Gå til innhold

For langtå pendle mellom Porsgrunn og Tønsberg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser toget tar litt i underkant av en time, men er det ofte forsinkelser eller problemer med å komme seg frem? Er ikke vant til å ha lang reisevei til jobb, og ser for meg at det bare spiser opp døgnet...

Anonymkode: c8380...8c8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i Tønsberg, og har vurdert jobb i Porsgrunn. Det kommer litt an på hvor fleksibel jobben er og om man har mulighet til hjemmekontor/fysisk på kontoret i en kombinasjon for min del. Jeg ville nok vurdert bil - det er mye forsinkelser på Vestfoldbanen.

Jeg landet på at er det en spennende jobb som har litt fleksibilitet så går det fint 😊

Anonymkode: c3673...98b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar toget til og fra Porsgrunn - Skoppum når jeg skal på skolen. Har sjeldent opplevd problemer 

Anonymkode: 3989e...cbc

• Liker 1
Skrevet

Vestfold banen er stort sett i rute. Problemet er at de kjører en del med halvt togsett og redusert kapasitet som gjør at folk ender opp med å må stå. Fra Porsgrunn til Tønsberg er ikke dette noe problem siden du går jo på nesten først 😉

Hvis noen synes Vestfoldbanen ofte er forsinket, da bør de prøve Bergensbanen, den gir upålitelighet en ny mening 🙄

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Gratis skrev (5 minutter siden):

Vestfold banen er stort sett i rute. Problemet er at de kjører en del med halvt togsett og redusert kapasitet som gjør at folk ender opp med å må stå. Fra Porsgrunn til Tønsberg er ikke dette noe problem siden du går jo på nesten først 😉

Hvis noen synes Vestfoldbanen ofte er forsinket, da bør de prøve Bergensbanen, den gir upålitelighet en ny mening 🙄

Det blir overraskende fullt når man går på i Porsgrunn hvis de bare kjører med ett sett  :koko:

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det blir overraskende fullt når man går på i Porsgrunn hvis de bare kjører med ett sett  :koko:

Såpass mange som pendler fra Skien altså!😯 Kan love deg at det er verre i Sandefjord 🙄

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ser toget tar litt i underkant av en time, men er det ofte forsinkelser eller problemer med å komme seg frem? Er ikke vant til å ha lang reisevei til jobb, og ser for meg at det bare spiser opp døgnet...

Hva med å bruke bil, ser kjøretid 50 min. Og motorvei omtrent hele veien og er vel ingen stor rushproblematikk annet enn eventuelt siste korte stykket inn til ut av Tønsberg.

AnonymBruker
Skrevet
Kjetil E skrev (28 minutter siden):

Hva med å bruke bil, ser kjøretid 50 min. Og motorvei omtrent hele veien og er vel ingen stor rushproblematikk annet enn eventuelt siste korte stykket inn til ut av Tønsberg.

Rushen ut av Grenland og på e-18 kan være grusom. 

Anonymkode: 4a54c...33e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Kjetil E skrev (1 time siden):

Jeg har ikke lov til å kjøre bil av helsemessige årsaker. ts

AnonymBruker
Skrevet

TS, pendle med tog mellom Porsgrunn og Tønsberg er absolutt gjørbart. Men det avhenger jo hvor i Tbg du skal jobbe, og hvor du bor i Porsgrunn (eller motsatt) mtp hvor mye tid du må bruke ekstra til og fra togstasjonen. For de 50 minuttene med tog, blir fort mye mer med mindre jobb/bolig er i kort avstand fra togstasjon og jobb. 

Jeg som er vant til Oslo og det å bo i en kant av byen, og jobbe i Bærum, har brukt over 1 time hver vei i reisevei i lang tid. 10 min gange til buss, inn til sentrum, vente på ny buss. Det blir en rutine og vanesak, ble i hvert fall det for meg. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Rushen ut av Grenland og på e-18 kan være grusom. 

På morgenen?

Så vidt jeg forstod snakket vedkommende om å bo i Porsgrunn og jobbe i Tønsberg.

Men ser uansett nå at TS ikke kan kjøre bil.

AnonymBruker
Skrevet
Kjetil E skrev (4 timer siden):

På morgenen?

Så vidt jeg forstod snakket vedkommende om å bo i Porsgrunn og jobbe i Tønsberg.

Men ser uansett nå at TS ikke kan kjøre bil.

Det er også ekstremt mye dyrere med bil enn tog. Jeg må fylle hver 4-5 dag hvis jeg kjører Porsgrunn-Horten. Full tank er da 1200 kroner. Det blir da ca 4800 kroner i måneden hvis jeg er på skolen 5 dager i uka. Toget koster 1500 i måneden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...