AnonymBruker Skrevet 26. mars #1 Del Skrevet 26. mars Jeg er så sliten at jeg ser mannen med ljåen! Er i uke 24. I dag har jeg: stått opp med 2-åringen, levert i bhg, jobbet, hentet i bhg, laget middag, ryddet, lekt og underholdt 2-åringen og lagt 2-åringen. Var ferdig med alt kl 20:45. Mannen jobber natt så han sov til kl 15. Har luftet hunden og tatt kveldsstell på 2-åringen. Helt greit at han blir sliten av å jobbe natt, men er det virkelig sånn at jeg bør stå i alt dette andre nå som jeg er gravid? Føler kroppen min jobber døgnet rundt som det er likevel. Anonymkode: 3e76b...0a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #2 Del Skrevet 26. mars Nei. Dette funker ikke i lengden. Sett dere ned sammen og fordel oppgavene bedre. Anonymkode: 36729...335 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #3 Del Skrevet 26. mars Det er da ingenting som tilsier at han skal gjøre mindre bare fordi han jobber natt. Dere har begge søvn og/eller jobb på dagtid, og så etter jobb må dere fordele det som er, litt etter dagsform, men samtidig så ikke en føler at alt faller på en. Men som gravid er det jo naturlig å måtte hvile litt ekstra. Hva sier han når du sier "da lager jeg middag, så rydder du etterpå?" eller "jeg må sette meg ned 20 min, tar på å gro et barn, leker du litt med ungen"? Anonymkode: c0a09...f30 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #4 Del Skrevet 26. mars Om dette er hverdagen, så er jo ikke dey greit. Men om dette er en 1 gang hver 2. Uke. Så tenker jeg at en må gi å ta. Begge må trå til, du må si hva du trenger av han, og kommunisere. Greier han ikke å sjonglere nattevakt og familie, så må en vurdere annen jobb tenker jeg. Anonymkode: 9c03c...691 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #5 Del Skrevet 26. mars Hvorfor tok ikke han over fra henting og utover? Hvis man våkner 15:00 bør man da klare å være klar for dagen 15:30 slik at man får hentet barn, laget mat, ryddet parallelt, lekt med og lagt barnet? Anonymkode: 32527...184 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #6 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er da ingenting som tilsier at han skal gjøre mindre bare fordi han jobber natt. Dere har begge søvn og/eller jobb på dagtid, og så etter jobb må dere fordele det som er, litt etter dagsform, men samtidig så ikke en føler at alt faller på en. Men som gravid er det jo naturlig å måtte hvile litt ekstra. Hva sier han når du sier "da lager jeg middag, så rydder du etterpå?" eller "jeg må sette meg ned 20 min, tar på å gro et barn, leker du litt med ungen"? Anonymkode: c0a09...f30 Han gjør ting jeg spør om, men jeg må faktisk spørre/mase hver gang. Han setter seg også gjerne på kontoret på ettermiddagen også må jeg dra han ut derifra hver gang jeg trenger hjelp. Nesten mer slitsomt enn å bare gjøre oppgaven selv. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor tok ikke han over fra henting og utover? Hvis man våkner 15:00 bør man da klare å være klar for dagen 15:30 slik at man får hentet barn, laget mat, ryddet parallelt, lekt med og lagt barnet? Anonymkode: 32527...184 Dette foreslo jeg senest i dag, men han synes det er slitsomt å komme i gang med dagen så han må sitte på pc-en et par timer etter han har stått opp - hvilket betyr at han går på tur med hunden mens jeg lager mat og underholder 2-åringen alene. Anonymkode: 3e76b...0a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #7 Del Skrevet 26. mars Hadde ikke akseptert det, nei. Jeg er i uke 30 og her tar mannen på seg levering og henting i barnehage, lek med treåring og ettåring hver gang det er aktuelt, morgen- og kveldsstell av begge to, det meste av bleier, middagslaging og shining av kjøkken hver dag, i tillegg til at han pusser opp to rom i huset når han har tid. Har ikke trengt å mase en eneste gang på ham, og han gjør det uten en eneste sur mine. Jeg hadde fått sovet frempå hver eneste dag om jeg ville, men jeg liker best å stå opp sammen. Vi er et team og har lik fordeling til vanlig, men nå når jeg er gravid og såpass langt på vei, er det en selvfølge at han tar på seg mesteparten, så gjør jeg heller de tingene jeg orker innimellom. Anonymkode: d49af...d10 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #8 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hadde ikke akseptert det, nei. Jeg er i uke 30 og her tar mannen på seg levering og henting i barnehage, lek med treåring og ettåring hver gang det er aktuelt, morgen- og kveldsstell av begge to, det meste av bleier, middagslaging og shining av kjøkken hver dag, i tillegg til at han pusser opp to rom i huset når han har tid. Har ikke trengt å mase en eneste gang på ham, og han gjør det uten en eneste sur mine. Jeg hadde fått sovet frempå hver eneste dag om jeg ville, men jeg liker best å stå opp sammen. Vi er et team og har lik fordeling til vanlig, men nå når jeg er gravid og såpass langt på vei, er det en selvfølge at han tar på seg mesteparten, så gjør jeg heller de tingene jeg orker innimellom. Anonymkode: d49af...d10 Så heldig du er ❤️ Jeg føler meg egentlig mest som en feit masekråke Anonymkode: 3e76b...0a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #9 Del Skrevet 26. mars Jeg er i første trimester, kvalm og elendig. Mannen min gjør 95 % av alt hjemme nå. Anonymkode: 5f1bd...350 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Skrevet 26. mars #10 Del Skrevet 26. mars Må sitte på pcen i 2 timer?! What?! Det er jo derfor blir sliten, må være værst tenkelige måte å starte dagen på sånn våkningsmessig..når slutter nattevakta btw? Kan han levere før han legger seg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #11 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Så heldig du er ❤️ Jeg føler meg egentlig mest som en feit masekråke Anonymkode: 3e76b...0a4 Det skal ikke være sånn ❤️ Ville tatt en alvorsprat, og hvis det ikke når gjennom ville jeg startet med å droppe middagslaging, heller spist skiver i protest. "Når jeg må gjøre alt orker jeg ikke å lage middag lenger, er ganske gravid skjønner du." Anonymkode: d49af...d10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 26. mars #12 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er så sliten at jeg ser mannen med ljåen! Er i uke 24. I dag har jeg: stått opp med 2-åringen, levert i bhg, jobbet, hentet i bhg, laget middag, ryddet, lekt og underholdt 2-åringen og lagt 2-åringen. Var ferdig med alt kl 20:45. Mannen jobber natt så han sov til kl 15. Har luftet hunden og tatt kveldsstell på 2-åringen. Helt greit at han blir sliten av å jobbe natt, men er det virkelig sånn at jeg bør stå i alt dette andre nå som jeg er gravid? Føler kroppen min jobber døgnet rundt som det er likevel. Anonymkode: 3e76b...0a4 Uaktuelt! Han må i det minste hente i barnehagen og lage middag! Han er vel ikkje eit barn heller. Makan... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vext Skrevet 27. mars #13 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (12 timer siden): Så heldig du er ❤️ Jeg føler meg egentlig mest som en feit masekråke Anonymkode: 3e76b...0a4 Ja, hun er heldig, men det er også ganske rimelig at mannen stiller opp i en sånn tid. Du er ikke en feit masekråke ❤️ Og selv om du var det, har du rett til å bli avlastet. Hvis du er redd for å virke for krevende, bør den mannen din ta noen runder med seg selv. Å sitte på pc-en for å komme i gang med dagen høres absurd ut. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #14 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (22 timer siden): Han gjør ting jeg spør om, men jeg må faktisk spørre/mase hver gang. Han setter seg også gjerne på kontoret på ettermiddagen også må jeg dra han ut derifra hver gang jeg trenger hjelp. Nesten mer slitsomt enn å bare gjøre oppgaven selv. Dette foreslo jeg senest i dag, men han synes det er slitsomt å komme i gang med dagen så han må sitte på pc-en et par timer etter han har stått opp - hvilket betyr at han går på tur med hunden mens jeg lager mat og underholder 2-åringen alene. Anonymkode: 3e76b...0a4 Jeg tenker at her må du ta grep med én gang så dette ikke forplanter seg videre, skal du sitte med ansvaret for 2 barn fremover og mase på ham for å ta sin del? Helsestasjon eller familievernkontoret er på sin plass om du ikke får ristet vett i ham. Min mann jobber også natt til tider (15-08) og han sover til MAX klokken 13, men det er selvfølgelig annerledes om din mann kun jobber natt. Det blir ikke noe lettere å være gravid, og ei heller med baby, så her må din mann vokse opp og ta sin del ellers risikerer du å bli nok en trist KG-saga. Anonymkode: a07b7...85f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #15 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (22 timer siden): Så heldig du er ❤️ Jeg føler meg egentlig mest som en feit masekråke Anonymkode: 3e76b...0a4 Det er du ikke, mannen din er en kødd. Ta han med til jordmor, fortell hvor sliten du er og hvordan en vanlig dag ser ut! Anonymkode: ed3d3...911 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janik98 Skrevet 27. mars #16 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg er i første trimester, kvalm og elendig. Mannen min gjør 95 % av alt hjemme nå. Anonymkode: 5f1bd...350 Samme her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #17 Del Skrevet 27. mars Vi driver kommunistisk hos oss. Yt etter evne, få etter behov. I graviditetene har mannen gjort alt hjemme, mens jeg "bare" har ruget frem en baby og vært på jobb. (Jeg er dårlig i 9mnd). Før vi gikk for barn 2 og 3, så husker jeg godt at jeg spurte mannen om han virkelig orket å være alenefar i 9mnd. Din mann må mer på banen. Hvorfor kan han ikke levere i barnehagen før han legger seg etter nattevakta? Og så sove mens barnet er i barnehagen, og ta barnet etterpå? Anonymkode: 1b93d...41a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #18 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 21.57): Hadde ikke akseptert det, nei. Jeg er i uke 30 og her tar mannen på seg levering og henting i barnehage, lek med treåring og ettåring hver gang det er aktuelt, morgen- og kveldsstell av begge to, det meste av bleier, middagslaging og shining av kjøkken hver dag, i tillegg til at han pusser opp to rom i huset når han har tid. Har ikke trengt å mase en eneste gang på ham, og han gjør det uten en eneste sur mine. Jeg hadde fått sovet frempå hver eneste dag om jeg ville, men jeg liker best å stå opp sammen. Vi er et team og har lik fordeling til vanlig, men nå når jeg er gravid og såpass langt på vei, er det en selvfølge at han tar på seg mesteparten, så gjør jeg heller de tingene jeg orker innimellom. Anonymkode: d49af...d10 Wow du er heldig. Er selv 36 uker. Inntil for 2 uker siden har jeg hentet hver dag i barnehage, i tillegg til tatt morgenstell av nr1, middagslaging, oppvask, vasking av eget bad. Nå gjør jeg alt det samme bortsett fra orker ikke hente i bhg. Har også vært influensasyk og tatt vare på vårt syke barn mens mannen hadde hjemmekontor. Er sykemeldt pga mange helseproblemer, men ikke falt meg inn at han skulle gjøre absolutt alt for det. Han har stått for ting som skru sammen møbler, levering i barnehage og nå henting også, fikse barnerom, beising av terrasse, legging og kveldsstell av barnet, og generelt mer tid med barnet vårt siden jeg ikke klarer så mye. Skal sies at matlaging ikke er hans sterkeste side, så om ikke alt skal være helt basic så er det nesten bedre å gjøre det selv.. Anonymkode: 136db...f29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #19 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 21.11): Jeg er så sliten at jeg ser mannen med ljåen! Er i uke 24. I dag har jeg: stått opp med 2-åringen, levert i bhg, jobbet, hentet i bhg, laget middag, ryddet, lekt og underholdt 2-åringen og lagt 2-åringen. Var ferdig med alt kl 20:45. Mannen jobber natt så han sov til kl 15. Har luftet hunden og tatt kveldsstell på 2-åringen. Helt greit at han blir sliten av å jobbe natt, men er det virkelig sånn at jeg bør stå i alt dette andre nå som jeg er gravid? Føler kroppen min jobber døgnet rundt som det er likevel. Anonymkode: 3e76b...0a4 Synes i utgangspunktet man kan gjøre tilnærmet det man pleier å gjøre selv om man er gravid. Du er jo ikke akkurat syk. Han kunne vel hjulpet til litt mer. Tenker det er rimelig at han kunne hentet kl 16 i bhg og tatt kveldsstell og legging. Anonymkode: 76f81...69a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #20 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi driver kommunistisk hos oss. Yt etter evne, få etter behov. I graviditetene har mannen gjort alt hjemme, mens jeg "bare" har ruget frem en baby og vært på jobb. (Jeg er dårlig i 9mnd). Før vi gikk for barn 2 og 3, så husker jeg godt at jeg spurte mannen om han virkelig orket å være alenefar i 9mnd. Din mann må mer på banen. Hvorfor kan han ikke levere i barnehagen før han legger seg etter nattevakta? Og så sove mens barnet er i barnehagen, og ta barnet etterpå? Anonymkode: 1b93d...41a Hvorfor i all verden er dette ok? Hvorfor skal han gjøre alt? Dersom du ikke har energi til å gjøre en pøkk på hjemmebane får du heller få gradert sykemelding så du klarer å gjøre ting og bidra til familien as Anonymkode: 76f81...69a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå