Gå til innhold

Hva tenker dere om høye damer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Husker det var en debatt her for noen år siden om at damer som er over gjennomsnittet høye er maskuline. Tenker dere over det om dere ser ei dame over 170? Hva tenker dere i så fall? Er man rar, skiller seg mye ut? Annet? 

Anonymkode: eab95...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Husker det var en debatt her for noen år siden om at damer som er over gjennomsnittet høye er maskuline. Tenker dere over det om dere ser ei dame over 170? Hva tenker dere i så fall? Er man rar, skiller seg mye ut? Annet? 

1: Å være høy er ikke å være maskulin

2: Å være f.eks 172 er ikke å være høy, det er helt vanlig.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Snok1 skrev (52 minutter siden):

1: Å være høy er ikke å være maskulin

2: Å være f.eks 172 er ikke å være høy, det er helt vanlig.

Hvor går grensen for å være høy dame? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvor går grensen for å være høy dame? 

Jeg vil si tett oppunder 1,80 i Skandinavia.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å være høy er kjempe fint og så feminint. Jeg er 165 og skulle ønske jeg var hvertfall 10cm høyere

Anonymkode: 9b877...84d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De fleste damer i Norge er jo høye, hvertfall i forhold til damer i mange andre land. Det er jo det vi er kjent for, vakre høye damer 😃 tenker at en er høy når en er over 180 cm, men  tenker ikke på de som spesiellt høye når jeg ser de, mer når jeg hører tallet. 

Jeg var kjempe høy med mine 168 cm da jeg var i Indonesia, der er vist gjennomssnitshøyden 152 eller no. 

Anonymkode: 04fbf...9d0

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er 178 og føler meg ofte gigantisk. Jeg har hørt så mange ganger fra menn at jeg er for høy, det er ikke artig en gang 😅 

Alltid hatt komplekser for høyden min, og som 40-åring er de der ennå 😛 

Anonymkode: 915f4...688

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jeg er 173 og føler meg ikke spesielt høy, mer som gjennomsnittet. Skulle egentlig ønske jeg var litt høyere, syns lange damer er så stilige. Det sagt, det betyr ikke at jeg ikke forstår at noen kan ha komplekser hvis de synes de er for høye. Dersom man rager over alle andre spesielt i ungdomstiden, kan det nok være problematisk for mange og noe som blir "sittende igjen" i kroppen selv om man vokser ut av ungdomstiden.

Ellers har vel ikke høyde så mye med maskulinitet å gjøre, men om noen syns mine 173 er maskulint så får de nå bare synes det. Jeg får jo gjort særs lite med høyden min. Menn under 170 faller sikkert ikke for meg, men det er jo greit for jeg faller ikke for de heller.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er 178 og føler meg ofte gigantisk. Jeg har hørt så mange ganger fra menn at jeg er for høy, det er ikke artig en gang 😅 

Det er en forbanna uting å rakke ned på folks utseende. Håper du en dag retter deg opp og bærer lengden din med stolthet! ❤️ 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ca 175 og føler meg verken veldig høy eller maskulin. Har alltid fått tilbakemelding av de jeg har datet at de liker at jeg er så feminin i bevegelser og stemmebruk. Når det trekkes frem er det tvilsomt at jeg er så maskulin.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Enig. Og likevel er det mest menn som sutrer over at kvinner har høydekrav. De bør se litt på sine egne.

Anonymkode: 926ed...f7c

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rosa Dartle skrev (Akkurat nå):

Jeg er ca 175 og føler meg verken veldig høy eller maskulin. Har alltid fått tilbakemelding av de jeg har datet at de liker at jeg er så feminin i bevegelser og stemmebruk. Når det trekkes frem er det tvilsomt at jeg er så maskulin.

Haha ja, jeg tror det fort er helheten. Jeg er jo som nevnt 178, og har i tillegg ganske brede skuldre, store føtter, og litt mørk stemme. Har også brede hofter med timeglassfigur og store attributter som menn ellers liker, men tror ikke det jevner det ut for min del 😅 Jeg er og blir "hun store" (selv om jeg er normalvektig). 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig. Og likevel er det mest menn som sutrer over at kvinner har høydekrav. De bør se litt på sine egne.

Anonymkode: 926ed...f7c

Ja, det er faktisk mange menn som gjerne vil være høyere enn dama og. Ikke bare omvendt. Og jeg forstår dem egentlig og, menn vil føle seg maskuline og kvinner vil føle seg feminine (ofte i hvert fall, skjønner at ikke alle vil det). Jeg føler meg ikke mye feminin ved siden av en mann på 170 liksom. Selv om jeg absolutt har datet menn som har vært lavere, og vært gift med en lavere mann. Men det var en tilvenningsprosess 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror kroppsbygning har mer å si enn høyde for å bli oppfattet som maskulin. Jeg er 179 og ganske spebygget. Smale skuldre, relativt små hender og føtter etc.

Har aldri hørt at jeg er maskulin. Ikke at det hadde brydd meg, får ikke gjort noe med høyden, uansett. 

Anonymkode: 472e1...a4d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg er også 178, men tenker ikke på meg selv som voldsomt høy. Jeg går med 7 cm høy hæl i det daglige. Faktisk aldri hatt komplekser for høyden. Jeg er nå midt i 50-årene.

IMG_7540.thumb.jpeg.e4dbba58379c8bea4d32484a90bda178.jpeg

Anonymkode: 7ddce...39b

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er også 178, men tenker ikke på meg selv som voldsomt høy. Jeg går med 7 cm høy hæl i det daglige. Faktisk aldri hatt komplekser for høyden. Jeg er nå midt i 50-årene.

IMG_7540.thumb.jpeg.e4dbba58379c8bea4d32484a90bda178.jpeg

Samboeren min er forresten noen cm lavere enn meg, så når jeg har på sko med hæler blir jeg ca 10 cm høyere enn han. Ikke noe problem for noen av oss.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Haha ja, jeg tror det fort er helheten. Jeg er jo som nevnt 178, og har i tillegg ganske brede skuldre, store føtter, og litt mørk stemme. Har også brede hofter med timeglassfigur og store attributter som menn ellers liker, men tror ikke det jevner det ut for min del 😅 Jeg er og blir "hun store" (selv om jeg er normalvektig). 

Ja, det er faktisk mange menn som gjerne vil være høyere enn dama og. Ikke bare omvendt. Og jeg forstår dem egentlig og, menn vil føle seg maskuline og kvinner vil føle seg feminine (ofte i hvert fall, skjønner at ikke alle vil det). Jeg føler meg ikke mye feminin ved siden av en mann på 170 liksom. Selv om jeg absolutt har datet menn som har vært lavere, og vært gift med en lavere mann. Men det var en tilvenningsprosess 😄

Tenker at det bare er å eie sin egen høyde 😁 Jeg er ikke akkurat smalskuldret eller spebygd selv. Er bredskuldret og bygget som ei viking-møy/skjoldmøy for å si det sånn 😄 Nå endte jeg med en bredskuldret og mye høyere mann, så jeg føler meg fortsatt liten og nett 😄

Endret av Rosa Dartle
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg liker høye damer veldig godt. Er selv høy.

Det er sant at høye kvinner ofte er fremstår som mer maskuline er de lave, men det er langt i fra noen sannhet. Se på supermodeller, for eksempel. De er ofte høye og tynne. Det er en fin kombinasjon. Veldig elegant.

Anonymkode: 9ae7a...34f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ser opp til dem 😂

Anonymkode: d6839...d9c

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er 176, bygd likt som du beskrev i et annet svar.

Jeg har også fått slike kommentarer fra menn. Men vet du, de mennene som har kommet med slike kommentarer, det har uten unntak vært menn med dårlig selvtillit eller det har vært menn som har visst at de ikke har hatt sjanse på meg. Og et par har hatt tydelige narsissistiske trekk.

Jeg har aldri møtt en eneste oppegående mann som har sagt noe slikt.

Så hvorfor skal jeg eller du føle meg/deg ille fordi noen (få) menn er idioter med dårlig selvtillit eller narsissistiske trekk eller er lite modne?

Da jeg forstod dette så fant jeg ut at jeg trives med min høyde, at jeg gjerne kunne vært noen få cm høyere også. Går jeg ut eller i selskap eller andre sosiale situasjoner så går jeg ofte med både 5 og 7 cm høye hæler. Og nå er det utelukkende positive kommentarer jeg får. Når jeg får tilbakemeldinger er det utelukkende at jeg er flott med både høyden og timeglassfiguren.

Så rett deg opp i ryggen, innse at det er bortkastet energi å gå gjennom mer av livet og hemme seg selv på komplekser pga. kommentarer fra noen - tross alt få - idioter.

Anonymkode: f585a...d4f

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 178 og skulle gjerne vært litt lavere , men jeg har aldri følt meg maskulin pga høyden . 

Anonymkode: 3f0a9...217

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...