Gå til innhold

Har tatt mageplastikk

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Tok liten mageplastikk på torsdag.Fikk med meg noe som ser ut som et stooort plaster,har et på nå også.Er det bandasje eller teip?

Tenkte å ta første dusjen etter inngrepet i morgen.Noen sier jeg ikke trenger å bytte det jeg har på nå,bare tørke det med hårføneren.De på sykehuset sa ikke noe spes om det.

Så nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre...Og så er det snakk om teip.Det høres nå ekkelt ut,og vondt.Kan noen fortelle litt?Takknemlig for svar! :)

Ja,har søkt på mageplastikk i forumet,men der står det så masse.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Beklager at jeg sier dette (og ikke kan være til hjelp), men hvorfor spurte du ikke legen, eller ringte dem på fredag og spurte? Jeg ville ikke tatt imot råd fra "raringer på internett" i en slik sak, men legens råd ville jeg visst var riktige!

Gjest Gjest
Skrevet

vet du,når man nettopp har fått utført en operasjon er man litt fortumlet.det er ikke like greit å huske på alt.det er mye informasjon på en gang.

sykepleieren sier en ting,legen sa ingenting,og når jeg først fikk et ord med han så glemte jeg å spørre om akkurat det.

jeg synes ikke folk på KG er raringer,liker faktisk å få svar herfra.klarer å skille ut hva som er bra eller dårlig.uansett får alle forskjellige råd.jeg håper noen vil dele dem med meg!

Gjest Gjest
Skrevet

Dette er litt på siden av tema, men hvordan var det å ta mageplastikk? Har hørt så mye rart... (Dersom jeg ikke er helt på viddene, er mageplastikk reduksjon av overflødig hud?) Etter behandling for lavt stoffskifte, har jeg fettskjørt på magen som plager meg. Har tatt av 45 kg etter at jeg begynte på medisin og magefolden henger såpass at jeg tror jeg vil få det dekket av det offentlige, men jeg kvier meg for å legge meg under kniven...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tok liten mageplastikk.Hadde som deg et fettforkle som plaget meg sinnsykt.

Fikk lokalbedøvelse,men for lite,så det gjorde jævlig vondt til tider.Bortsett fra det gikk det helt greit.Tror ikke det er vanlig at det skal være så vondt.

Jeg får dekket min,er slank og fin ellers.Var bare den pølsa som ikke ble borte.

Gikk først til fastlege,fikk henvisning til kirurg,og vips,så sitter jeg her,nyoperert!

Lykke til!

Gjest Hilde K S
Skrevet

Fikk du ikke med deg et skriv fra klinikken?

Jeg har en venninne som har fått en slik operasjon og hun fikk med seg et skriv der det sto forhåndsregler og slikt.

Gjest Gjest
Skrevet

Ring legevakta eller sykehuset og spør... De tar telefonen på søndager og kan helt sikkert hjelpe deg...

Skrevet

Jeg ville ventet med dusjen til i morgen.!!

Ging å spør når de åpner..

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har tatt full bukplastikk, riktig nok noen år siden nå ( 3). Jeg fikk beskjed om at den plaster tapen skulle sitte på i allefall en uke. (kan hende det var to også.) Den skulle bare fønes tørr etter dusj. Når du skifter den er det best at den er litt fuktig. Gjerne etter dusjen feks.

Dra bakover, ikke ut...hvis du skjønte va jeg mente med det...:)

Det går nok bra skal du se.

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, det skal ikke komme vann til operasjonssåret, for da vasker du bakterier fra huden ned i huden. Vasking og dusjing er fy-fy.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk!Man er jo så redd for å gjøre noen feil.

Dusjet i dag,fønet teipen jeg også.Den virket ikke våt forresten.

Har lest litt på nettet i dag,og kommet fram til at jeg skal ha på teipen

i 2 uker før jeg bytter.Satser på at det går bra!

Gjest Gjest
Skrevet
Nei, det skal ikke komme vann til operasjonssåret, for da vasker du bakterier fra huden ned i huden. Vasking og dusjing er fy-fy.

Sykepleieren sa det var greit å dusje i dag,med teip.

Regner med at du mener det ikke er ok å dusje UTEN teip?

Gjest Fruktfat
Skrevet

jeg har ikke tatt mageplastikk, men en annen operasjon, og da skulle tapen sitte på til den falt av av seg selv (føne tørr etter dusj), og deretter byttes en gang i uken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...