AnonymBruker Skrevet 26. mars #1 Skrevet 26. mars Har en 2,5-åring, som ikke har sovet en hel natt på over ett år. Hun har hatt store mandler, store polypper og væske i mellomøret - som nå er opereret og behandlet. Men søvnen har ikke blitt noe særlig bedre. Hun våknet fort 8-10 ganger pr natt tidligere, mens nå våkner hun aldri færre enn 5/6 ganger pr natt. Føler meg helt rådvill, og har prøvd å ligge med henne i en periode - uten bedring, kuttet ut soving på dag osv. På helsestasjon blir jeg kun møtt med «uff da, det er sikkert slitsomt, men sånn er det bare noen ganger. Og noen barn sover aldri en hel natt før de blir voksne». Akkurat dét kjenner jeg at gjør meg enda mer rådvill og oppgitt. Det er slitsomt å ikke sove en hel natt noen gang, men å i tillegg stå i 100% jobb og ha flere barn i tillegg som krever sitt, begynner å bli utmattende for min del🥺 Tar imot tips og råd med åpne armer♥️ Anonymkode: c18f4...fb5
AnonymBruker Skrevet 26. mars #2 Skrevet 26. mars Er du alene, eller er dere to? Om dere er to, så må dere ta annenhver natt. En får alltid sove ut, mens den andre styrer med barnet. En hel natts søvn annenhver natt, er bedre enn ingen. Anonymkode: aa540...fa4 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars #3 Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Er du alene, eller er dere to? Om dere er to, så må dere ta annenhver natt. En får alltid sove ut, mens den andre styrer med barnet. En hel natts søvn annenhver natt, er bedre enn ingen. Anonymkode: aa540...fa4 Vi er to, og bytter på. Anonymkode: c18f4...fb5
AnonymBruker Skrevet 26. mars #4 Skrevet 26. mars Vet ikke om det er en trøst, men min 2,5-åring våkner hver natt. Vanligvis tre ganger, av og til mer, av og til sjeldnere. Ingenting galt, aldri hatt problemer med ører eller liknende. Anonymkode: 488f0...b56
AnonymBruker Skrevet 26. mars #5 Skrevet 26. mars Min 12 åring styrer fremdeles på nettene. Sovner etter meg og våkner gjerne før meg. Jeg har prøvd omtrent alt du kan tenke deg uten hell, men jeg har kommet frem til at så lenge som barnet ligger i sengen og er (relativt) rolig så får det bare stå til. Du kan ikke tvinge et barn til å sove (men du kan si at levetid, våkentid og mattid er over for i dag og at de må bli i sengen. Over til noe mer konstruktivt for din del: hva er det som skaper problemet hos dere, tror du? Anonymkode: 5204e...cef
AnonymBruker Skrevet 26. mars #6 Skrevet 26. mars Vår datter slet med søvnen og gråt/hylskrek minimum en time hver natt frem til hun ble fire år. Hun våknet hvert 20 eller 45 minutt, ofte i sammenheng med hysterisk utrøstelig gråt. Det var som hun ikke var til stede og det kun eksisterte gråt. Husker jeg satt mange netter og søkte manisk etter tips eller råd på Internett. Etter ikke ha fått noe hjelp hos lege eller helsesøster. Men det eneste jeg fant var trøst i at vi ikke var alene og at det alltid ble bedre med tiden. Dit kom vi omsider, sommeren hun ble fire år så gikk hun fra å våkne mange ganger hver natt til bare noen få ganger. Hun gråt mye mindre og etter noe måneder så var det flere netter der hun ikke gråt enn netter hun gråt og var våken. Hun våknet fortsatt av og til men hun var seg selv og fant roen uten å vekke oss. Nå er hun snart fem år og har sovet hele netter i over et halvt år. Jeg har I stor grad glemt hvor zombie og sliten jeg var, men jeg har filmet noen av de mest ekstreme nettene for å kunne huske hvor jævlig det var. Jeg vet at det hjelper ingenting akkurat nå å høre at hun mest sannsynlig vil vokse seg ut av dette, men det er håp:) du har min dypeste medfølelse. Anonymkode: 011ad...0e2 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars #7 Skrevet 27. mars Sånne «uff, det er slitsomt, men noen barn er bare sånn»-råd kan du få billig av meg! Det er jo veldig bra at dere har fått eliminert en del årsaker (mandler, polypper og væske i mellomøret), men jeg ville ikke helt slått meg til ro. Er det noen allergier? Er det noen fysiske plager (låsninger)? Jeg ville prøvd/sjekket ut disse to, kanskje er det andre ting. Lykke til ❤️ Anonymkode: 3850a...200
AnonymBruker Skrevet 27. mars #8 Skrevet 27. mars 11 åringen her holder det fortsatt gående.. Er alene, så får heller ikke byttet på. Ingen gode tips her, utover å søke hjelp fra helsevesenet og avlastning om man kan Anonymkode: a752d...2d4
kjærring Skrevet 27. mars #9 Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (17 timer siden): Har en 2,5-åring, som ikke har sovet en hel natt på over ett år. Hun har hatt store mandler, store polypper og væske i mellomøret - som nå er opereret og behandlet. Men søvnen har ikke blitt noe særlig bedre. Hun våknet fort 8-10 ganger pr natt tidligere, mens nå våkner hun aldri færre enn 5/6 ganger pr natt. Føler meg helt rådvill, og har prøvd å ligge med henne i en periode - uten bedring, kuttet ut soving på dag osv. På helsestasjon blir jeg kun møtt med «uff da, det er sikkert slitsomt, men sånn er det bare noen ganger. Og noen barn sover aldri en hel natt før de blir voksne». Akkurat dét kjenner jeg at gjør meg enda mer rådvill og oppgitt. Det er slitsomt å ikke sove en hel natt noen gang, men å i tillegg stå i 100% jobb og ha flere barn i tillegg som krever sitt, begynner å bli utmattende for min del🥺 Tar imot tips og råd med åpne armer♥️ Anonymkode: c18f4...fb5 Det er vanlig. Helt frem til fem års alderen. Men hva gjør dere? Når legger hun seg? Når sover hun dupp om hun sover? Når våkner hun/ vekkes hun fra dupp ? Hvordan er kveldsrutinen? Når står dere opp? Hva gjør dere når hun våkner?
AnonymBruker Skrevet 27. mars #10 Skrevet 27. mars Er det lenge siden operasjonen? Om søvnmønsteret hennes har vært hyppige oppvåkninger tar det nok tid før kroppen stiller seg inn på et nytt mønster. Jeg ser selv at etter en lang ammeperiode med et barn som våknet annenhver time og jeg selv aldri sov mer enn 1,5 time i strekk, fortsatte jeg å våkne hyppig selv om jeg sov alene uten barnet. Det har tatt lang tid å komme tilbake til en god natts søvn når den har vært så dårlig over lang tid. Anonymkode: 1f494...bc6
AnonymBruker Skrevet 27. mars #11 Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (21 timer siden): Har en 2,5-åring, som ikke har sovet en hel natt på over ett år. Hun har hatt store mandler, store polypper og væske i mellomøret - som nå er opereret og behandlet. Men søvnen har ikke blitt noe særlig bedre. Hun våknet fort 8-10 ganger pr natt tidligere, mens nå våkner hun aldri færre enn 5/6 ganger pr natt. Føler meg helt rådvill, og har prøvd å ligge med henne i en periode - uten bedring, kuttet ut soving på dag osv. På helsestasjon blir jeg kun møtt med «uff da, det er sikkert slitsomt, men sånn er det bare noen ganger. Og noen barn sover aldri en hel natt før de blir voksne». Akkurat dét kjenner jeg at gjør meg enda mer rådvill og oppgitt. Det er slitsomt å ikke sove en hel natt noen gang, men å i tillegg stå i 100% jobb og ha flere barn i tillegg som krever sitt, begynner å bli utmattende for min del🥺 Tar imot tips og råd med åpne armer♥️ Anonymkode: c18f4...fb5 Du er for lite med barnet!! Gå ned i stilling!! Anonymkode: cc567...f8d
AnonymBruker Skrevet 27. mars #12 Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (21 timer siden): Vi er to, og bytter på. Anonymkode: c18f4...fb5 Er desverre bare sånn det må være. Vår minste var mange mange år gammel før han sov mer enn 2-3 timer i strekk noen gang. Anonymkode: 8433c...2b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå