Gå til innhold

Hvilken bank er best å ha?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har Nordea. Helt greit, men man kan ikke betale med Trumf pat med den og heller ikke sette inn penger i butikk. 

Hvilke bank har du og hvorfor? Har du lån der? 

Anonymkode: b96e5...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

For øyeblikket har jeg sparekonto hos Avisa og lån og brukskonto hos nybyggeren.no
Kredittkort 4 ulike steder.

Kjøper ny bolig så da blir lånet hos husbanken 

Anonymkode: a675f...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For øyeblikket har jeg sparekonto hos Avisa og lån og brukskonto hos nybyggeren.no
Kredittkort 4 ulike steder.

Kjøper ny bolig så da blir lånet hos husbanken 

Avisa =Avida 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bytta fra Nordea til Romerike sparebank nå nylig.

Hatt Nordea i 20 år, men kundeservicen der har vært så elendig de siste årene at jeg ikke orket mer... Så byttet, og fikk bedre renter på både boliglån og sparekonto.

Trumf pay vet jeg ikke da, der bruker jeg Trumf kredittkort.

Anonymkode: 2a80f...361

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi byttet til Bulder og er fornøyde, vi har både lønnskontoer og sparing og boliglån der. Det tok for øvrig lang tid å få finansierings bevis, når vi trengte det, men det ordnet seg til slutt. Renter på boliglån var bedre enn Akademikere-avtale hos Handelsbanken.

Anonymkode: 0d142...aa0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvilken bank som er "best å ha" avhenger helt av dine behov og ønsker, så det finnes ingen fasit.

Her bruker vi DnB som dagligbank, både privat og til bedrift. Har hatt det i alle tider, og det fungerer utmerket. Nettbank-løsningen deres er svært god!

Bruker et par nettbanker til sparing på høyrentekontoer, for der er ikke DnB konkurransedyktige.

Lån har vi ikke hatt så lenge jeg kan huske, så det kan jeg ikke svare på.

Har sett Nordea sin nettbankløsning demonstrert hos andre, og den var i alle fall elendig i forhold til DnB sin.

Bruk finansportalen.no for å orientere deg betingelser og innskudds-/lånerente hos ulike banker.

Anonymkode: a1b28...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det beste er å ha minst mulig bank. Jeg har kun en lønnskonto der jeg får inn pensjon og betaler regninger på. All sparing er ikke i bank, og jeg har null gjeld. Null kort. Kona har dog bank-kort, det er det hele.

Anonymkode: d12c2...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi bruker DNB som dagligbank, er meget fornøyd med det.

Lånet har vi flyttet fra DNB til Bulder, da vi ønsket å gjøre det om til rammelån, og de hadde de beste betingelsene for det.

Fond og aksjer hadde vi i Sbanken, men de ble flyttet til DNB i forbindelse med oppkjøpet av Sbanken.

Sparepenger har vi per nå hos Storebrand, men de flyttes rundt etter hvor vi får beste rente. Med de pengene har jeg null lojalitet til banker, de har stått fire ulike steder de siste årene.

Anonymkode: 7bdc7...98d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker min lokale Eika Sparebank til "dagligbank" hvor jeg har lønnskonto og huslån(rammelån).
Bruker Nordnet til sparing.
Og kredittkort til betaling i hverdagen.

Jeg valgte min lokale sparebank siden dem var mest fleksibel når jeg skulle kjøpe meg hus.
Trengte ikke vise til inntekt, bare arbeidskontrakt når jeg flytte tilbake til hjembyen min.
Og etter litt forhandling har jeg bedre renter hos dem en hva noen andre klarer å gi.

Lokale banker har ofte noen "regler" dem følger.
Og min bank er å skape liv og bolyst for å få folk tilbake eller fortsatt bli boende i byen, så da gir dem gunstige huslån til "tilbakeflyttere" for å gjøre det enklere for dem som vil tilbake igjen etter noen år i en storby.

Anonymkode: 365d0...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Også en av disse som flyttet fra DnB til Bulder, og er veldig fornøyd med renta på sparepengene, og appen. Det var en stund de ikke kunne overføre penger til utlandet, men det har ordna seg. Har også ett fond der, sparing til barnebarns konfirmasjon. 

Alle fondene mine i tidlige Sbanken, nå DnB. Jeg er veldig fornøyd med avkastninga der og har ikke hatt lyst til å flytte dem. 

I tillegg har jeg Handelsbanken i Sverige hvor jeg overfører en del norske kroner når den er god som jeg kan handle for når jeg er i Sverige. Koster 300 kr i året. Jeg har bare svensk id-nummer, ikke personnummer som ikke er lett å få (= umulig). Skattemyndighetene får beskjed fra Sverige om at jeg har bankforbindelse, og jeg bare oppgir pengene på kontoen ved årsskiftet.  

Anonymkode: 3a602...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi bruker DNB som dagligbank, er meget fornøyd med det.

Lånet har vi flyttet fra DNB til Bulder, da vi ønsket å gjøre det om til rammelån, og de hadde de beste betingelsene for det.

Fond og aksjer hadde vi i Sbanken, men de ble flyttet til DNB i forbindelse med oppkjøpet av Sbanken.

Sparepenger har vi per nå hos Storebrand, men de flyttes rundt etter hvor vi får beste rente. Med de pengene har jeg null lojalitet til banker, de har stått fire ulike steder de siste årene.

Sparekonto hos Storebrand har jo ikke best rente for tiden, eller mente du noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sparekonto hos Storebrand har jo ikke best rente for tiden, eller mente du noe annet?

Det er den beste renten jeg fant da jeg flyttet pengene dit. Har ikke sett særlig mye bedre noe sted siden, men opplys meg gjerne 🙂

Har i Storebrand 5 % uten binding.

Vet at jeg tidvis har kunnet få bedre enkelte stedrt, men jeg prøver å unngå de typiske "forbrukslåns"-bankene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...