Gå til innhold

HJEP! Vindu med feil på barnesikring!!

Anonymjente1997

Anbefalte innlegg

Hei, 

Vi kjøpte en 2 etasjes leilighet i 2021 (totalrenovert i 2017), rett før de strenge kravene ved salg av eiendom. 3 av våre vinduer i 2 etasje har feil med barnesikringen og jeg kjenner det begynner å stresse meg nå som vi har fått barn. Er det noen som kan hjelpe meg eller har en partner som skjønner dette? 

Vi må jo bare kjøpe noen ekstra barnesikringer i mellomtiden. Det ene vinduet er jo ved senga vår, så der er det skummelt etterhvert med samsoving!

Beskrivelse:

Bildet under er av en som ikke fungerer.
Når vi åpner vinduet så er IKKE vinduet i barnesikring, og vi får da LETT bare åpnet vinduet helt ut! Når vi skal lukke vinduet så har barnesikringen slått inn så vi må løfte den svarte biten i bildet for å kunne lukke. Jeg ser ingen forskjell på de som fungerer som de skal og ikke!! De er jo helt like.

IMG_1989.jpeg

Endret av Anonymjente1997
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er nok bare sikringsbeslaget som er slitt, eller knekt av noe inni der. Ser at delen som sitter på vinduet er sort, så sikkert brukt mye, og det er jo bare plast. 

Se langs aluminiumslisten om du finner produsent, så kan du sende mail til de og spørre om de har tips eller om man før har i reservedeler 😊

Anonymkode: ac619...9e6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er den treg å dra opp og ned? I så fall, smør den med litt olje. 

Anonymkode: a9c6a...8ac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er nok bare sikringsbeslaget som er slitt, eller knekt av noe inni der. Ser at delen som sitter på vinduet er sort, så sikkert brukt mye, og det er jo bare plast. 

Se langs aluminiumslisten om du finner produsent, så kan du sende mail til de og spørre om de har tips eller om man før har i reservedeler 😊

Anonymkode: ac619...9e6

TAKK for svar! Den svarte er ikke plast men noe metall. Den har vært slik siden vi kjøpte leiligheten så tror ikke det er slitasje. Det stod på nettsiden at man måtte spørre butikker og ikke produsenten. Men det er jo verd å forhøre seg på en butikk kanskje!! Jeg tenkte at jeg ikke kan reklamere, men jaaa jeg kan jo spørre om hjelp eller reservedel! Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikea - https://www.ikea.com/no/no/p/undvika-vindussperre-hvit-00487906/ 

Clas ohlson https://www.clasohlson.com/no/Luftebeslag/ 

Og sikkert flere som har liknende.. Kan hende det er enklere og billigere løsning enn annet.

Anonymkode: 54305...a04

Ja, dette blir definitivt en midlertidig løsning hvertfall! Vil likevel at vinduene skal fungere slik de skal hvis du skjønner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er den treg å dra opp og ned? I så fall, smør den med litt olje. 

Anonymkode: a9c6a...8ac

Den låser seg når jeg skal lukke, men flyr ut uten stopp når vi åpner. Hjalp ikke å smøre desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bor dere i borettslag? Spør vaktmesteren i så fall - det er vel borettslaget som har byttet vinduer? 

Anonymkode: bd818...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonymjente1997 skrev (36 minutter siden):

TAKK for svar! Den svarte er ikke plast men noe metall. Den har vært slik siden vi kjøpte leiligheten så tror ikke det er slitasje. Det stod på nettsiden at man måtte spørre butikker og ikke produsenten. Men det er jo verd å forhøre seg på en butikk kanskje!! Jeg tenkte at jeg ikke kan reklamere, men jaaa jeg kan jo spørre om hjelp eller reservedel! Takk

Ta bildet med deg til noen som selger vinduer, avhengig av hvor du bor. 
Barnesikring er i tillegg ikke noe du skal stole blindt på, så du må ha øyne både foran, bak og over ørene når du har småbarn i klatre og utforsker alderen. 

Anonymkode: d9a5a...f95

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det hjelper ikke å snu den svarte dingsen da? Kanskje montert feil?

Anonymkode: 4c1b4...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonymjente1997 skrev (På 26.3.2025 den 22.44):

Hei, 

Vi kjøpte en 2 etasjes leilighet i 2021 (totalrenovert i 2017), rett før de strenge kravene ved salg av eiendom. 3 av våre vinduer i 2 etasje har feil med barnesikringen og jeg kjenner det begynner å stresse meg nå som vi har fått barn. Er det noen som kan hjelpe meg eller har en partner som skjønner dette? 

Vi må jo bare kjøpe noen ekstra barnesikringer i mellomtiden. Det ene vinduet er jo ved senga vår, så der er det skummelt etterhvert med samsoving!

Beskrivelse:

Bildet under er av en som ikke fungerer.
Når vi åpner vinduet så er IKKE vinduet i barnesikring, og vi får da LETT bare åpnet vinduet helt ut! Når vi skal lukke vinduet så har barnesikringen slått inn så vi må løfte den svarte biten i bildet for å kunne lukke. Jeg ser ingen forskjell på de som fungerer som de skal og ikke!! De er jo helt like.

IMG_1989.jpeg

Jeg har akkurat samme vindu og lås, som fungerer. Er det slik at den svarte delen beveger seg oppover når dere åpner? Eller står den i øverste posisjon allerede? Hvis den forblir i nederste posisjon uten å røre seg så må det være "mothaken" inni den svarte delen som er knekt eller borte vil jeg tro. 

Anonymkode: 19e9d...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svart til alle. Jeg kontaktet produsenten som ble nevnt, og fikk litt hjelp. Jeg skulle jo egentlig kontakte forhandler (som jeg ikkke vet hver er), men etter tips fra dere så ringte jeg bare for å høre. Alternativene var å prate smøremiddel på, slipe av tuppene eller bli tilsendt nye. De to førstnevnte fungerte faktisk veldig bra i kombinasjon!!! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan jeg spørre hvorfor du skriver på så voldsom måte? 😅 Dramatisk med så ekstremt mye utropstegn og litt caps her og der, det blir litt mer slitsomt å lese sånne innlegg kontra normale tekster.

Anonymkode: 1b9dd...4d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kan jeg spørre hvorfor du skriver på så voldsom måte? 😅 Dramatisk med så ekstremt mye utropstegn og litt caps her og der, det blir litt mer slitsomt å lese sånne innlegg kontra normale tekster.

Anonymkode: 1b9dd...4d0

Høres ut som barnet allerede har fallt ut 😂

Ts, det kan være lurt å ekstra barnesikring på i tillegg.

Anonymkode: 0cff2...587

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...