Romantikk Skrevet 26. mars #1 Skrevet 26. mars (endret) Jeg har en utrolig snill kjæreste. Han har mye å gjøre og mange hobbyer som ofte tar lengre tid enn han gror. Samtidig vil han være med meg og foreslår ting vi skal gjøre sammen. Ofte er det ting han vil hjelpe meg med. Jeg blir selvfølgelig glad og takknemlig for det. Men så må han bare gjøre ferdig noe (hobby/arbeid/ol). Han ringer og sier at han kommer når han er ferdig, og vil ringe igjen når det nærmer seg. Det gjør han også. Men det tar sin tid. Og jeg venter. Jeg behøver ikke vente, men jeg gjør jo det. Noen ganger blir det ikke noe av den dagen, for det blir så sent at vi blir enige om å utsette det til en annen dag. Men synes det er dumt at det ofte blir sånn. Han sier at jeg ikke må vente, at jeg må gjøre mine ting heller. Jeg føler at jeg er jo min egen herre. Føler liksom ikke at jeg kan skylde på ham. Men altså, jeg kjenner på en irritasjon at han tror han rekker å gjøre så mye på en dag. Hva hadde du sagt? Endret 26. mars av Romantikk
exictence Skrevet 26. mars #2 Skrevet 26. mars Du kan si: Når du ikke vet når du blir ferdig, er det like bra at vi avtaler en annen dag,
AnonymBruker Skrevet 26. mars #3 Skrevet 26. mars Jeg hadde sagt rett ut at "deg kan man jo ikke stole på mht avtaler. Slutt å love noe du ikke kan holde". Anonymkode: c6dd8...725
AnonymBruker Skrevet 26. mars #4 Skrevet 26. mars Romantikk skrev (15 minutter siden): Han sier at jeg ikke må vente, at jeg må gjøre mine ting heller. Hva er da poenget med en avtale?? Anonymkode: 66a99...06c
AnonymBruker Skrevet 26. mars #5 Skrevet 26. mars Sånn var eksen.. kunne leve med det i starten. Etter hvert så jeg at det hopet seg opp med ting han insisterte å hjelpe til med, det ble jo aldri gjort. Begynte å gjøre det selv og merket at jeg ikke stolte på han lengre. Selv den enkleste ting klarte jeg ikke å stole på at han overholdt. Anonymkode: 2b569...bb5
Romantikk Skrevet 26. mars Forfatter #6 Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde sagt rett ut at "deg kan man jo ikke stole på mht avtaler. Slutt å love noe du ikke kan holde". Anonymkode: c6dd8...725 Han foreslår ting han vil gjøre med/for meg. Men han vil ikke avtale, for han vet ikke når han blir ferdig og kan komme. Så han avtaler ikke noe. Men sier at han vil. Noen ganger blir det sent, og noen fanger utsetter vi det. Men det blir alltid noe en gang. Då vet ikke?
AnonymBruker Skrevet 26. mars #7 Skrevet 26. mars Hm han har jo aldri deg som førstevalg, så det er nok det jeg ville sagt til ham, at dersom han virkelig mener å gjøre noe sammen så må han jo sette det høyest, og faktisk møte opp. For en dust! Anonymkode: 8de23...d5c 1 2
Romantikk Skrevet 26. mars Forfatter #8 Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sånn var eksen.. kunne leve med det i starten. Etter hvert så jeg at det hopet seg opp med ting han insisterte å hjelpe til med, det ble jo aldri gjort. Begynte å gjøre det selv og merket at jeg ikke stolte på han lengre. Selv den enkleste ting klarte jeg ikke å stole på at han overholdt. Anonymkode: 2b569...bb5 Forstår deg. Men når det gjelder oss blir det av, men jeg tror det blir mye før enn det han sier. Det tror han også. Føler ikke jeg kan bli sur.
Romantikk Skrevet 26. mars Forfatter #9 Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hm han har jo aldri deg som førstevalg, så det er nok det jeg ville sagt til ham, at dersom han virkelig mener å gjøre noe sammen så må han jo sette det høyest, og faktisk møte opp. For en dust! Anonymkode: 8de23...d5c Jeg synes ikke han er en dust. Han kan bare ikke beregne tid. Han vil bære med meg ofte.
AnonymBruker Skrevet 26. mars #10 Skrevet 26. mars Umulig å leve med over tid. Bare å gå videre, først som sist. Anonymkode: a7ff5...561
exictence Skrevet 26. mars #11 Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva er da poenget med en avtale?? Anonymkode: 66a99...06c Det var vel ikke det at han ikke holdt en avtale, for han ville ikke gjøre noen avtale. Men at han feilberegner tid, og det blir for sent eller de utsetter. Skal Ts si at han må slutte med å si at han vil komme når han er ferdig? Hm, ja, kanskje hun bare skal si det. Si at hvis han vil være med henne, så må de avtale noe.
AnonymBruker Skrevet 26. mars #12 Skrevet 26. mars Romantikk skrev (10 minutter siden): Jeg synes ikke han er en dust. Han kan bare ikke beregne tid. Han vil bære med meg ofte. Nå er du utrolig naiv, man får til det man vil, så rull opp gardina og forstå at han vil det ikke nok 🙄 Anonymkode: 8de23...d5c
Romantikk Skrevet 26. mars Forfatter #13 Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå er du utrolig naiv, man får til det man vil, så rull opp gardina og forstå at han vil det ikke nok 🙄 Anonymkode: 8de23...d5c Vet du hvorfor jeg vet at han vil det nok? Jeg vet at han prioriterer meg; hvis jeg ber han komme med en gang, så gjør han det. (Men jeg gjør ikke det, fordi jeg vil være forståelsesfull) Han har hjulpet meg og vært med meg utrolig mye. Han både kjøper ting til meg, lager ting til meg, kommer med overraskelser mm. Det er ikke deg som er tema. Problemet er at alt tar mye lenger tid med det han holder på med. Mrn kanskje jeg sjal si at vi må ha avtaler, for det har vi nemlig ikke. Han sier at han ikke vil avtale noe, da han ikke vet når han kan avslutte osv. Men jeg kan jo si at vi må ha det, eller at vi ikke satser på at det blir noe
AnonymBruker Skrevet 26. mars #14 Skrevet 26. mars Romantikk skrev (4 minutter siden): Vet du hvorfor jeg vet at han vil det nok? Jeg vet at han prioriterer meg; hvis jeg ber han komme med en gang, så gjør han det. (Men jeg gjør ikke det, fordi jeg vil være forståelsesfull) Han har hjulpet meg og vært med meg utrolig mye. Han både kjøper ting til meg, lager ting til meg, kommer med overraskelser mm. Det er ikke deg som er tema. Problemet er at alt tar mye lenger tid med det han holder på med. Mrn kanskje jeg sjal si at vi må ha avtaler, for det har vi nemlig ikke. Han sier at han ikke vil avtale noe, da han ikke vet når han kan avslutte osv. Men jeg kan jo si at vi må ha det, eller at vi ikke satser på at det blir noe Du får velge hva du orker å leve med. Han høres jo ut som en fin fyr ellers. Hvis dere flytter sammen og du skal lage middag kommer du aldri til å vite om du spiser alene til slutt eller om ham dukker opp etterhvert… Anonymkode: decc6...cd9
AnonymBruker Skrevet 26. mars #15 Skrevet 26. mars Han er sikkert en fin fyr, men man bør kunne forvente at et voksent menneske klarer å tilpasse seg og ta høyde for egen tids-/kapasitetsoptimisme når det gang på gang påvirker egen partner såpass. Klart det bidrar til litt ekstra tålmodighet hos deg å vite at han ikke mener vondt, og at han stort sett følger opp på en grei måte. Samtidig klarer han jo tydelig aldri å justere eget mønster for å unngå å påvirke deg negativt. Det kan selvfølgelig skyldes at det hele betyr for lite for ham til at han tar det tilstrekkelig alvorlig. Så finnes det en annen forklaring også. Nemlig at han bryr seg uendelig mye, men likevel ikke klarer å unngå å drite seg ut på tid og planlegging. Det er en langt hyggeligere tanke, men det spørs vel om det er så mye bedre å forholde seg til en fyr som ikke kan når han vil engang. Det høres ut som oppskriften på uavbrutt irritasjon hvis dere en gang i fremtiden virkelig skulle slå livene deres sammen. Anonymkode: e91a9...f7d 1
exictence Skrevet 26. mars #16 Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så finnes det en annen forklaring også. Nemlig at han bryr seg uendelig mye, men likevel ikke klarer å unngå å drite seg ut på tid og planlegging. Det er en langt hyggeligere tanke, men det spørs vel om det er så mye bedre å forholde seg til en fyr som ikke kan når han vil engang. Det høres ut som oppskriften på uavbrutt irritasjon hvis dere en gang i fremtiden virkelig skulle slå livene deres sammen. Anonymkode: e91a9...f7d Det er nok dette som er tilfelle. Enig med deg, men hva synes du Ts kan gjøre/si for å bedre situasjonen? Jeg er engasjert i dette, for føler jeg er i samme situasjon
AnonymBruker Skrevet 26. mars #17 Skrevet 26. mars Sånt er utrolig slitsomt. Han kommer kun til å endre seg hvis det er viktig nok for ham. Anonymkode: db525...de7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå