Gå til innhold

Når lønner det seg å ha sex nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har 26-27 dager syklus

Første mens dag var 17 mars. 

Kalkulatorer sier 28. Har aldri fått noe resultat på eggløsningstest. 

Når lønner det seg tro?

Anonymkode: ac110...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Pul annenhver dag og la ting skje normalt før alt blir stress og dere ødelegger sexlivet deres. 

Anonymkode: ef42c...c09

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har 26-27 dagers syklus her å. Det klaffet med sex på syklusdag 10 og 13.  Men enig med innlegg over, ikke stress og heller kos dere🙂

Anonymkode: dc959...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Pul annenhver dag og la ting skje normalt før alt blir stress og dere ødelegger sexlivet deres. 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har 26-27 dagers syklus her å. Det klaffet med sex på syklusdag 10 og 13.  Men enig med innlegg over, ikke stress og heller kos dere🙂

Typiske svar fra noen som ikke har prøvd lenger enn 3 måneder

Anonymkode: 77225...a25

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En vanlig luthealfase er på ca 14 dager, fra eller til. Da kan det hende du har eggløsning på syklusdag 13 +/-. Som er den 28 eller 29. Så ville prøvd å ha sex 2-3 dager før og samme dag-ish.

Får du aldri positive lh-teser forresten? Bruker du sånne strips og tester morgen+kveld? Hvis du aldri får snurten av en positiv test så kan det være verdt å ta en tur til legen. :)

Anonymkode: 99d69...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har aldri fått positiv test nei. Er i utredning og skal inn til Oslo for hjelp men prøver i mellomtiden. De sier at alt er fint med eggløsning osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Lørdag den 29. April. 

Anonymkode: 16a99...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tolket det utifra innlegget om at ts nylig har begynt å prøve. Sto ikke noe om at dem har slitt i månedsvis. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sædcellene kan leve opptil fem dager i livmoren under gunstige forhold. Så du kan i grunnen bare begynne og ha sex dagen etter at mensen er ferdig. Så har du sex daglig den neste uka. Det burde dekke ev eggløsning.

Men du sier du ikke har hatt positive eggløsningstester? Er ikke det litt bekymringsverdig da? Er du en gang sikker på at du faktisk har eggløsning? Det burde sjekkes  hos lege, synes jeg. Det nytte jo ikke å bli gravid uten at man faktisk har et egg der som kan befruktes.

Jeg er ferdig med mensen nå, men jeg pleide å få eggløsningsslim (glassklart og rikelig) på dag 3 etter at mensen var ferdig. Da kom eggløsningen dagen etter. Har du sett noe til forandring i utflod etter mensen, i dagene etterpå?

Anonymkode: 2e0dc...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Husk at sperm kan leve i noen dager mens de venter på egget. Heller ligg før EL enn på/etter. 

Anonymkode: f1c1f...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det står ingenting om at ts har problemer med å bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ha sex hver 2 dag ca 1 uke etter mensen, i ca 2 uker, da er du godt dekket. Sæd kan leve 5-7 dager og vente på ett egg. 

Anonymkode: dac3e...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det står ingenting om at ts har problemer med å bli gravid.

Sædcellene kan leve opptil fem dager i livmoren under gunstige forhold. Så du kan i grunnen bare begynne og ha sex dagen etter at mensen er ferdig. Så har du sex daglig den neste uka. Det burde dekke ev eggløsning.

Men du sier du ikke har hatt positive eggløsningstester? Er ikke det litt bekymringsverdig da? Er du en gang sikker på at du faktisk har eggløsning? Det burde sjekkes  hos lege, synes jeg. Det nytte jo ikke å bli gravid uten at man faktisk har et egg der som kan befruktes.

Jeg er ferdig med mensen nå, men jeg pleide å få eggløsningsslim (glassklart og rikelig) på dag 3 etter at mensen var ferdig. Da kom eggløsningen dagen etter. Har du sett noe til forandring i utflod etter mensen, i dagene etterpå?

Anonymkode: 2e0dc...881

Tolket det utifra innlegget om at ts nylig har begynt å prøve. Sto ikke noe om at dem har slitt i månedsvis. 🙂

Vi har prøvd i over 1 år og er inn under utredning. De har sjekket både meg og partner. Finner ingen forklaring. Vi har barn fra før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har pcos, og kan ikke stole på eggløsningstester. Har i aller høyeste grad el hver mnd.

Eggløsning på cd 16 ca, 11 dagers lutealfase.

Anonymkode: 1327b...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...