Gå til innhold

Dårlig fastlege - bytte fastlege?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Må nesten vite detaljene . Var sak nr 3 overvekt feks? Sak nr 2 sier du at han delte erfaringer omkring sex. Det høres jo merkelig ut men hvis sak nr 2 var ditt sexliv så gir det mer mening. Som sagt kontekst er avgjørende her.  Det er en nymotens greie at helsepersonell kan dele litt erfaringer om det er hensiktsmessig. Skal sevsagt ikke bli for personlig. Det er delte meninger om dette,  noen setter pris på det  ,andre ikke. Uansett hva vi syntes her inne, så kan du bare bytte fastlege om du ikke er fornøyd. Ikke alle har "kjemi" og snakker forbi hverandre. 

Anonymkode: 6b356...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 17.54):

I sak 2 begynte han å fortelle personlige erfaringer fra sitt eget sexliv. Det har jeg aldri opplevd før hos en lege.

Er det vanlig at en fastlege forteller om personlige erfaringer?

Anonymkode: 0bd4e...d57

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Der tok du feil.

I dag har jeg snakka med noen bekjente om fastlegen min. Flere av de har hatt vonde erfaringer med akkurat den fastlegen. Enkelte av de har observert at fastlegen bruker amfetamin. Jeg har selv observert at han har vært påvirka av narkotika, under alle mine legebesøk. Flere har varsla til Fylkeslegen!

Er dette i Stavanger? Tidlig 50 årene?

Anonymkode: 28fa7...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Der tok du feil.

I dag har jeg snakka med noen bekjente om fastlegen min. Flere av de har hatt vonde erfaringer med akkurat den fastlegen. Enkelte av de har observert at fastlegen bruker amfetamin. Jeg har selv observert at han har vært påvirka av narkotika, under alle mine legebesøk. Flere har varsla til Fylkeslegen!

Hvordan vet du at han har vært påvirket av narkotika? Har du observert ham ta narkotika ved begynnelsen av timen din, eller hva?

Sorry, dette tror jeg ingenting på. Historien blir liksom verre for hvert innlegg.

Anonymkode: e9820...a3f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje du trenger en god psykolog 🫂

Anonymkode: 4db25...bc7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner ingenting jeg.

Anonymkode: aa6a5...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja hvis han plutselig begynte å si upassende ting til deg , grenseoverskridende ting eller annet bør du selvsagt bytte og evt melde ja. 

Men for å svare på spørsmålet ditt sånn generelt så har jeg også opplevd at jeg ved fastlegebesøk , at fastlegen selv har tatt opp noe ; det kan være at mens jeg er der så ses det over medisinliste og foreslår å seponere medisiner som ikke er i bruk, evt vi tar en samtale mtp ulike problemstillinger , hvorvidt jeg skal fortsette å gå på den og den medisinen. Dette er da bare allright? Og i og med at legen er den som styrer din behandling så må det være rom for legen å ta opp ting vedr din helse også, mener nå jeg. 

Anonymkode: fa0e9...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du er misfornøyd med fastlegen bytter du. Om fastlegen er påvirket av narkotika under besøk melder du til kommunelegen og bytter fastlege. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Der tok du feil.

Mulig jeg tok feil, men da er spørsmålet mitt hvis du har sett han påvirket under alle dine legebesøk, hvorfor måtte du da lage et innlegg på KG om du burde bytte fastlege? Det burde være innlysende uavhengig av hva han har sagt til deg.

Anonymkode: a0ef1...60f

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...