Gå til innhold

Samlivsbrudd, beste tidspunkt for barnet. Hva hadde du gjort?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker meg ut av forholdet, har egentlig gjort det i mange år, men har valgt å stå i det for barnets skyld. Det har den siste tiden skjedd ting som gjør at jeg regelrett lengter etter å komme ut av det så fort som mulig.

Vi bor per nå svært nær barneskolen der barnet går i 6.klasse (liten skole utenfor sentrum) Ungdomsskolen ligger lengre unna (må ta buss). Jeg har i flere år tenkt at jeg skal gjøre dette når barnet begynner på ungdomsskolen ettersom det vil være lettere for meg å finne bolig i nærheten av den skolen og også nærmere sentrum.

Nå har jeg begynt å tvile, er det kanskje lurere å gjøre det mens barnet er i skolesituasjon det er trygg i og med venner og lærere rundt seg som det stoler på? Det blir mye endringer uansett i overgangen til ungdomsskole, kanskje ikke begynne med dette på toppen? 

Hva ville andre valgt?

Anonymkode: 90e69...fd9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gjort det nå. Ungdomstrinnet er vanskelig nok i seg selv, om ikke et brudd skal komme på toppen av det. 
For barnet er ofte samlivsbrudd et traume og en livskrise. 
Optimalt ville jeg tenkt at det er best når barnet enten er så liten at det ikke forstår hva som skjer, eller etter 15/16 år når barnet selv kan bestemme mer. 
50/50 bo situasjon er svært krevende for mange barn..

Anonymkode: a6740...b29

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Få det unna før full pubertet. De blir gærne.

Anonymkode: 4bc35...baa

Skrevet

Jeg dro fra barnets far da hun var 3 år. Dette var skikkelig vanskelig. Var student dengang. Barnefar var fransk.  Han hadde fast jobb. Han ringte meg 2 dager før eksamen, sa enten kommer du nå eller så er det slutt. Jeg tok eksamen, reiste til han og pakket ned mine eierdeler. Valgte å bli alenemor i Norge. 

Å gå ifra barnefar var skikkelig tungt. Datter var da 3 år. Samtidig, jeg har levd med foreldre som har alltid kranglet. Har ønsket at de skulle skille seg hele mitt voksne liv. 

Gjør det du synes er best for deg. Ikke tenk på barnets alder. Å holde sammen for barnas skyld er tull. Barn skjønner at noe er galt. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke vent! Dess mindre barnet er, dess bedre. Barnet har nok med seg selv i ungdomstiden. 

Anonymkode: 9d6c9...00b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...