Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet vel egentlig svaret på dette, men spørr likevel.

Har fått en 25(!!!) år gammel, ubrukt brystpumpe av min mor som hun har hatt liggende… Den er litt gulnet i gummien, ellers fin.
Hadde dere brukt denne eller kjøpt ny? 

Har vel skjedd ting på den fronten ila di årene. Tenker på bla giftstoffer i gummien/hvordan det har vært oppbevart/ andre krav i dag…

Anonymkode: 92391...4e5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min eldste er 20, og da han ble født hadde man akkurat avdekket at det var noe man brukte i flasker som ikke var bra og kunne smitte over i melken. Så alle ble anbefalt å kjøpe helt nye flasker uten dette i. Og alle produsentene kastet seg rundt og solgte nye flasker "uten hva det nå het". 

Så jeg hadde kanskje brukt den, men da kun om jeg fikk kjøpt nye flasker som passet til. 

Evt. så er det kanskje ikke så mye større investering å kjøpe ny brystpumpe med tilhørende flasker? 

Anonymkode: 16410...07f

AnonymBruker
Skrevet

Fungerer den? 😅 Jeg mistenker at det er mange andre ting i hverdagen som er mer risikabelt enn en 25 år gammel pumpe. 

Men kan kan oppbevare melken i nye flasker. Tror tid er en faktor for øverføring av stoffer, og oppbevaring er ofte mer langvarig enn tiden det tar å pumpe.

Anonymkode: 032b7...384

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du liker pumpa så er det vel ikke noe imot å bruke den, men jeg hadde brukt noe annet å oppbevare melk i hvis den kommer med egne flasker/kopper

Anonymkode: 744b2...5bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...