AnonymBruker Skrevet 26. mars #1 Skrevet 26. mars Tok opp muntlig for litt siden at det sannsynligvis blir gradert sykmelding på meg en stund. Nå er sykmeldingen på plass, og jeg skal informere om det. Sjefen min ble akkurat sykmeldt selv pga. en operasjon, men blir delvis på hjemmekontor fremover. Av den grunn skal jeg sende mailen til nestleder som har ansvar når sjefen er borte, men blir det riktig å sende det til sjefen også? Anonymkode: b3997...ce5
AnonymBruker Skrevet 26. mars #3 Skrevet 26. mars Spør sjefen. Ingen her vet noe om dette... Anonymkode: 12fd6...4e6
AnonymBruker Skrevet 27. mars #4 Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Spør sjefen. Ingen her vet noe om dette... Anonymkode: 12fd6...4e6 Sjefen er for øyeblikket 100% sykmeldt. Derfor lurer jeg på om det er nok å sende beskjed til nestleder, som har ansvaret når sjefen er borte. Har ikke lyst å forstyrre sjefen unødig. Anonymkode: b3997...ce5
AnonymBruker Skrevet 27. mars #5 Skrevet 27. mars Det er også normalt å ringe arbeidsplassen og informere. Da snakke med den som har ansvar mens sjefen din er borte. Og så vil du nok få informasjon av den personen om hva du skal gjøre videre. Anonymkode: 48fde...411 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars #6 Skrevet 27. mars Det er vel en stedfortreder for din leder? Som andre sier, det er vanlig å ringe. Det kan også være et krav fra arbeidsgiver. Anonymkode: c8147...fe5 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars #7 Skrevet 27. mars Du bør ringe. Til stedfortreder. Anonymkode: ee0e1...161 2
Frøkenfryden Skrevet 27. mars #8 Skrevet 27. mars Heller si det til en for mye enn for få. Leder og stedfortredende bør mailes. Ringe trenger du kanskje ikke om det er gradert for da er du der kanskje og kan maile eller si det i samtale? Din sykmeldte sjef får ta ansvar selv for å ikke åpne mail om det er det riktige for ham/henne.
AnonymBruker Skrevet 27. mars #9 Skrevet 27. mars Sist jeg ble sykmeldt gikk den digitalt rett til lederen min, trengte ikke sende mail om det. Siden du allerede har nevnt det muntlig trenger du vel ikke sende mail? Anonymkode: b7d14...ae8
AnonymBruker Skrevet 27. mars #10 Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Det er vel en stedfortreder for din leder? Som andre sier, det er vanlig å ringe. Det kan også være et krav fra arbeidsgiver. Anonymkode: c8147...fe5 Isåfall hadde sikker ts visst om det. Anonymkode: 1f353...2ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå