AnonymBruker Skrevet 26. mars #1 Del Skrevet 26. mars Jeg er helt enig med de som sier det er er enklest med godbiter til å få en hund til å oppføre seg slik man ønsker. Passer bare ikke meg. Jeg har kun erfaring med krevende brukshund raser. Hunder som er harmoniske og ikke opptatt av annet at de har sin trygghet i en sterk og trygg leder. Det er naturlig for en hund. Ikke det å få belønning for å oppføre seg. De tryggeste hundene er de som er oppdratt uten godbiter, er min påstand.. Anonymkode: 50477...0cc 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #2 Del Skrevet 26. mars 4/10 ragebait. Prøv igjen. Anonymkode: 3d0a8...b73 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #3 Del Skrevet 26. mars Har sett masse sånt ragebait på Instagram 😂 Gjør som du vil. Anonymkode: a0c54...017 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #4 Del Skrevet 26. mars Hva er en krevende bruks hund? De er vel ofte intelligente og forstår hva du sier da. Og hvorfor er ikke godbit din greie? Er det slitsomt å kjøpe og gi det? Anonymkode: 6df4d...98b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #5 Del Skrevet 26. mars Tja det er vel uansett bedre å kunne belønne med en leke eller ros enn å gi godbiter hele tiden. Jeg hørte en gang at når man ser etter valper som skal bli tjenestehunder i politi eller forsvaret så ser man etter valper som er glade i leker. Fordi da kan man bruke det som belønning framfor godbiter. Vet ikke om det er sant, men det høres fornuftig ut for meg. Anonymkode: 9920b...643 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #6 Del Skrevet 27. mars .....og for å vise hvem som er sjefen i flokken, legger jeg hunden min i bakken? ...og positiv læring er for pysete hunder og hundeeiere? Anonymkode: 84369...32e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #7 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er helt enig med de som sier det er er enklest med godbiter til å få en hund til å oppføre seg slik man ønsker. Passer bare ikke meg. Jeg har kun erfaring med krevende brukshund raser. Hunder som er harmoniske og ikke opptatt av annet at de har sin trygghet i en sterk og trygg leder. Det er naturlig for en hund. Ikke det å få belønning for å oppføre seg. De tryggeste hundene er de som er oppdratt uten godbiter, er min påstand.. Anonymkode: 50477...0cc Du er så flink altså. Anonymkode: 19d66...76b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 27. mars #8 Del Skrevet 27. mars (endret) AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg er helt enig med de som sier det er er enklest med godbiter til å få en hund til å oppføre seg slik man ønsker. Passer bare ikke meg. Jeg har kun erfaring med krevende brukshund raser. Hunder som er harmoniske og ikke opptatt av annet at de har sin trygghet i en sterk og trygg leder. Det er naturlig for en hund. Ikke det å få belønning for å oppføre seg. De tryggeste hundene er de som er oppdratt uten godbiter, er min påstand.. Anonymkode: 50477...0cc Haha ja hvorfor gjøre hundens liv enkelt, når du kann gjøre det vanskelig... Endret 27. mars av Pippi Lotta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sicktrip Skrevet 27. mars #9 Del Skrevet 27. mars (endret) . Endret 27. mars av Sicktrip Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 27. mars #10 Del Skrevet 27. mars (endret) Det kan du gjerne påstå, men du har ikke mye støtte i forskning. I tillegg er lederskapstanken avleggs, så du henger litt etter. Verden har gått videre. Men du sier jo selv at det er gammeldags oppdragelse, så da vet du nok det selv. Endret 27. mars av Tabris 13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #11 Del Skrevet 27. mars Jeg bruker både irettesetting og belønning. Ingenting skaper mer kontakt, driv og arbeidsglede enn belønningsbasert trening. Det er min erfaring med såkalte krevende brukshunder. Nå bruker jeg mye mer ros og leker enn jeg bruker godbiter. Men går for det samme da ros/leke har hatt like stor eller større verdi som godbiter med de hundene jeg har jobbet med. Veldig merkelig å ikke velge det man mener er den enkleste metoden forresten, viss man er enig i at den fungerer for å få en hund som oppfører seg... Anonymkode: 9e3a1...4e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #12 Del Skrevet 27. mars Hunder er forskjellige, også når det kommer til belønning - verre er det ikke. Jeg har hatt hunder som kun har fått ball og ros som belønning, og nå har jeg hund som går best på hjemmelaget godbit. Jeg er akkurat samme leder for alle mine hunder……..og det er brukshund er som konkurrerer👍🏼 Anonymkode: f02b1...e6d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #13 Del Skrevet 27. mars Trening med godbiter har ikke fungert på noen av mine hunder. Vi har brukt mye ros, og ball/leke. Hvis eldste labbisgutten visste at jeg hadde godbiter i lomma prøvde han å få tak i dem, skjønte ikke konseptet med belønning og at han måtte gjøre noe for å få godbit. Anonymkode: f310d...7e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #14 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (10 timer siden): De tryggeste hundene er de som er oppdratt uten godbiter, er min påstand.. Anonymkode: 50477...0cc Hehe, jeg fikk meg en god latter. Hunder som har blitt oppdratt med godbiter i belønning blir UTRYGGE og farlige hunder altså... Skulle likt å se noen beviser på at godbiter har den effekten på en hund. Anonymkode: 02507...66c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #15 Del Skrevet 27. mars Å belønne med lek er jeg veldig for. Det tror jeg er veldig gunstig både for hunden og eieren. Det hjelper også hunden med å skifte fokus mellom oppgave og lek, noe som gjør at hunden kan lære raskere, og bånd mellom hund og eier styrkes. Anonymkode: 47b88...10d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 27. mars #16 Del Skrevet 27. mars Meh. 1/10. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portia Catonis Skrevet 27. mars #17 Del Skrevet 27. mars Folk som snakker om seg selv som hundens "leder" trenger å plukke opp en hundebok. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HemmeligSpion Skrevet 27. mars #18 Del Skrevet 27. mars Godtebit-metoden er anbefalt som 10/10 av de som selger det. Hvorfor er enten/eller-tankegangen så sterk uansett hvor man er? Trump er fascist. Trump er Gud. Du skal ikke gi hunden godtebiter, å ikke gi hunden godteri er ragebait... Som vanlig er det litt mer nyansert enn som så. Du bruker godtebiter i utgangspunktet for positiv forsterkning. Disse faser du så ut til fordel for færre mer kvalitetsrike godbiter som tørrfisk eller kjøttbein, ikke en Pedigree for hver "sitt". Sitat "Diskusjonen handler egentlig ikke om godbiter eller ikke godbiter, men derimot om når de skal brukes, og ikke minst mengdene. De fleste som trener og jobber med hunder og hundeeiere i dag er enige om at det er lurt å bruke godbiter eller andre former for forsterkning (belønning) i forbindelse med innlæring av nye atferder. Godbiter bidrar til raskere læring. " - https://www.okhund.no/post/hva-er-galt-med-godbiter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #19 Del Skrevet 27. mars fint for deg TS at du er fornøyd med deg selv men for oss andre hundeeiere som har lang erfaring har vi utviklet oss i takt med ny lære og hva som er bra for hunden.. Anonymkode: 8c5d4...d40 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #20 Del Skrevet 27. mars Gammeldags oppdragelse funker best! På barn også, bare se så bra ungene til Gjert Ingebrigtsen har gjort det. For alt som teller er jo resultatet, ikke sant? Hva individet skulle føle om prosessen er ikke så nøye. Anonymkode: 9f198...600 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå