Gå til innhold

Barn som vil sove i vår seng

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har tre relativt små barn. Alle kommer nesten alltid opp i vår seng i løpet av natten. Det blir veldig fullt. Vi sover dårlig og får vondt i ryggen. Om vi følger dem tilbake til egen seng, kommer de ofte fort til oss igjen. Å holde alle i egen seng blir fort et helnattsprosjekt som også gjør at vi sover dårlig.

Noen som har noen gode løsninger på dette? Har prøvd å snakke med de største av de tre, men alle blir irrasjonelle om natta.

Anonymkode: 47db8...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kjøp en til dobbeltseng å ha i et annet rom, eventuelt en skikkelig stor seng til alle! Hilsen ei med en 8-åring og 11- åring som fremdeles ofte kommer inn

Anonymkode: 6fe93...589

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Deler de rom? Vi har gode erfaringer med å la barna sove i samme dobbeltseng, etter vi startet med det er det kun ved spesielle tilfeller de kommer inn til oss. 

Anonymkode: 8797c...a18

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

To dobbeltsenger inntil hverandre. 

Anonymkode: 71198...821

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi bygde en 270 cm bred seng. Nå er det plass til alle. 

Anonymkode: d3dde...b71

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi berre sove saman heile hurven. Har madrass på gulvet eg forsiktig plassere eit av barna eller lure meg sjølv dit om eg ønskje meir plass. 

Anonymkode: 37908...3e4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mest populære etter jeg fikk kjæreste med 2 barn(jeg har 2) er min knøttlille leilighet der to sover på luftmadrass på mitt rom og min kommer inn i vår seng i løpet av natten🤭

Vi har kjøpt hus nå. Så blir spennende å se om de alle fremdeles kommer til oss....men vi løser det med ekstra madrasser etc.

Anonymkode: 09ae8...93d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mest populære etter jeg fikk kjæreste med 2 barn(jeg har 2) er min knøttlille leilighet der to sover på luftmadrass på mitt rom og min kommer inn i vår seng i løpet av natten🤭

Vi har kjøpt hus nå. Så blir spennende å se om de alle fremdeles kommer til oss....men vi løser det med ekstra madrasser etc.

Jeg har 1*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi la madrass på gulvet på rommet vårt.
Ungene var alltid velkomne til å legge seg der,  den natteflyingen frem og tilbake er ikke godt for noen. 

Anonymkode: 37d1d...a84

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Større seng eller madrasser på gulvet.

Anonymkode: 5d800...3cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gikk å la meg i barnets seng.

Anonymkode: f1541...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har uttrekkbar seng på ene barnets rom. Ender ofte med at en voksen sover med et barn der og et barn er i dobbeltsenga med den andre voksne

Anonymkode: 66d72...0ed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

OMG. 

Følg dem tilbake til egen seng HVER ENESTE GANG. Det virker. Avklar med mannen hvem som er ansvarlig når. 

Er de syke slik at de ikke kan sove alene så legg madrass på deres rom og sov der, eller sov i deres seng (kjøp voksen størrelse seng). 

Skjønner ikke at folk orker å ha barn i senga, særlig ikke når de blir eldre. 

Anonymkode: b2bc8...196

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Følg dem tilbake til egen seng HVER ENESTE GANG. Uten unntak, med mindre de er syke. Tøft en periode, men det er bare sånn de lærer. Sørg også for at barnerommene er steder de føler seg trygge, og snakk positivt om legging/soving. 

Få ting er mer tullete enn barn som sover sammen med foreldrene.

Anonymkode: 09cb9...bf8

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Følg dem tilbake til egen seng HVER ENESTE GANG. Uten unntak, med mindre de er syke. Tøft en periode, men det er bare sånn de lærer. Sørg også for at barnerommene er steder de føler seg trygge, og snakk positivt om legging/soving. 

Få ting er mer tullete enn barn som sover sammen med foreldrene.

Anonymkode: 09cb9...bf8

Omtrent alle pattedyr sove saman med foreldra sine i tidlig barndom. Det er helt naturlig.

Eg synst at folk skal gjera det som er rett for sin familie. Ikkje alle klarer å sova med barn i senga, heilt greitt. 

Eg synest det er koselig med nærhet. Eit av barna er født prematurt og vi har eit heilt spesielt bånd. 

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Omtrent alle pattedyr sove saman med foreldra sine i tidlig barndom. Det er helt naturlig.

Eg synst at folk skal gjera det som er rett for sin familie. Ikkje alle klarer å sova med barn i senga, heilt greitt. 

Eg synest det er koselig med nærhet. Eit av barna er født prematurt og vi har eit heilt spesielt bånd. 

Mange pattedyr parrer seg med nære slektninger og slikker ungene rene. Helt naturlig. Likevel ikke et argument for at vi skal gjøre det samme. 

Folk kan gjøre hva de vil men de skaper jo mye unødvendige problemer for seg selv. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Større seng! 

Anonymkode: 47809...2fe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

OMG. 

Følg dem tilbake til egen seng HVER ENESTE GANG. Det virker. Avklar med mannen hvem som er ansvarlig når. 

Er de syke slik at de ikke kan sove alene så legg madrass på deres rom og sov der, eller sov i deres seng (kjøp voksen størrelse seng). 

At du ikke orker, for du jo stå for selv.

Men, når barna våre var små var redde etter kanskje å ha hatt en skummel drøm, så fikk de trøst, og det var viktig for oss at de føler seg trygge. 

(Nå har jeg ungdommer, og det er vel ganske mange år siden noen av de kom inn til oss om natten;) , men jeg er glad vi lærte de at de alltid kunne komme til oss om de var redde for noe, i stedet for at de lå redde alene i egen seng fordi mamma og pappa ikke ville bli forstyrret på natten ). 

Anonymkode: 37d1d...a84

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 22.07):

OMG. 

Dette har vi gjort en del, men ofte funker det dårlig fordi vi enten ikke våkner når de legger seg i vår seng eller fordi ett av barna begynner å skrike og vekker et av de andre. Vi har åpenbart kommet inn i dårlige vaner her. Såvidt jeg husker, startet det med sykdom, og så skled det ut etter det. Nå etterlyser de to største nærhet om natten. Jeg tror ikke det er nødvendig, men det er ikke alltid så greit å avvise dem på det midt på natta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 22.07):

OMG. 

Dette har vi gjort en del, men ofte funker det dårlig fordi vi enten ikke våkner når de legger seg i vår seng eller fordi ett av barna begynner å skrike og vekker et av de andre. Vi har åpenbart kommet inn i dårlige vaner her. Såvidt jeg husker, startet det med sykdom, og så skled det ut etter det. Nå etterlyser de to største nærhet om natten. Jeg tror ikke det er nødvendig, men det er ikke alltid så greit å avvise dem på det midt på natta. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...