AnonymBruker Skrevet 27. mars #21 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 9.44): Helt enig! En baby, og et barn, skal slippe byrden det faktisk er å være noen andre sitt symboltunge "håp" etter noe som helt klart er en tragedie. Man skaper en automatisk link mellom barnet og noe vondt. Anonymkode: d40e6...da3 Ekspander Jeg kan ikke snakke for alle som har mistet, men jeg har ingen link mellom mitt døde barn og barnet som kom etter, annet enn at begge to var sterkt ønsket etter flere år med prøving. Hva med barn som kalles "redningen for forholdet", barnet som gjør familien komplett og kjærlighetsbarnet (som om de andre barna ikke var bra nok)? Er det verre at vi som er engleforeldre kaller høyt ønskede barn regnbuebarn? Anonymkode: 9179f...c2c 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #22 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 6.46): Jeg trodde det var barn av homofile 😶 Anonymkode: 20ad0...73c Ekspander Samme, har vært veldig forvirret når folk har brukt det i den konteksten som kommer fram i tråden her 🙈 Anonymkode: 13577...3ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 28. mars #23 Del Skrevet 28. mars Lorieen skrev (På 27.3.2025 den 6.27): Jeg har hørt begrepet bli brukt både om babyer født etter aborter/dødfødsler (after every storm comes a rainbow), men også om babyer født av skeive. Den første betydningen er den definitivt vanligste sånn jevnt over. Personlig synes jeg det er en uting å henge så mye på babyen på den måten. «Our rainbow baby» liksom. Snakk om høye forventninger til den ungen. «Vi mistet så mange, du er vårt siste og eneste håp». Nei, huff. Ekspander Jeg er veldig enig i dette. Synes ikke man skal legge sånne symboltunge forventninger på unger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #24 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 6.40): Ja, de homofile har stjålet regnbuen slik at alt med regnbue assosieres med dem. Veldig dyktig merkevarebygging, det må jeg innrømme. Nå er det slik at en regnbuebaby ikke er babyen til et likekjønnet par, men jeg måtte google for uten det hadde jeg hatt samme assosiasjoner som ts. Anonymkode: dabc6...cda Ekspander Og det bedritne Arbeiderpartiet som har stjålet den røde rosen. Anonymkode: d240d...bdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 28. mars #25 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 9.44): Helt enig! En baby, og et barn, skal slippe byrden det faktisk er å være noen andre sitt symboltunge "håp" etter noe som helt klart er en tragedie. Man skaper en automatisk link mellom barnet og noe vondt. Anonymkode: d40e6...da3 Ekspander Det blir vel å svartmale det noe. I vår familie vet det yngste utmerket godt at et søsken mangler. Det har aldri vært problematisert eller tematisert at yngste utgjorde et håp, men der og da i situasjonen var jo selvsagt et nytt barn etter dødsfallet utrolig kjærkomment for oss foreldre. Man går jo ikke rundt og kaller barnet for «det vesle regnbuebarnet mitt» heller. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #26 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 6.40): Ja, de homofile har stjålet regnbuen slik at alt med regnbue assosieres med dem. Veldig dyktig merkevarebygging, det må jeg innrømme. Nå er det slik at en regnbuebaby ikke er babyen til et likekjønnet par, men jeg måtte google for uten det hadde jeg hatt samme assosiasjoner som ts. Anonymkode: dabc6...cda Ekspander AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 6.46): Jeg trodde det var barn av homofile 😶 Anonymkode: 20ad0...73c Ekspander AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 7.01): Aldri hørt om regnbue barn jeg. Anonymkode: ab27c...481 Ekspander AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 9.51): Jeg har ikke hørt om det før. Og jeg mistet 6 ganger, før jeg fikk barnet mitt. Anonymkode: 7a155...348 Ekspander AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 14.21): Samme, har vært veldig forvirret når folk har brukt det i den konteksten som kommer fram i tråden her 🙈 Anonymkode: 13577...3ce Ekspander Jeg har aldri mistet et barn og kjenner heller ingen som har det, men jeg vet likevel veldig godt hva regnbuebaby betyr. Merkelig hvordan så mange mennesker ser ut til å ha levd under en stein i mange år. Det sier vel en hel del om hvordan dere (ikke) klarer dere i samfunnet. Anonymkode: 4ac29...a75 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #27 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (På 28.3.2025 den 9.52): Jeg har aldri mistet et barn og kjenner heller ingen som har det, men jeg vet likevel veldig godt hva regnbuebaby betyr. Merkelig hvordan så mange mennesker ser ut til å ha levd under en stein i mange år. Det sier vel en hel del om hvordan dere (ikke) klarer dere i samfunnet. Anonymkode: 4ac29...a75 Ekspander Hva er poenget med brukerangrep, tenker du? Anonymkode: 24210...434 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #28 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 6.27): Regnbuen har 7 farger. Prideflaggene har bare 6 og er dermed ikke en "regnbue". Anonymkode: adcc6...a40 Ekspander Enda så ble det rabalder når trygtrafikk hadde regnbue på sekken. 7 farger men foreldre nektet barna å bruke seken fordi de ville ikke at pride skulle tres over barna. Og er og det som er problemet. Pride har mer eller mindre tatt over ordet regnbue, så og si alle under 30 forbinder regnbue mef pride og ikke alt det andre det egentlig var Anonymkode: f094c...c64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #29 Del Skrevet 28. mars Jeg skjønner til en viss grad foreldre som bruker begrepet "regnbuebaby" dersom de har hatt en eller flere dødfødsler tidligere. Men å kalle barnet "regnbuebarn" etter å "bare" ha spontanabortert en eller flere ganger (jeg hadde selv 4 spontanaborter og en missed abortion før jeg fikk jenta mi) synes jeg begynner å gå for langt. Har lest om damer som er så glade for å eeeendelig få "regnbuebabyen" - fordi de var tross alt prøvere i hele 7 måneder og hadde en spontanabort i uke 7 underveis... Anonymkode: 7dd50...172 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #30 Del Skrevet 28. mars Lorieen skrev (På 27.3.2025 den 6.27): Jeg har hørt begrepet bli brukt både om babyer født etter aborter/dødfødsler (after every storm comes a rainbow), men også om babyer født av skeive. Den første betydningen er den definitivt vanligste sånn jevnt over. Personlig synes jeg det er en uting å henge så mye på babyen på den måten. «Our rainbow baby» liksom. Snakk om høye forventninger til den ungen. «Vi mistet så mange, du er vårt siste og eneste håp». Nei, huff. Ekspander Har du mistet barn selv? Anonymkode: c7f9d...7f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 28. mars #31 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (På 28.3.2025 den 20.33): Har du mistet barn selv? Anonymkode: c7f9d...7f7 Ekspander Ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #32 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (På 28.3.2025 den 9.52): Jeg har aldri mistet et barn og kjenner heller ingen som har det, men jeg vet likevel veldig godt hva regnbuebaby betyr. Merkelig hvordan så mange mennesker ser ut til å ha levd under en stein i mange år. Det sier vel en hel del om hvordan dere (ikke) klarer dere i samfunnet. Anonymkode: 4ac29...a75 Ekspander Har mista søstera mi og naboene har mista barnet sitt. Men har aldri hørt den betegnelsen Anonymkode: 64d15...b59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #33 Del Skrevet 29. mars «Regnbuebaby»-ordet irriterer meg også, hahaha Anonymkode: 61e60...65c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 29. mars #34 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 9.55): «Regnbuebaby»-ordet irriterer meg også, hahaha Anonymkode: 61e60...65c Ekspander Hvordan kan det irriterte deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #35 Del Skrevet 29. mars Lorieen skrev (På 28.3.2025 den 22.12): Ja. Ekspander Da skulle man jo tro at du hadde mer forståelse for oss andre i samme situasjon. Jeg forstår ikke hva slags forventninger du mener vi legger på barnet. Det er jo ikke slik at det vokser opp med beskjed om at det er et regnbuebarn og må være slik og slik. Et nytt barn kan aldri erstatte det du mistet, men blir et selvstendig søsken med egenverdi. Anonymkode: c7f9d...7f7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #36 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 10.58): Da skulle man jo tro at du hadde mer forståelse for oss andre i samme situasjon. Jeg forstår ikke hva slags forventninger du mener vi legger på barnet. Det er jo ikke slik at det vokser opp med beskjed om at det er et regnbuebarn og må være slik og slik. Et nytt barn kan aldri erstatte det du mistet, men blir et selvstendig søsken med egenverdi. Anonymkode: c7f9d...7f7 Ekspander Enig. Og hvis man nå tillegger det nye barnet forventninger, så gjør man det uansett om man kaller søskenet regnbuebarn eller ikke. Anonymkode: 9179f...c2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #37 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 10.58): Da skulle man jo tro at du hadde mer forståelse for oss andre i samme situasjon. Jeg forstår ikke hva slags forventninger du mener vi legger på barnet. Det er jo ikke slik at det vokser opp med beskjed om at det er et regnbuebarn og må være slik og slik. Et nytt barn kan aldri erstatte det du mistet, men blir et selvstendig søsken med egenverdi. Anonymkode: c7f9d...7f7 Ekspander Godt skrevet Anonymkode: 772d8...d33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #38 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (På 28.3.2025 den 9.52): Jeg har aldri mistet et barn og kjenner heller ingen som har det, men jeg vet likevel veldig godt hva regnbuebaby betyr. Merkelig hvordan så mange mennesker ser ut til å ha levd under en stein i mange år. Det sier vel en hel del om hvordan dere (ikke) klarer dere i samfunnet. Anonymkode: 4ac29...a75 Ekspander Hva i alle dager, hvorfor er du så nedlatende? Du har neppe ubegrenset kunnskap selv heller. Anonymkode: 4a55f...1ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 29. mars #39 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 6.21): Regnbuebarn er et barn hvor moren har hatt sex med menn av mange forskjellige etnisiteter og hun ikke vet hvem som er faren. Anonymkode: adcc6...a40 Ekspander Tror du må lese deg litt opp på emnet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå