AnonymBruker Skrevet 26. mars #1 Skrevet 26. mars Jeg har et ganske nært familiemedlem som «begynner å dra på åra» (70-årene). De siste årene har personen endret seg veldig, og jeg er bekymret, men ektefellen virker ikke helt å se hva som skjer. Kanskje overdriver jeg også, så jeg vil gjerne høre hva dere andre tenker. Det jeg ser, er: -Manglende initiativ -Lite interesse for omgivelsene -Sier det er tryggest å være hjemme, evt i nærområdet. Vil helst ikke dra noe sted uten ektefellen. -Vansker med å lære seg nye ting -Mye trøtt, sliten, sover mye. Dette er noe av det jeg ser. Det er en del annet også, men det handler mest om trekk som har vært der før også, men som har blitt sterkere (for eksempel å være veldig negativ). Før jeg sier hva jeg tenker, vil jeg gjerne ha noen innspill. Anonymkode: 5eceb...597 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars #2 Skrevet 26. mars Kan være begynnende demens. Eller urinveisinfeksjon. Eller mye annet. Snakk med fastlegen. Anonymkode: e26f9...d10 2
Perine Skrevet 26. mars #3 Skrevet 26. mars Deprimert, ekteskap skranter, økonomiske problemer, angst, smerter, og alt mulig som kan skje i enhver alder. Fort gjort å tenke på demens for alt mulig med eldre mennesker. 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars #4 Skrevet 26. mars Det heter å bli gammel, ikke noen diagnose. Man blir mer sliten og alt det der. På kg er alt "begynnende demens" Anonymkode: e0d84...019 1
Gaia Skrevet 26. mars #5 Skrevet 26. mars Hvis ektefellen ikke helt ser hva som skjer, handler det nok om at vedkommende er sammen med den som har endret seg hele tiden, og ikke tenker over endringene. Den som er innom av og til vil lettere kunne se disse endringene. Lurt å få vedkommende til lege for å få ting sjekket ut uansett. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå