Lorieen Skrevet 27. mars #21 Del Skrevet 27. mars Dette hadde jeg ALDRI akseptert. Mannen min tok 90 % av hus og hjem i mine svangerskap - uten at jeg ba om det. Det er hardt arbeid å gro små mennesker. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #22 Del Skrevet 27. mars Nei, det skal ikke være sånn, han må gjøre sin del! Til sammenligning var jeg sykemeldt stort sett hele graviditeten med nr. 2. Mannen gjorde det meste med nr. 1 uten at jeg trengte å spørre. Det inkluderer at han sto opp med barnet, leverte i barnehage, henta i barnehage, kveldsstell. Jeg klarte stort sett å ordne middag, og holde styr på klesvasken, men lite annet. Anonymkode: eb8fe...199 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #23 Del Skrevet 27. mars Er 38 uker på vei, og her har mannen gjort mesteparten av husarbeidet og tatt seg av de to barna våre i månedsvis. Jeg henter hver dag, da han ikke har fleksibel jobb og jeg syns det blir litt sent å hente etter kl 16. og mathandling tar jeg meg av. Noen dager leverer jeg de, men spesielt de sistenukene har han levert. Her syns jeg ikke mannen din har valget av å ha den luksusen til å sitte på pc i timesvis.. han må opp og hente barna! Og lage middag osv osv… Ikke vær selvoppofrende! Tving han til å ta ansvar! Anonymkode: f3a1e...5d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #24 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Wow du er heldig. Er selv 36 uker. Inntil for 2 uker siden har jeg hentet hver dag i barnehage, i tillegg til tatt morgenstell av nr1, middagslaging, oppvask, vasking av eget bad. Nå gjør jeg alt det samme bortsett fra orker ikke hente i bhg. Har også vært influensasyk og tatt vare på vårt syke barn mens mannen hadde hjemmekontor. Er sykemeldt pga mange helseproblemer, men ikke falt meg inn at han skulle gjøre absolutt alt for det. Han har stått for ting som skru sammen møbler, levering i barnehage og nå henting også, fikse barnerom, beising av terrasse, legging og kveldsstell av barnet, og generelt mer tid med barnet vårt siden jeg ikke klarer så mye. Skal sies at matlaging ikke er hans sterkeste side, så om ikke alt skal være helt basic så er det nesten bedre å gjøre det selv.. Anonymkode: 136db...f29 Jeg har en fantastisk mann ja, men synes det er litt feil å si jeg er heldig. Det bør være en selvfølge i ethvert forhold at den ene stiller opp når den andre er satt ut av spill, om det så er graviditet, sykdom eller skade. Anonymkode: d49af...d10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #25 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvorfor i all verden er dette ok? Hvorfor skal han gjøre alt? Dersom du ikke har energi til å gjøre en pøkk på hjemmebane får du heller få gradert sykemelding så du klarer å gjøre ting og bidra til familien as Anonymkode: 76f81...69a Vi kan ikke bruke felles skattepenger på sykmeldinger bare for at menn skal slippe å gjøre ekstra husarbeid en periode. Anonymkode: 5f1bd...350 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #26 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvorfor i all verden er dette ok? Hvorfor skal han gjøre alt? Dersom du ikke har energi til å gjøre en pøkk på hjemmebane får du heller få gradert sykemelding så du klarer å gjøre ting og bidra til familien as Anonymkode: 76f81...69a Sånn at mannen skal få fortsette å spille data på promperommet? Er du helt blåst? Anonymkode: d49af...d10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eilis Skrevet 28. mars #27 Del Skrevet 28. mars Snakk også om tiden etter baby kommer. Jeg har også en toåring og har ikke sjans til å ta levering på morgenen nå når vi har en bab, ofte må samboer hente i barnehagen i tillegg her. Mange dager har jeg nok med å holde liv i meg og baby på formiddagen og klarer verken gjøre husarbeid eller starte på middag. Kanskje han bør finne seg en annen jobb slik at dere overlever småbarnsperioden som par Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå