Gå til innhold

Tannpuss

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor ofte pusser du tennene? Hender det at du ikke pusser på kvelden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Morgen og kveld. :-D *colgate*

Gjest Gjesta
Skrevet

Morgen og kveld og ellers hvis jeg skal ut.

Skrevet

:Nikke:

Gjest gjest1
Skrevet

Morgen og kveld, og midt på dagen.

Skrevet

som de andre, morgen og kveld og midt på dagen dersom jeg skal noe spesiellt.

og nei, det hender aldri at jeg kutter kveldspussen. takler ikke å sove uten nypussede tenner, det være seg dritings eller overtrøtt. tennene pusses alltid både på morgenen og kvelden.

Skrevet

Morgen og kveld. Flourskyld på kvelden og tannpirker etter det igjen.

Men jeg får fremdeles alltid hull i tennene. :sur:

Jeg kjenner en ekstremt sløv person, som sjelden gidder å pusse tennene. Denne personen har aldri hatt hull. Typisk?

Gjest Gjesta
Skrevet

Pusser før dusjen om morgenen, og før dusjen om kvelden hvis jeg skal ut. Også bør jeg absolutt bli flinkere til å pusse før jeg legger meg, der svikter det av og til

Gjest Virvel
Skrevet (endret)

Jeg må innrømme at det er heller sjelden jeg pusser tennene om morgen, fordi jeg som regel spiser frokost på vei til skole/jobb. Da jeg ha tyggis etterpå, jeg orker ikke å gå rundt med sånn "morgenbelegg" i munnen... Tannpuss hadde selvsagt vært best, men tyggis er i hvert fall bedre enn ikke noe. Det hender også at jeg tar med meg en liten tannkremtube og bare gurgler tannkremen mens jeg går (har som regel vannflaske med). :ler:

Om kvelden pusser jeg alltid tenner, uansett hva slags tilstand jeg er i. Bruker også fluorskyll og/eller tanntråd.

Og jeg har null hull. :-D

Endret av Virvel
Skrevet

Om morgenen (etter frokost) og om kvelden rett før jeg legger meg. På kvelden bruker jeg også tanntråd. Det hender jeg hopper over kveldspussen hvis jeg nettopp har drukket brus siden kullsyren gjør emaljen myk og man derfor bør vente litt før man pusser tennene. Jeg har aldri hatt hull (er 27 år), men tror det har vel så mye med gener o.l. som med godt tannstell å gjøre. Noen har bare sterkere tenner enn andre.

Skrevet
Pusser før dusjen om morgenen, og før dusjen om kvelden hvis jeg skal ut. Også bør jeg absolutt bli flinkere til å pusse før jeg legger meg, der svikter det av og til

Samme her..

Skrevet

På kvelden før jeg legger meg og evt. en gang til i løpet av dagen, men det er ikke sikkert. Har ikke hatt hull siden jeg hadde melketenner og pusset tennene to ganger hver dag ;-)

Skrevet

Morgen og kveld. (Og hvis jeg skal noe spesielt.) Det hender jeg slurver med morgenpussen i helgene (sånn som i dag), men jeg orker rett og slett ikke legge meg uten å ha pusset og jeg orker heller ikke møte andre mennesker om morgenen før jeg har shinet "perleraden" litt.

Gjest Gjest
Skrevet

ALLTID om kvelden, uansett form. Og om morgenen. Men hvis jeg skal jobbe sent, kan det hende morgenpussen blir midt på dagen; jeg pusser stort sett alltid tennene før jeg går hjemmefra. Har en kjæreste som ikke er like flink til tannpuss, og jeg synes det er ekkelt. Han har skjerpet seg etter at han ble sammen med meg! :) Skulle bare mangle; strengt tatt mest intelligent å gjøre det, i og med at han får hull lett OG har tannlegeskrekk. Da bør man vel virkelig holde munnhygienen på topp?!?!? Sånn strengt tatt...???

Skrevet

Pusser alltid tennene om morgenen, men er veldig sløv til å pusse om kveldene før jeg legger meg. De fleste dagene blir det to ganger per dag uansett, for jeg bruker å pusse tennene midt på dagen / ettermiddagen hvis jeg skal noe spesielt eller har ekkel smak i munnen. 21 år og null hull :-D

Gjest Gjesta
Skrevet

Pusser morgen og kveld, pluss midt på dagen dersom jeg skal noe spesielt.

Skrevet

Pusser ALLTID om morgenen etter frokost, og hvis jeg tar frokosten på vei til skolen så pusser jeg før frokost. Synes det er ekkelt å gå ut døra eller i det hele tatt snakke med folk før jeg har pusset tennene.

Pusser også ALLTID tennene om kvelden på samme måte som jeg alltid fjerner sminke og tar på nattkrem.

Det spiller ingen rolle hvor travelt jeg har det på morgenen eller hvor trøtt eller full jeg er om kvelden. Tennene må få en real omgang minst to ganger om dagen!

Gjest LoisLane
Skrevet

Pusser alltid om morgenen og nesten alltid om kvelden. Hender at jeg slurver hvis jeg er ekstremt trøtt eller full, eller hvis mannen min er bortreist.

Pusser noen ganger om dagen også, hvis jeg skal ut på noe spess eller bare synes det er guggent der.

Jeg kjenner en ekstremt sløv person, som sjelden gidder å pusse tennene. Denne personen har aldri hatt hull. Typisk?

Jeg kjenner også en sånn sløving. Med råtne tenner...

Skrevet

Jeg pusser etter frokost på morgenen, og rett før jeg legger emg på kvelden. Sjelden jeg pusser i løpet av dagen.

Gjest gjest1
Skrevet

Signerer denne jeg. Og jeg pusser ikke på kvelden hvis jeg er dritafull og bare vil sove.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...