exictence Skrevet 26. mars #1 Skrevet 26. mars Jeg ogkjæresten går på swingkurs sammen. Vi har gjort det i noen år. Noen få ganger innimellom kan han ikke, og noen ganger får jeg da forespørsel om jeg kan være partneren til en annen mann. Synes du dette er ok å svare ja til? Hadde du likt om partneren din hadde danset med en annen på kurs eller øving?
AnonymBruker Skrevet 26. mars #2 Skrevet 26. mars Jeg er "oppvokst" i et folkedansmiljø. For meg ville det vært helt unaturlig å ikke danse med forskjellige partnere enten det var øving eller fest. Så jeg ville ikke reagert i det hele tatt om egen partner gikk på en øving jeg ikke kunne møte på - og danset med en eller flere andre. Jeg har etterhvert innsett at ikke alle ser det som like naturlig som jeg gjør, så det viktigste er kanskje hva kjæresten din føler/mener? Anonymkode: 5c44d...4f6 6 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars #4 Skrevet 26. mars Ja, selvfølgelig danser man med andre. Anonymkode: 4e7ea...29c 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars #5 Skrevet 26. mars exictence skrev (16 minutter siden): Jeg ogkjæresten går på swingkurs sammen. Vi har gjort det i noen år. Noen få ganger innimellom kan han ikke, og noen ganger får jeg da forespørsel om jeg kan være partneren til en annen mann. Synes du dette er ok å svare ja til? Hadde du likt om partneren din hadde danset med en annen på kurs eller øving? Dette er en ikke-sak. Selvsagt er det i orden. Anonymkode: 96f81...403 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars #6 Skrevet 26. mars Det er helt normalt å danse med andre enn kjæresten sin Anonymkode: 4c417...a8d 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars #8 Skrevet 26. mars Min introduksjon til swing(og andre selskapsdanser) var et kurs der man bytter partner underveis i kurset, det er en del av læringsprosessen. (Det er frivillig, så ingen tvinger eller pusher hvis du ikke vil.) Og i det miljøet(det var dansekveld etter kursene, åpne for alle) ble det oppfordret til at alle danser med alle. Så da jeg og samboer ble sammen, var jeg klar på at jeg ville holde på dette med å danse med flere. Og jeg oppfordret ham til å danse med flere enn bare meg. Jeg danser for dansegledens skyld, ikke for å flørte, være utro eller andre greier. - Så jeg hadde ikke hatt noen problemer med å si ja til en sånn forespørsel, ei heller hatt noe problem med at samboer sier ja hvis det er jeg som ikke kan bli med. - Men jeg sier som hun i folkedans-miljøet; det viktigste er kanskje heller hva kjæresten din mener? Anonymkode: 637ba...f4d 4
AnonymBruker Skrevet 26. mars #9 Skrevet 26. mars Null stress, spurte mannen min som ligger ved siden av meg nå og han sa også ja. De skal da vel ikke pule, de skal danse! Anonymkode: 854c1...320 3
911 Skrevet 26. mars #10 Skrevet 26. mars (endret) Selvsagt helt i orden å danse med andre. Jeg er ikke så glad i å danse og vil hun danse med andre så er det bare fint. Edit: De gangene hun har danset med andre har mannen først henvendt seg til meg om han får danse med henne. Da svarer jeg bare at det får hun avgjøre . Når de "leverer" henne tilbake sier noen at jeg må være forsiktig for det er ikke alle menn som har ærlige hensikter. Jeg er lite sjalu og vi er jo sammen på samme party. Skal godt gjøres å være utro under en dans, selv om dette er en langsom og tett dans. Endret 27. mars av 911 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars #13 Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er helt normalt å danse med andre enn kjæresten sin Anonymkode: 4c417...a8d Kommer an på setting. En sen kveld i fylla ute på byen bør forholdes til partner. Anonymkode: 7244e...16b 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars #14 Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei. Dans er intimt. Anonymkode: 5125a...119 Hvor intime er du med partner på ett dansekurs egentlig? Anonymkode: da0f0...f47 6
AnonymBruker Skrevet 27. mars #15 Skrevet 27. mars Jeg synes ikke det er problematisk. Jeg hadde derimot blitt singel kjapt om kjæresten nektet meg delta på dansetimer de dagene han selv ikke kunne. Anonymkode: da0f0...f47 6 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars #16 Skrevet 27. mars Hadde ikke sett problemet om han danset med en annen på et swingkurs hvor jeg ikke kunne delta. Ei heller han. Anonymkode: 2dd8e...768 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars #17 Skrevet 27. mars Så lenge det ikke er tett nakendans. Anonymkode: 967da...3d6
AnonymBruker Skrevet 27. mars #18 Skrevet 27. mars Har ikke hørt om et dansekurs hvor man ikke roterer med partnere gjennom hele dansetimen for å venne seg til å danse med fler og fordi det som oftest mangler menn. Anonymkode: 46bf3...d8a 3
Norja Skrevet 27. mars #19 Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg synes ikke det er problematisk. Jeg hadde derimot blitt singel kjapt om kjæresten nektet meg delta på dansetimer de dagene han selv ikke kunne. Anonymkode: da0f0...f47 Dette! Jeg er veldig overrasket over at en tilsvarende melding ikke kom tidligere.
SPOCA Skrevet 27. mars #20 Skrevet 27. mars Jeg hadde ikke nektet min mann det, akkurat som han ikke hadde nektet meg det, men jeg hadde funnet det veldig unaturlig for egen del. Jeg danser kun med min mann, for det er kun han jeg er trygg med, og det er helt uaktuelt for meg å danse med andre. Min mann og jeg har også gått på mange swingkurs, og for de som kommenterer dette med intimitet: for meg/oss er det intimt. Det er noe bare vi to deler, og det er noe med at man er tett på, og jeg synes det er veldig intimt å danse så tett på en annen mann. Det er noe med å kjenne rytmen og bevegelsene til den andre. Det er noe helt spesielt. Det er en grunn til at jeg ikke danser med andre. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå