Gå til innhold

Plutselig står det en splitter ny Dyson på døra?!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 
Så i dag fikk jeg en telefon fra PostNord om at de hadde en pakke til meg som skulle leveres. Jeg tenkte «jeg har da ikke bestilt noe?» så jeg ventet til de kom med den for å se hva det var. Jeg tenkte det måtte være noe som mannen hadde bestilt som jeg skulle ta imot. Jeg bestiller ting svært sjeldent fra nett og det samme gjør han så jeg ble jo veldig nysgjerrig. Når postbudet kom står han der med en splitter ny Dyson støvsuger?! Jeg trodde jeg skulle få hakeslep, men tok i mot pakken og var utrolig nysgjerrig for jeg har da ikke bestilt noen Dyson? Jeg sjekker pakken og der står mitt navn, min addresse og ingenting annet en at den er sendt fra dyson. Jeg sjekker mailen min om jeg har vunnet en konkurranse eller lignende, men finner ingenting! Sjekker også Dyson brukeren min (har en Dyson fra før som er 2 år gammel) for å se om det står noe inne på ordrer der, men ingenting?! 
Hva i alle dager gjør jeg? Prøvde å ringe Dyson men fikk ikke svar… jeg tørr ikke ta den i bruk før jeg vet med 100% sikkerhet at den er til meg? Hva ville du gjort? 

Anonymkode: a9a3e...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Postnord, denne tar kaka, de har vel mista etiketten og bare klistra på noe annet

Anonymkode: 279ee...658

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville putta den i boden en måneds tid i alle fall før jeg tok den i bruk😅

Anonymkode: b731d...d12

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på etiketten hvem som er avsender? Ved at det står ditt navn på må denne etiketten blitt produsert av noen.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  TBL12 skrev (På 26.3.2025 den 21.03):

Se på etiketten hvem som er avsender? Ved at det står ditt navn på må denne etiketten blitt produsert av noen.

Ekspander  

Det står at den er fra Dyson.com det er det som er så merkelig… men det er en annen etikett under, jeg prøvde å rive av den første, men da rev jeg med den under så jeg vet ikke hva som sto på den «originale» etiketten om det gir mening? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 21.00):

Postnord, denne tar kaka, de har vel mista etiketten og bare klistra på noe annet

Ekspander  

Men det som også er rart, som jeg glemte å skrive, var at inne i pakken lå det en frakt seddel og der sto det også litt navn og adresse. Jeg skjønner ingenting, virkelig dagens mysterium! Åpnet bare selve pappen utenpå maskinen ikke noe annet, det tørr jeg ikke før jeg vet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 21.14):

Men det som også er rart, som jeg glemte å skrive, var at inne i pakken lå det en frakt seddel og der sto det også litt navn og adresse. Jeg skjønner ingenting, virkelig dagens mysterium! Åpnet bare selve pappen utenpå maskinen ikke noe annet, det tørr jeg ikke før jeg vet. 

Ekspander  

Eing dyson og hør med de, gi de ordrenummer osv, se hva de sier?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å jeg som drømmer om en dysen hadde glatt satt den i boden noen uker...

Anonymkode: 7983c...e26

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan være noen som bruker testdata i bestillings systemet deres f.eks. Slike ting skjer. 

Anonymkode: 0ee58...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta vare på ordrenummeret (Dyson) og sporingsnummeret (Postnord) i hvertfall. 

Anonymkode: e4763...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 21.12):

Det står at den er fra Dyson.com det er det som er så merkelig… men det er en annen etikett under, jeg prøvde å rive av den første, men da rev jeg med den under så jeg vet ikke hva som sto på den «originale» etiketten om det gir mening? 

Ekspander  

AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 21.14):

Ekspander  

Ved at fraktseddelen stemmer med etiketten utenpå må pakken være sendt av Dyson. Om Postnord limer ny etikett utenpå vil ikke fraktseddelen bli oppdatert.

Årsak til at den har blitt sendt er da spørsmålet. I følge fraktseddel, står det noe mer som kan peke i på hva som kan være årsak?

Noen teorier:
Feil i systemet, der ditt navn har blitt påført feilaktig.

Id tyveri, noen har bestilt støvsugeren i ditt navn, og planen var hente ut pakken før du mottok den. Dette feilet. Spørsmålet er da hvem som har betalt for den?

Du har deltatt i en konkurranse, og vunnet vunnet en premie.

Eller, en annen årsak.

Endret av TBL12
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du oppdatere tråden når du har fått svar? Jeg er like nysgjerrig som deg 🤭

Anonymkode: 9c290...513

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  TBL12 skrev (På 26.3.2025 den 21.20):

Ved at fraktseddelen stemmer med etiketten utenpå må pakken være sendt av Dyson. Om Postnord limer ny etikett utenpå vil ikke fraktseddelen bli oppdatert.

Årsak til at den har blitt sendt er da spørsmålet. I følge fraktseddel, står det noe mer som kan peke i på hva som kan være årsak?

Noen teorier:
Feil i systemet, der ditt navn har blitt påført feilaktig.

Id tyveri, noen har bestilt støvsugeren i ditt navn, og planen var hente ut pakken før du mottok den. Dette feilet. Spørsmålet er da hvem som har betalt for den?

Du har deltatt i en konkurranse, og vunnet vunnet en premie.

Eller, en annen årsak.

Ekspander  

Var noe i den duren jeg tenkte og, men skulle den ikke da ha ligget inne på min bruker på Dyson? De må jo ha fått adressen, navnet og tlf nummeret mitt fra en plass? Det står bare at den er fra Dyson og at pakken inneholder en Dyson Gen5 ikke noe annet, bare 1 stk og informasjon om meg (adresse osv). 

jeg tenkte også at jeg hadde vunnet en konkurranse, men ville jeg ikke da fått en mail om det? Jeg har sett gjennom alle mine mailer og finner ingenting, til og med søppelpost. Har prøvd å søke på «Dyson, konkurranse, vinner» osv men finner ingenting.

jeg gikk også inn på Dyson for å sjekke hvilke betalingsmetode de tilbyr og jeg har sjekket alle disse og ingenting ligger på meg i allefall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 21.26):

Kan du oppdatere tråden når du har fått svar? Jeg er like nysgjerrig som deg 🤭

Anonymkode: 9c290...513

Ekspander  

Ja det skal jeg gjøre 😂

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde ikke gjort noe med det annet enn å se om det skjedde noe rundt det på initiativ fra andre.

Jeg hadde ikke kontaktet noen. 

Jeg hadde ikke følt på ansvaret når noe kommer hjem til meg i mitt eget navn på den måten.

Anonymkode: 2ea15...9fb

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville ikke hatt en Dyson om jeg fikk den gratis. Makan til drittmaskiner. Ufattelig dårlig sugeevne på dem

Anonymkode: 6d97e...00f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Sykt rart da.

Koste ikkje dei sånn 8000+ kr? 

Anonymkode: 48c7a...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan det være noen som satset på at du ikke var hjemme slik at pakken ble stående utenfor døra så de kunne hente den? Det var noen tilfeller for ett par år siden at folk fikk pakker med narkotika i posten.

Anonymkode: 7983c...e26

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 22.39):

Ville ikke hatt en Dyson om jeg fikk den gratis. Makan til drittmaskiner. Ufattelig dårlig sugeevne på dem

Anonymkode: 6d97e...00f

Ekspander  

Må være en tidlig billigmodell du har prøvd.

Anonymkode: 5193c...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje det er mannen din som har kjøpt deg en gave? Har du prøvd å snakke med ham?

Anonymkode: 701ab...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...