AnonymBruker Skrevet 27. mars #1 Skrevet 27. mars Vi er oppe i førtiårene. Vi var sammen når vi var unge, funnet tilbake til hverandre etter barn og lange forhold på hver vår kant. Vi elsker hverandre. Men likevel er det mye som vi ikke får til å gå opp. Jeg skal ikke gå i detalj, men jeg er mer spent og opptatt av hvordan det er lurt å håndtere i etterkant det at vi har hatt en liten runde. Skal jeg ta noe kontakt eller la det være? Idag tidlig dro han fra meg og det var sånn medium stemning. Jeg tar meg nok mye mer nær av ting mens han syns det er slitsomt. Skal jeg sende en mld eller drite i det? Jeg syns det er vanskelig å lese han. Anonymkode: c3859...1ce
AnonymBruker Skrevet 27. mars #2 Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi er oppe i førtiårene. Vi var sammen når vi var unge, funnet tilbake til hverandre etter barn og lange forhold på hver vår kant. Vi elsker hverandre. Men likevel er det mye som vi ikke får til å gå opp. Jeg skal ikke gå i detalj, men jeg er mer spent og opptatt av hvordan det er lurt å håndtere i etterkant det at vi har hatt en liten runde. Skal jeg ta noe kontakt eller la det være? Idag tidlig dro han fra meg og det var sånn medium stemning. Jeg tar meg nok mye mer nær av ting mens han syns det er slitsomt. Skal jeg sende en mld eller drite i det? Jeg syns det er vanskelig å lese han. Anonymkode: c3859...1ce Vanskelig å si uten at du sier noe om noe som helst da... Anonymkode: 27b61...08a 3 5
AnonymBruker Skrevet 27. mars #3 Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vanskelig å si uten at du sier noe om noe som helst da... Anonymkode: 27b61...08a Det kan være runder på små sjalusi, at jeg føler han ikke tar int og planlegger tid sammen. Misforståelser i kommunikasjon som ikke er vondt ment. Anonymkode: c3859...1ce
AnonymBruker Skrevet 27. mars #4 Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vanskelig å si uten at du sier noe om noe som helst da... Anonymkode: 27b61...08a Det kan være runder på små sjalusi, at jeg føler han ikke tar int og planlegger tid sammen. Misforståelser i kommunikasjon som ikke er vondt ment. Anonymkode: c3859...1ce
Helene Skrevet 27. mars #5 Skrevet 27. mars Du bør lære han å kjenne på nytt. Han er ikke den du kjent i yngre dager. Han har bagasje som du. Lykke til. 3 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars #6 Skrevet 27. mars Helene skrev (Akkurat nå): Du bør lære han å kjenne på nytt. Han er ikke den du kjent i yngre dager. Han har bagasje som du. Lykke til. Absolutt. Men bør jeg ligge lavt etter en runde. Er det slitsomt å ta kontakt da. Anonymkode: c3859...1ce
AnonymBruker Skrevet 27. mars #7 Skrevet 27. mars Ikke send melding, ikke vært "slitsom". Han er vel på jobb? Du er voksen nå og jobber vel selv og. Anonymkode: 52925...b8a 4
Helene Skrevet 27. mars #8 Skrevet 27. mars Utifra det lille du forteller så trodde jeg dere er sammen i dag. Kjærester, men ikke samboere. Vær åpen og ærlig. Snakk med han. Kommunikasjon er nøkkelen til alt. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars #9 Skrevet 27. mars Du må nesten komme med eksempel, det er vanskelig å svare når du ikke sier hva som skjedde. Anonymkode: ffc5c...cef 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars #10 Skrevet 27. mars Når møtes dere igjen? Her gjør vi litt av begge deler. Noen ganger kommer vi langt med å få sendt noen oppklarende meldinger og andre ganger tar vi det når vi møtes igjen. Det hjelper ofte at begge har fått tid til å tenke og reflektere litt. Anonymkode: e92fd...a32
AnonymBruker Skrevet 27. mars #11 Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Når møtes dere igjen? Her gjør vi litt av begge deler. Noen ganger kommer vi langt med å få sendt noen oppklarende meldinger og andre ganger tar vi det når vi møtes igjen. Det hjelper ofte at begge har fått tid til å tenke og reflektere litt. Anonymkode: e92fd...a32 Lørdag kveld tenker jeg. Det var en av tingene nå. At jeg føler han ikke viser int på å ville gjøre noe. Mente jeg ikke burde gå i kjelleren hvis det var en helg det var sånn. Anonymkode: c3859...1ce
AnonymBruker Skrevet 27. mars #12 Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke send melding, ikke vært "slitsom". Han er vel på jobb? Du er voksen nå og jobber vel selv og. Anonymkode: 52925...b8a Kan jo sende en mld på jobb vel. Anonymkode: c3859...1ce
AnonymBruker Skrevet 27. mars #13 Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan jo sende en mld på jobb vel. Anonymkode: c3859...1ce Nei, det hadde ikke jeg gjort ihvertfall. La folk være i fred på jobben. Anonymkode: fb990...6cc 2 5
AnonymBruker Skrevet 27. mars #14 Skrevet 27. mars Vanskelig å svare på et ikke-spørsmål uten noe substans. Jeg endte opp med å ikke vite hvordan jeg skulle håndtere ting med typen selv. Som jeg hadde kjent siden ungdomstiden men ikke ble sammen med før etter barn og lange forhold sent i 30-årene. Ble til at vi ble enige om at jeg måtte si ifra pg snakke med en gang. For å la ting koke og godtgjøre seg fungerer ikke. Men dette ble vi enige om etter flere runder med diskusjoner og småkrangler. Les dere opp om Retroactive Jealousy hvis derre kan gjelde for en eller begge. Gjaldt helt ekstremt for kjæresten min og han hadde god hjelp i å lese opp om det og trene på å ikke tenke så mye. For meg handler det om andre ting, men det hjelper å snakke om mitt. Ikke om overstående. Anonymkode: bbea4...3fe
AnonymBruker Skrevet 27. mars #15 Skrevet 27. mars Hva kommer du til å angre mest på at du ikke gjorde? Er det verd å kjempe for så ikke sitt med den ideen at du kan sitte passiv fordi du er dame. Anonymkode: d0bb7...bc2
AnonymBruker Skrevet 27. mars #16 Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hva kommer du til å angre mest på at du ikke gjorde? Er det verd å kjempe for så ikke sitt med den ideen at du kan sitte passiv fordi du er dame. Anonymkode: d0bb7...bc2 Jeg vil jo være sammen med han. Jeg er bare usikker på hva som lønner seg. Anonymkode: c3859...1ce
AnonymBruker Skrevet 27. mars #17 Skrevet 27. mars Skjønner ikke hvorfor dere i det hele tatt har "runder"? Du må velge en mann som tilfredsstiller dine behov, og han velger en kvinne som tilfredsstiller hans behov. Mannen jeg deler livet mitt skal for eksempel ha høy sexlyst, ta initiativ til ting og tang sammen med meg, vise genuin interesse for meg og mitt (daglige spørsmål om hvordan jobb var/oppfølgingsspørsmål om ting som skjer i familien/ferieplanlegging/barna/trening/idrettslaget/helse/venner osv), uttrykke kjærlighet på sitt vis, sette pris på meg, planlegge fremtiden sammen, prioritere hverandre, spille hverandre god, være lojal. Osv osv. Mangler noe av dette så er han ikke riktig mann for meg. Hvis jeg må mase, trygle, be, minne på, tigge, krangle meg til noe som helst av dette, ja da er han feil mann for meg. Hvis mannen sine valg gjentatte ganger vekker sjalusi i meg, da er vi mest sannsynlig ikke kompatible. Er dere egentlig redd for å være alene, og siden dere kjenner hverandre fra før er det trygt å være sammen? Jeg og samboeren min kjente hverandre for 20 år siden. Litt klining og flørt, men jeg flyttet for å studere videre. Så møttes vi alle disse årene senere, barn og ekser på hver vår kant. Nå skal vi kjøpe hus sammen. Om forholdet innebar krangling og gjentatte diskusjoner og suring, da hadde jeg avsluttet. Anonymkode: 85a74...e04 4
AnonymBruker Skrevet 27. mars #18 Skrevet 27. mars Utrolig å lese at voksne folk tror at forhold ikke har noen form for diskusjoner, krangler, ulikheter, og at forhold ikke skal innebære noen form for tilpasning, kommunikasjon, at alle kommer i en satt form og at ingen skal endre seg for hverandre på noen som helst måte. Det er surrealistisk. Det er ofte motsatt. Og de første par årene kan innebære mye frem og tilbake. Mye tilpasning. Mye kommunikasjon. Hvis forholdet og personen virkelig er det man vil, og man har alt det grunnleggende på plass men man kanskje mangler noen ting pga. erfaringer (eller mangel på), traumer (fortid suger jo), angst, diagnoser, osv. så må man ofte jobbe med hverandre. Jeg og partner startet i parterapi helt fra starten av. Fordi vi visste vi begge hadde baggasje på godt og vondt. Og vi ville jobbe sammen for å lage et godt grunnlag. Vi har ikke ventet på hverandre i 20 år for å kaste det bort på tull. Anonymkode: bbea4...3fe 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars #19 Skrevet 27. mars Jeg synes det høres ut som at du selv er utydelig i forventningene dine. Hvis du regner med at han forstår hint, f.eks, er jo det ikke så modent? Avklar ting, prat sammen, vær tydelig og bli kjent på nytt. Anonymkode: 2741e...1b8 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars #20 Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Lørdag kveld tenker jeg. Det var en av tingene nå. At jeg føler han ikke viser int på å ville gjøre noe. Mente jeg ikke burde gå i kjelleren hvis det var en helg det var sånn. Anonymkode: c3859...1ce Tja, det kan jo tyde på at du stiller mye krav, og samtidig kanskje overanalyserer og er «sår». Dermed tar du han på å være lite på osv, og han blir faktisk lei. Det er ingenting som er mer slitsomt enn «gnag» på de samme tingene. Hva med å prøve å ikke si noe, hvor lang tid går det før han tar initiativ? Han rekker nok ikke å gjøre det før du er på han ang dette, og dere har kanskje forskjellige behov for å være sammen og gjøre kjæreste ting. Blir en ond sirkel hvor du pusher på og han trekker seg unna. Ergo mindre initiativ fra han, og du grubler mer og tåler mindre tid uten initiativ. Her er det nok du som må starte med å senke krav til han, se om han kommer etter. Anonymkode: 890a7...708 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå