Gå til innhold

Elkjøp har kuttet åpent kjøp fra 50 til 14 dager

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 16.24):

For de som ikke har fått det med seg: elkjoep-har-kuttet-aapent-kjoep-fra-50-til-14-dager

Elkjøp var vel først i Norge med åpent kjøp, for nærmere 40 år siden.

Anonymkode: da97b...7ec

Ekspander  

Syns det er bra jeg. Tipper det vil redusere en del unødvendige «kjøp» og returer, som jo er bra for miljøet vårt. 

Sånn bort sett fra det, så spiller nok ikke 14 eller 50 dager noen forskjell for de aller fleste. Man finner jo oftest ut innen kort tid om man vil beholde en ting eller ikke..  

Anonymkode: 5ca1c...c50

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så bra. 

Anonymkode: 1a176...baa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så lenge kunden vet hva reglene er ås har det vel ikke noe å si. Man bør klare å se om man vil ha produktet i løpet av 14 dager. 

De gangene jeg har benyttet meg av åpent kjøp har jeg som regel skjønt om jeg vil ha produktet i løpet av 1-2 dager. 

Når det er sagt så synes jeg det er fint med butikker som har åpent kjøp. En del produkter må man prøve hjemme før man ser om man vil ha dem. Jeg har f.eks brukt åpent kjøp på stereoanlegg.  Stereoanlegg har svært ulik lyd fra rom til rom.  Så anlegget vil typisk høres helt ulikt ut hjemme i din egen stue og i butikken.  

Anonymkode: 188cf...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo bare bra egentlig 

Anonymkode: d326f...e2d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 17.20):

Så lenge kunden vet hva reglene er så har det vel ikke noe å si. Man bør klare å se om man vil ha produktet i løpet av 14 dager. 

Ekspander  

Edit: Så glad du sa ifra.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare jeg som reagerer på artikkelens definisjon av åpent kjøp?

Sitat

Angrerettlovens § 21 gir lovfestet 14 dagers angrerett, men de fleste store elektronikkjedene tilbyr likevel betydelig større rom for angring enn dette.

Ekspander  

Angrerettsloven gjelder kun ved "fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler". Hvis man kjøper noe i en vanlig fysisk butikk har man faktisk ikke noen lovfestet angrerett (så 14 dager åpent kjøp er fremdeles et gode). Ser det blir nevnt lenger ned i artikkelen, men irriterer meg fremdeles at tek.no sin definisjon ikke er spesifikk nok. 

Synes ellers det er helt ok at de reduserer tidsperioden for åpent kjøp (zalando.no reduserte også sitt åpne kjøp fra 100 dager til 30 dager nylig), men dårlig at de ikke informerer tydeligere om endringen. 

Anonymkode: c6593...40b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 17.49):

Da får du gå til Power, da.

Ekspander  

Niks, handler av prinsipp ikke der. Hadde det ikke vært for at Elkjøp gikk foran ville Expert/Power aldri innført åpent kjøp.
Kjøpte mobil i Expert butikk, var defekt ved levering og ble reklamert på umiddelbart. Ikke snakk om å få bytte i ny, måtte vente i 2  uker på reparasjon.

Nå har pipen fått en annen lyd, admdir skryter:
"Vi kan med stolthet si at vi viderefører markedets beste kundefordeler, med både 60 dagers åpent kjøp og en lojalitetsbonus på 2 prosent, forteller Nilsen."
Får se hvor lenge det varer...

Anonymkode: da97b...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da kutter jeg Elkjøp. 

Anonymkode: 557ea...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 16.27):

Syns det er bra jeg. Tipper det vil redusere en del unødvendige «kjøp» og returer, som jo er bra for miljøet vårt. 

Sånn bort sett fra det, så spiller nok ikke 14 eller 50 dager noen forskjell for de aller fleste. Man finner jo oftest ut innen kort tid om man vil beholde en ting eller ikke..  

Anonymkode: 5ca1c...c50

Ekspander  

Det handler jo om at man til nå har hatt en prisgaranti på 50 dager. Kom varen på tilbud, fikk man refundert mellomlegget. 

At dette nå gjelder i kun 14 dager er dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 19.00):

Det handler jo om at man til nå har hatt en prisgaranti på 50 dager. Kom varen på tilbud, fikk man refundert mellomlegget. 

At dette nå gjelder i kun 14 dager er dårlig.

Ekspander  

Det ordner man med Santander Handlekonto. 100 dager med garanti.

Anonymkode: af5c9...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...