

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Overse det.

Anonymkode: 7eb78...589

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Overse det.

Anonymkode: 7eb78...589

Ja, jeg hadde oversett det. Blir rett og slett for dumt å klage på noe slikt. Hadde vært flau over meg selv! 

Anonymkode: 59000...39d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde svart at det var noen du ikke kjente som kjøpte noe av deg. Så personen var der i 2 minutter.

Anonymkode: ea66b...3db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Tubaluba skrev (1 time siden):

Vi bor i vertikaldelt bolig, og er dessverre samboere med et ungt par som klager på mye forskjellig. Et eksempel; i går kom det noen som skulle hente en ting vi selger på Finn.no. Han satte beklageligvis bilen på naboens bilparkering i et minutt eller to, mens han ringte på hos oss for å sjekke om han var på rett adresse. 

På kvelden kommer det da melding til meg fra naboen, med bilde fra overvåkingskameraet deres som viser denne bilen, samt en beskjed om å gi våre gjester beskjed om å parkere på vår tomt og ikke deres. 

Selvfølgelig skal våre besøkende parkere på vår tomt, men feil kan skje. Jeg ville aldri sendt melding om noe sånt, med mindre dette var noe som skjedde ofte. Her var det en engangshendelse. 

Jeg har ikke svart, og er usikker på hva jeg skal svare. Er redd for å lage dårlig stemning med de vi tross alt deler hus med, men jeg har mest lyst å spørre hva som egentlig er problemet...

Hva ville DU svart? Føler det er litt frekt å ikke svare.

Spørsmålet er vel mer om de har lov til å filme så stort område. Dette får du svar på hos Datatilsynet. Ta en telefon dit, og forklar saken. 
La være å svare naboen. Det kan få ting til å eskalere. De ser jo at bilen ikke står der i timesvis, men en kort stund, så de må være temmelig tett i nøtta. 

Anonymkode: f5594...77e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

"Hei! Det var ikke gjester til oss men noen som skulle levere en stor pakke fra Dildofabrikken AS til <naboens kjærestes navn>. Jeg sa de var kjørt feil ;)".

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

De fleste svarforslagene her vil bidra til å eskalere konflikten. Jeg ville sendt tommel opp - de ble ikke plaget med denne tominutters stansen.

Klager de på alskens hele tiden, så er det bedre med en prat i hagen eller over en kaffekopp. Noen mennesker er bugd slik at de sier ifra om alt, selv om det ikke har påvirket de i særlig grad - svarer man på alt, så vil de fortsette å bemerke alt. 

Anonymkode: 8dbcb...cf0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

De fleste svarforslagene her vil bidra til å eskalere konflikten. Jeg ville sendt tommel opp - de ble ikke plaget med denne tominutters stansen.

Klager de på alskens hele tiden, så er det bedre med en prat i hagen eller over en kaffekopp. Noen mennesker er bugd slik at de sier ifra om alt, selv om det ikke har påvirket de i særlig grad - svarer man på alt, så vil de fortsette å bemerke alt. 

Anonymkode: 8dbcb...cf0

Det er jeg enig i....hadde det vært første gang naboen klaget. Men nå er dette en som klager i tide og utide, da har TS ingenting å vinne på å godta enda en teit klage. Da er det greit og helt nødvendig å begynne å svare litt tilbake også.

Anonymkode: 886ad...b2f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Snublefot62 skrev (5 timer siden):

"Hei! Det var ikke gjester til oss men noen som skulle levere en stor pakke fra Dildofabrikken AS til <naboens kjærestes navn>. Jeg sa de var kjørt feil ;)".

Hvor dum er det mulig å bli? Når naboen overvåker så ser de at dette er tull.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvor dum er det mulig å bli? Når naboen overvåker så ser de at dette er tull.

De kan umulig ha sett att dette hadde vært tull. 

AnonymBruker
Skrevet

"Våre gjester er informert, men vedkommende dere har filmet er ikke noen vi kjenner, og ikke noen som var på besøk her. Dere ser vel av filmen også at vedkommende ikke sto parkert der, men stoppet i knapt to minutter?"

Anonymkode: e8ebf...52d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenk at de overvåker plassen. Jeg hadde kun sagt i fra hvis dine gjester sto i veien for meg sånn at jeg ikke kunne parkere bilen min. Men her høres det ut som om de ikke engang var hjemme/brukte plassen. Høres spesielt ut. 

Anonymkode: 9c94e...5c0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...