Gå til innhold

Bruker du truseinnlegg?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Donna
Skrevet

Ja, jeg bruker truseinnlegg hver dag på jobb...

Skrevet

Tråden er ryddet for snikk snakk. Remyline Moderator

Skrevet

Jeg bruker det bare når det er behov for det.

Skrevet

Bruker det de første og siste dagene av mensen (blør veldig lite).

Skrevet

kun i sammenheng med mensen, som regel kun i slutten, når jeg nesten er ferdig og ikke lenger trenger å bruke vanlige bind.

Skrevet

Bruker det kun når det er behov for det. Hadde en gynekolog for noen år siden som mente at truseinnelegg var "roten til alt ondt", altså at man lettere får underlivsinfeksjoner fordi det ikke kommer luft til.

Skrevet

Bruker nesten alltid truseinnlegg. Ikke nødvendigvis fordi jeg har behov for det, men fordi jeg er glad i undertøyet mitt, og vil ikke koke det. På den måten sparer jeg litt på undertøyet mitt, samtidig som jeg ikke trenger å være så redd for at jeg ikke får bort bakterier og sånn under vasking. Viktig å skifte ofte da. Bruker de aller minste libresse sine. Har ALDRI hatt sopp eller urinveisinfeksjon. Tror det kan ha sammenheng med at jeg sover naken, slik at "jeg får luft" :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bruker det kun på interrailferier der det kan bli litt vanskeligere å vaske tøy så ofte, og hvor jeg ikke kan ha med masse ekstra klær... Altså, jeg vasker truser underveis (bruker syntet der, som tørker raskt!), men bytting av truseinnlegg gjør at jeg kan gå en halv til en dag til med samme truse.

Skrevet

Et produkt jeg ikke skjønner hensikten med :roll:

Skrevet

Ja, det bruker jeg - for å beskytte klærne. Og jeg har aldri hatt underlivsinfeksjon i hele mitt liv. Bytter et par ganger om dagen slik at det er "rent og tørt".

Gjest Gjest
Skrevet
Bruker det kun når det er behov for det. Hadde en gynekolog for noen år siden som mente at truseinnelegg var "roten til alt ondt", altså at man lettere får underlivsinfeksjoner fordi det ikke kommer luft til.

Har aldri hatt problemer med sopp ol. selvom jeg bruker truseinnlegg hver dag. Når jeg kommer hjem fra jobb så skifter jeg til "innebuksen" min ... da går jeg uten truse ... om natten sover jeg naken så jeg tror nok at jeg får mer luft enn de fleste "der nede" ;)

Grunnen til at jeg bruker truseinnlegg på dagtid er som en annen her nevnte, for å spare på undertøyet mitt ... som jeg er altfor glad i til å vaske det på høye temperaturer.

Dessuten føler jeg meg friskere og renere når jeg får skiftet truseinnlegg midt på dagen...

Dere som ikke bruker truseinnlegg - hvordan vasker dere undertøyet deres ?

Skrevet

Dere som ikke bruker truseinnlegg - hvordan vasker dere undertøyet deres ?

vasker alt undertøy på min 60 grader, hver gang.

har pent, enkelt undertøy i 100% bomull og skifter heller ut når det blir slitt.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg bruker truseinnlegg hver dag for tida, pga graviditet og økt mengde utflod, ellers ikke.

Gjest Virvel
Skrevet

Jeg bruker truseinnlegg når jeg har mensen. Blør kun den første natten, så de påfølgende nettene bruker jeg bare truseinnlegg. Vanligvis sover jeg uten truse, kunne sikkert gjort det under mensen og, men føler jeg må ha littegrann for sikkerhets skyld. De siste par dagene når jeg ikke blør nok til å bruke tampong, bruker jeg også truseinnlegg. Til vanlig bruker jeg det aldri. Undertøyet vaskes på 60 °C.

Skrevet

Bruker det kun når jeg har mensen. Kan ikke bruke det ellers for da får jeg sopp med en gang, får veldig lett sopp..

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Bruker det kun når jeg har mensen, når jeg også bruker hormonell prevensjon. Når jeg ikke bruker prevensjon hender det at jeg må bruke truseinnlegg rundt eggløsningen, pga utflod. Vasker også vanlig undertøy på 60°C, men har noe som må håndvaskes. (Så det bruker jeg sjelden...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...