Gå til innhold

Hvor fort går det å pakke opp etter flytting?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi flyttet på lørdag, og fortsatt er er masse kasser, poser og møbler (både skrudd fra hverandre og satt på høykant) over alt. Har vel ryddet ut ca 20 esker siden lørdag, men det synes ikke..krevende å finne ut hvor alt skal være, om vi trenger noe ekstra(et skap,  en kommode f.eks). Hvor lang tid skal det ta å rydde seg på plass i et nytt hus(nytt for oss,  men nesten 100.år gammelt hus)...vi er begge i full jobb, og har barn  som skal  følges opp i fht lekser(har et barn med dysleksi), aktiviteter og møter /trening/og aktiviteter for oss voksne.   Har flere venner som.har fått alt på plass innen 1 uke, hus på str med oss......hvordan klare å få orden litt kjapt? 

20250324_214036.jpg

Anonymkode: cee9b...41b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Rh...vi har enda bokser i garasjen. De har stått der i 12 år. Bortsett fra noen bilder, så kan vi trygt si at vi trenger det ikke. Håper du har kastet med hard hånd. 

Ellers takler jeg dårlig rot i et nytt hus, så det har gått rimelig kjapt her. Jeg ville bare ha det fint. Sikkert derfor mye havnet i garasjen...

Anonymkode: a1b8b...ee0

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

😂

Anonymkode: d22ff...115

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

det tar noen måneder. Man må bo seg til,finne ut hvor alt skal være i et helt nytt hjem. å tro at det skal ta en uke er urealistisk.

Anonymkode: f75f9...d62

AnonymBruker
Skrevet

Julepynten burde allerede vært bortsatt på det som skal bli fast lagringsplass til sånt. Hvis du ikke en gang har startet med slike ting vil det der ta laaaaaang tid.

Anonymkode: 2b958...557

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig rask med å pakke ut. Alt er gått gjennom før det pakkes ned, sånn at søppel ikke blir med på lasset. 
Da kan alt pakkes ut på få dager, under en uke. Er den dreven flytter 

Anonymkode: 0dd16...70e

AnonymBruker
Skrevet

Jo bedre jobb du har gjort på forhånd, jo raskere går det. Viktig å ta ryddejobben med en gang og kvitte seg med alt man ikke trenger så kan ikke flyttet med seg for.  Man bør pakke systematisk med god merking på alle esker og sørge for at alle esker havner på riktig rom med en gang. Møbler bør også settes på riktig sted med en gang. 

Jeg ville skrudd sammen alle møbler med en gang og satt dem det de skal være. Kjøkken er lett å pakke ut, det må man bare bestemme seg for hva som skal hvor og sette det der. 

Mest mulig inn i klesskap, det er også fort gjort. Julepynt og annet ute av sesong på loft/i boder. Da er mye gjort og hvis resten av eskene er stablet i hjørnet på riktig rom, ser resten mer overkommelig ut. Tipper årsaken til at andre er mer effektive enn dette, er at de har gjort en bedre jobb gjør flytting (ut fra bildet du har lagt ut).

Anonymkode: b8e90...f05

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Med familien min tar det en helg😂 De er veldig effektive, jeg har ikke arvet de genene, men er veldig glad for at vi er i familie😅

I normal tid med tidsklemma og diverse, to-fire uker? Ta møblene med en gang, så kommer dere dere gjennom en del esker hver kveld f.eks. Barna kan jo også hjelpe til👍

AnonymBruker
Skrevet

Tar alt første helgen typ. Orker ikke kaos. 🤪

Anonymkode: ad602...8c9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi hsr gått hjelp til å pakke da det ble tidsnød...esker er merket,  men det er ikke plass til å sette møbler på plass I stua.  Har lagt loftsting pp loftet(julestæsj  vintertøy og vinterutstyr, babyting og ekstra dyner/puter. Kjeller har vi ikke. Har kastetv/gitt bort mye mens vi pakket ned, men finner fortsatt  ting å kaste. Vurderer å kaste krydder glass også så jeg kun har 1 av hver og kun 5 ulike. Skapet ble jo overfylt. 

Anonymkode: cee9b...41b

AnonymBruker
Skrevet

Vi flyttet i november, og hadde som mål at det skulle være relativt hjemmekoselig til advent. Samtidig ønsker vi ikke å forhaste oss med å få på plass det vi trenger av nye møbler og lamper. For eksempel har vi ikke skaffet oss bokhyller ennå, så alle eskene med bøker står stuet på kontoret sammen med de få andre eskene vi ikke har pakket ut ennå. Syns det hjelper veldig å sette eskene unna, så man ikke må tråkke oppi dem på daglig basis. Sorter og plasser eskene på det rommet de hører hjemme. Prioriter å pakke ut klær og ting på kjøkkenet. Det monner veldig. Ikke bruk for mye tid på å vurdere hva som skal være hvor. Det er bare å flytte om på ting senere når dere har bodd dere inn og funnet ut hvilken hylle som faktisk er den beste til glass og kopper, for eksempel.

Anonymkode: 5b77b...7d7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fem år siden vi flytta inn her, fremdeles en haug med esker igjen. Noen av dem har uåpnet blitt fraktet med på de siste tre flyttelassene 🙈

Anonymkode: 0ad96...263

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en liste før vi flyttet. Samt at hver eske var merket med hvor det skulle. Da var det egentlig raskt gjort. 160kvm, var ferdig med oppholdsrom på to døgn. 

Men bod og kjeller var en annen historie... Bod og garasje tok vi tak i etter 3-4 år, og da ble mye kastet. Loftet tok vi under pandemien, og endte nærmest opp med at det eneste vi trenger å ha der er sesongpynt og baggasje. 

Anonymkode: 11e19...b5b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har pleid å bruke noen dager, de tre siste gangene vi har flyttet. Men vi har veldig orden i sakene våre og eskene har blitt satt på rett rom med en gang det er båret inn i huset. 

Anonymkode: 59652...ccb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg rydder alt på plass med en gang. Jeg har ikke mere enn jeg trenger og jeg liker det minimalistisk. Hvorfor har dere så mye rot? Det ser helt overveldende ut. 

Som barn hadde jeg altfor mye leker på rommet at jeg ble helt overveldet av å skulle rydde. Fikk flashback av det nå. Kanskje derfor jeg har det så ryddig nå. Kast ting.

Anonymkode: 9ad59...841

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fargekodet alt før jeg flyttet. Visste nøyaktig hvor alt skulle og satte alt på plass med en gang.

Anonymkode: 9ad59...841

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi flyttet for 5 år siden.. fortsatt uåpnede esker. 

Anonymkode: 54b83...f39

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har et par esker med elektriske dingser, bare avfall egentlig, stående på loftet ennå, som bare ble pakket med på flyttelasset da jeg skilte meg i 2016. Aner ikke hvor jeg skal gjøre av det. Har ikke bil og kommer meg ikke på fyllinga for å få kildesortert det. 

Ellers synes jeg at jeg var ganske effektiv, som helt alene pakket ut og satte på plass hele flyttelasset på knappe to uker. Det inkluderer masse bøker, opp av eskene og på plass i hyller og bokskap. Klær osv på plass i garderobeskapene. 

Tok det ganske systematisk, en eske av gangen gjorde jeg meg helt ferdig med, så ble den slått sammen og satt vekk flatpakket, før jeg gikk løs på neste eske full av ting osv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må bare si at jeg ikke tror helt på de som pakker ut på få dager. Et hus/leilighet som ikke har samme løsninger som den gamle. Og så bare plasseres alt som om det alltid har vært sånn? Neh! Da må man isåfall flytte til små standard leiligheter uten sjel,prikk lik den gamle. Har levd for lenge til å tro på det! 

Dessuten er jo sjarmen at det skal bli litt bedre når man flytter, litt forandringer .. 

Anonymkode: f75f9...d62

Skrevet

Kan ikke svare på det. Er 22 år siden jeg flyttet hit og har fortsatt esker som står uåpna på loftet.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...