Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tok opp muntlig for litt siden at det sannsynligvis blir gradert sykmelding på meg en stund. Nå er sykmeldingen på plass, og jeg skal informere om det. Sjefen min ble akkurat sykmeldt selv pga. en operasjon, men blir delvis på hjemmekontor fremover. Av den grunn skal jeg sende mailen til nestleder som har ansvar når sjefen er borte, men blir det riktig å sende det til sjefen også? 

Anonymkode: b3997...ce5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Anonymkode: 3a401...160

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spør sjefen. Ingen her vet noe om dette...

Anonymkode: 12fd6...4e6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Spør sjefen. Ingen her vet noe om dette...

Anonymkode: 12fd6...4e6

Sjefen er for øyeblikket 100% sykmeldt. Derfor lurer jeg på om det er nok å sende beskjed til nestleder, som har ansvaret når sjefen er borte. Har ikke lyst å forstyrre sjefen unødig.

Anonymkode: b3997...ce5

AnonymBruker
Skrevet

Det er også normalt å ringe arbeidsplassen og informere. Da snakke med den som har ansvar mens sjefen din er borte. Og så vil du nok få informasjon av den personen om hva du skal gjøre videre. 

Anonymkode: 48fde...411

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel en stedfortreder for din leder?

Som andre sier, det er vanlig å ringe. Det kan også være et krav fra arbeidsgiver.

Anonymkode: c8147...fe5

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du bør ringe. Til stedfortreder. 

Anonymkode: ee0e1...161

• Nyttig 2
Skrevet

Heller si det til en for mye enn for få. Leder og stedfortredende bør mailes. Ringe trenger du kanskje ikke om det er gradert for da er du der kanskje og kan maile eller si det i samtale? Din sykmeldte sjef får ta ansvar selv for å ikke åpne mail om det er det riktige for ham/henne.

AnonymBruker
Skrevet

Sist jeg ble sykmeldt gikk den digitalt rett til lederen min, trengte ikke sende mail om det. Siden du allerede har nevnt det muntlig trenger du vel ikke sende mail?

Anonymkode: b7d14...ae8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Det er vel en stedfortreder for din leder?

Som andre sier, det er vanlig å ringe. Det kan også være et krav fra arbeidsgiver.

Anonymkode: c8147...fe5

Isåfall hadde sikker ts visst om det. 

Anonymkode: 1f353...2ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...