Gå til innhold

Hva tenker dere om høye damer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er 177 cm og føler meg egentlig ikke veldig høy. Når jeg f.eks. er i butikken eller går på gata, er de fleste kvinner ca min høyde. Det er svært sjeldent jeg ser kvinner som er mye lavere enn meg.
Jeg hadde mange komplekser da jeg var ung, men høyden min var ikke en av dem. Ble ikke spesielt mobbet for høyden heller, men mistenker at de som kalte meg tjukk og feit egentlig ble "lurt" av høyden min, da jeg var høyeste jenta i klassen (og høyere enn en god del av guttene også). Jeg ble jo da automatisk litt ruvende i terrenget. 

Jeg har ikke følt at høyden har hindret meg i å finne en mann, de veldig mange menn i Norge er over 180 cm. Jeg har heller aldri utelukket menn som er lavere enn meg. 

Jeg er stolt av høyden og går gjerne i sko med litt hæl av og til, men ser ikke ned på lave damer (pun intended) av den grunn. Hver høyde har sin sjarm! :)

Anonymkode: 6fca9...caf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg er 177 cm og føler meg egentlig ikke veldig høy. Når jeg f.eks. er i butikken eller går på gata, er de fleste kvinner ca min høyde. Det er svært sjeldent jeg ser kvinner som er mye lavere enn meg.
Jeg hadde mange komplekser da jeg var ung, men høyden min var ikke en av dem. Ble ikke spesielt mobbet for høyden heller, men mistenker at de som kalte meg tjukk og feit egentlig ble "lurt" av høyden min, da jeg var høyeste jenta i klassen (og høyere enn en god del av guttene også). Jeg ble jo da automatisk litt ruvende i terrenget. 

Jeg har ikke følt at høyden har hindret meg i å finne en mann, de veldig mange menn i Norge er over 180 cm. Jeg har heller aldri utelukket menn som er lavere enn meg. 

Jeg er stolt av høyden og går gjerne i sko med litt hæl av og til, men ser ikke ned på lave damer (pun intended) av den grunn. Hver høyde har sin sjarm! :)

Anonymkode: 6fca9...caf

Fortsett med å være stolt av høyden din!

Men det stemmer nok ikke at de fleste kvinner er på din høyde, selv om mange er på rundt 1,70.

Anonymkode: 3b7c8...e6c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 156 og har alltid vært fornøyd med høyden min, selv om jeg til tider feks trenger hjelp til å få tak i det som står på øverste hylle i butikken🙈😅

Jeg ser ikke ut som et barn, og har former på de rette plassene. Jeg har alltid fått mye oppmerksomhet fra menn, både pga utseende, og pga høyden min. Jeg går inntrykk av at endel menn liker at jeg er liten/lav, og de får en slags trang til å "beskytte" meg. 

Mannen er 180, og her elsker begge to hvordan jeg liksom "drukner/forsvinner" inni armene hans, det er den beste plassen i verden, der er jeg trygg og mannen elsker følelsen av å holde meg og passe på meg.

Anonymkode: 29945...36a

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke høy selv men har en drøss med venninner som er mellom 1.75 og 1,87m. De er helt nydelige og finnes ikke maskuline. De har ingen problemer med å få oppmerksomhet eller å finne seg mann. 

Anonymkode: 4f0ad...271

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (7 timer siden):

Nå sitter det jo kvinner her og snakker stygt om sine medsøstre, da. Er det ikke bare sjargongen i tråden?

Det er neppe tilfeldig at hverken du eller den andre her som mener jeg er ufin ikke tar bryet med å adressere maskulinitetsanklagene mot store kvinner. Dere har ikke tid til det?

Jeg ber ikke om noe annet enn en form for likeverdig behandling her. For mye forlangt?

Det er faktisk brukerne som bestemmer sjargongen her, og når sånt går ubesvart, blir det akseptert oppførsel. Jeg er kjempefor en bedre tone enn det denne tråden har, men det er ikke jeg som starter ballet.

Men du fortsatte ballet, og det er like ille. Om du virkelig ønsket en bedre tone i tråden kunne du vist deg som en bedre person, men det gjorde du ikke. Du viste deg som akkurat like ille, og dermed ødela du for deg selv og poengene dine.

Du er ikke en millimeter bedre enn de som sier høye kvinner er maskuline, eller påstår at de synes synd på dem. Du hadde en strålende mulighet til å forsvare høye kvinner og dine preferanser uten å snakke ned andre, og dermed vise deg bedre enn mange andre i denne tråden, du lot den gå fra deg. Og i stedet for å beklage dine egne uttalelser, så prøver du nå å peke på andre og hevde vi er like ille. Og de høye damene dine da? De kom ikke akkurat løpende for å forsvare oss lavere når du snakket dritt om oss. Så da består tråden egentlig bare av en hel masse fæle mennesker? Eller er det greit når det går den veien?

Anonymkode: a4c44...2a5

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 174 cm og har aldri følt at folk ser på meg som høy, hverken menn eller kvinner. Tvert i mot blir de fleste overraska når jeg sier hvor høy jeg er.

Det handler sikkert litt om både utstråling, kroppsbygning/kroppsfasong, vekt osv. også. Jeg har alltid vært slank og flatbrysta, det gjør sikkert at jeg ser mindre ut enn ei på samme høyde som er kraftig med store pupper.

Mitt inntrykk (basert på egne erfaringer) er altså at man må være en god del høyere enn jeg er for at man skal bli sett på som høy.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 30.3.2025 den 0.29):

Som en som er 157 høy, hadde jeg gladelig gitt venstrearmen min for å bli minst 15 centimeter høyere. Jeg har alltid hatt ekstreme komplekser for høyden min, og jeg har bare innsett at jeg aldri kommer til å bli pen og attraktiv takket være den. Jeg kommer alktid til å være hun som er rar og komisk som skal les av eller stakkarsliggjøres fordi jeg ikke når opp på øverste hylle.

Sånne som han sjarmpølsa over her som mener jeg ser ut som et barn eller oppfatter meg som usunn er blant hovedårsakene til at jeg føler meg dritt. 

Tøys og tull! Jeg er 155 cm her og vasser i menn! Får alltid høre hvor nydelig og petit og feminin jeg er. Min søster på 170+ vasser også, hun er høy og elegant. Bare å eie høyden deres, damer, den har null, niks og nada å si for draget på menn. Vekt derimot - har veldig mye å si. Men det styrer man jo i stor grad selv 😉

Anonymkode: f4ef8...3dd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 6.42):

Husker det var en debatt her for noen år siden om at damer som er over gjennomsnittet høye er maskuline. Tenker dere over det om dere ser ei dame over 170? Hva tenker dere i så fall? Er man rar, skiller seg mye ut? Annet? 

Anonymkode: eab95...ea3

Høyden sier ikke noe om maner maskulin eller feminin. 

Det eneste jeg tenker om høye kvinner, er at det må være fint å ha en slik utsikt. Jeg ser ikke noe som helst med mindre 153 cm. 

170 cm er da ikke så mye heller, spesielt ikke her i Norge. Dra til Nederland, da er man jo som liten å regne med den høyden 😛 Og de mennene som måtte ha problemer med høyden til kvinnene, de har egentlig mest personlige problemer og kan med fordel selekteres bort. 

Anonymkode: cf2ad...b87

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du kommer inn på kvinneguiden og snakker stygt og nedsettende om kvinners kropper. Ønsker du virkelig å være en sånn fyr?

Anonymkode: c98a8...e47

At det var? Det er da tråder an mas om hva kvinner syns om mannekropper her inne, og. Det er et DISKUSJONSFORUM først og fremst. Dessuten sitter det jo kvinner og menn (dere "anonyme" kan være hva som helst, du er like gjerne en mann som det jeg er). "Til dere menn: hva syns dere om X" og så videre.

Du mener at det er greiere om kvinner kommer inn her og snakker stygt og nedlatende om kvinners kropper? Som påpekt før: dere i "forumpolitiet" bestemmer selv sjargongen når dere lar skitprat stå når det passer deres syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Men du fortsatte ballet, og det er like ille. Om du virkelig ønsket en bedre tone i tråden kunne du vist deg som en bedre person, men det gjorde du ikke. Du viste deg som akkurat like ille, og dermed ødela du for deg selv og poengene dine.

Du er ikke en millimeter bedre enn de som sier høye kvinner er maskuline, eller påstår at de synes synd på dem. Du hadde en strålende mulighet til å forsvare høye kvinner og dine preferanser uten å snakke ned andre, og dermed vise deg bedre enn mange andre i denne tråden, du lot den gå fra deg. Og i stedet for å beklage dine egne uttalelser, så prøver du nå å peke på andre og hevde vi er like ille. Og de høye damene dine da? De kom ikke akkurat løpende for å forsvare oss lavere når du snakket dritt om oss. Så da består tråden egentlig bare av en hel masse fæle mennesker? Eller er det greit når det går den veien?

Jeg har ikke satt meg som mål om å være bedre enn andre, det holder for meg å være helt gjennomsnittlig i debatter som denne. Du har ellers åpent mål ved å sitere andre enn meg og utøve samme kritikk der. Men du har vel valgt din målskive i tråden - gratulerer! Garantert fordi du selv  er enig i det nedlatende skittpratet om at store kvinner er maskuline. Ellers burde du jo opponert litt mot det.

Skam deg.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (1 time siden):

Jeg har ikke satt meg som mål om å være bedre enn andre, det holder for meg å være helt gjennomsnittlig i debatter som denne. Du har ellers åpent mål ved å sitere andre enn meg og utøve samme kritikk der. Men du har vel valgt din målskive i tråden - gratulerer! Garantert fordi du selv  er enig i det nedlatende skittpratet om at store kvinner er maskuline. Ellers burde du jo opponert litt mot det.

Skam deg.

Du er i alle fall ærlig om at du velger å rulle deg i søla, som denne nedrakkingen på kvinners kropper er, med vid åpne øyne. 

At ditt eneste forsvar er at det også finnes andre som oppfører seg kjipt, og at du er fornøyd med å være en av dem, sier i grunn alt. 

Anonymkode: c98a8...e47

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunnelig på høye damer, jeg ble aldri høyere enn 159😅

Anonymkode: 94884...8ab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.3.2025 den 9.28):

Menn har jo og ofte en preferanse, mange som mener jeg er for høy til å vurderes som partner 🤷‍♀️

Anonymkode: 915f4...688

Jeg tror ikke dette er en ekte preferanse, men heller at de vil unngå nederlaget ved å få avvisning basert på høyden.

Anonymkode: f89ca...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva tenker dere om høye damer? Hmmm... Først og fremst at de ikke er lave.

Anonymkode: 4d97f...683

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror ikke dette er en ekte preferanse, men heller at de vil unngå nederlaget ved å få avvisning basert på høyden.

Så om jeg viser interesse og de avviser meg fordi jeg er for høy, så er de redde for avvisning? Høres jo rart ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så om jeg viser interesse og de avviser meg fordi jeg er for høy, så er de redde for avvisning? Høres jo rart ut. 

Har opplevd flere tilfeller hvor noen har vist interesse og "plutselig" funnet ut at høyden ikke var bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
knooters skrev (22 timer siden):

Skam deg.

Jeg har sagt veldig klart og tydelig at jeg ikke er enig, mest av alt fordi jeg er misunnelig og gjerne skulle vært høy selv. Jeg har også forklart hvorfor jeg ikke går inn i tråder som forumpoliti lenger. Det er jo til og med et ord du liker å bruke nedsettende tydeligvis, men det kommer lettest når noen korrigerer deg og din oppførsel. 

Jeg har ikke snakket nedsettende om noens kropper her. Du og en håndfull andre her har gjort det. Om det er noen i denne tråden som skal skamme seg så er det dere. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...