AnonymBruker Skrevet 26. mars #1 Del Skrevet 26. mars Vi planlegger en tur til sørlandet i sommer (uke 30) Vi vurderer Grimstad eller Arendal. Familie på 4 med to barn (11 og 14) Noen som har noen anbefalinger? Hvilket sted har mest å by på når det gjelder strandliv, shopping, restauranter, kafeer, attraksjoner osv? Anonymkode: e6a75...131 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #2 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Vi planlegger en tur til sørlandet i sommer (uke 30) Vi vurderer Grimstad eller Arendal. Familie på 4 med to barn (11 og 14) Noen som har noen anbefalinger? Hvilket sted har mest å by på når det gjelder strandliv, shopping, restauranter, kafeer, attraksjoner osv? Anonymkode: e6a75...131 Skal dere bo på hotell? Campingplass? Jeg ville bodd i Arendal- større by nydelig turområde på Hove på Tromøy- evt Nidelv camping på Hisøya veldig fint langs Nidelva - nære strender, enten Stølsviga på Hisøy, evt kort kjøretur til Fevik med flere fine strender. Anonymkode: c1c29...8ce 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #3 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skal dere bo på hotell? Campingplass? Jeg ville bodd i Arendal- større by nydelig turområde på Hove på Tromøy- evt Nidelv camping på Hisøya veldig fint langs Nidelva - nære strender, enten Stølsviga på Hisøy, evt kort kjøretur til Fevik med flere fine strender. Anonymkode: c1c29...8ce Glemte det går ferge fra Arendal ut til Merdø med nydelige strender og idyllisk kro med mat og drikke. Yrende folkeliv der ute om sommeren. Anonymkode: c1c29...8ce 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #4 Del Skrevet 26. mars Hadde valgt Grimstad. Byen er mye finere. Det tar ca 20 min å kjøre til Arendal, så ikke noe problem å svippe bort om det er ønskelig. Anonymkode: 9060e...69a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #5 Del Skrevet 26. mars Grimstad er fantastisk flott om sommeren. Moysand Camping er den mest kjente og dyreste. https://www.moysand-familiecamping.no/ Nidelv Camping er bra og ligger sentralt i Arendal. Av strender kan jeg anbefale Storesand (Fevik) Strand Hotel (Fevik) Stølsvika (Hisøy) Av attraksjoner så er det: Dyreparken i Kristiansand Vitensenteret Sørlandssenteret (shopping) Sommermarked, Streetfood og internasjonalt marked. Canal Street Anonymkode: bea04...a8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #6 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Glemte det går ferge fra Arendal ut til Merdø med nydelige strender og idyllisk kro med mat og drikke. Yrende folkeliv der ute om sommeren. Anonymkode: c1c29...8ce Merdø er en opplevelse i seg selv. Elva rundt også. Anonymkode: bea04...a8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #7 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Av attraksjoner så er det: + Ibsenmuseet i Grimstad, gruvene i Arendal, Kilden i Arendal, kunstsiloen i Kristiansand, kino i alle byene, teater i alle byene. I tillegg stort utendørs og gratis badeland i Tvedestrand (tar kort tid å kjøre med nye e18), shopping er også mulig på Oddensenteret i Grimstad, Harebakken eller Alti i Arendal. I uke 30 er det også canal street i Arendal, så det blir MASSE folk der. Lurt å være tidlig ute med overnatting og beregne ekstra tid, sentrum blir stengt for biltrafikk og mye støy om nettene om dere bor sentralt. Anonymkode: 9060e...69a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #8 Del Skrevet 26. mars Jeg liker best Grimstad. Men som andre påpeker, det er veldig korte avstander det er snakk om, så det er jo ikke noe i veien for å ha base et sted, og så farte litt mellom stedene. Arendal har jo brygga og Tyholmen som er veldig fint så klart, samt Hove er veldig hyggelig. Men det er en annen atmosfære i Grimstad som jeg liker bedre. Men, det er jo smak og behag Anonymkode: 42cb9...8a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #9 Del Skrevet 26. mars Jeg liker Grimstad best. Da er du i tillegg midt i mellom alt det fine både Arendal og Kristiansand har å by på. Det er snakk om såpass korte avstander at det ikke er noe problem å ha base i Grimstad og dra f.eks til Merdø eller Vitensenteret i Arendal og Sørlandssenteret og Dyreparken i Kristiansand. I tillegg er det også kort vei til Lillesand som også er en superfin sørlandsby. Dersom dere skal på hotell så er Strand Hotell Fevik (midt i mellom Arendal og Grimstad) veldig fint. Super beliggenhet med egen strand. Ellers er Moysand Camping knallfin selv for sånne som meg som ikke er spesielt gira på camping. Denne ligger på Moi bare noen få minutter unna Strand Hotell i retning Grimstad. Anonymkode: 46db8...ef0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #10 Del Skrevet 26. mars Grimstad er mer åpen pga alle studentene. Anonymkode: b312f...3ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #11 Del Skrevet 26. mars Jeg liker Arendal best. Mer som skjer både vinter og sommer, fine restsuranter langs sjøen i Pollen, og fine strender og festivaler. Anonymkode: f7f2f...063 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 26. mars #12 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (8 timer siden): Grimstad er fantastisk flott om sommeren. Moysand Camping er den mest kjente og dyreste. https://www.moysand-familiecamping.no/ Nidelv Camping er bra og ligger sentralt i Arendal. Av strender kan jeg anbefale Storesand (Fevik) Strand Hotel (Fevik) Stølsvika (Hisøy) Av attraksjoner så er det: Dyreparken i Kristiansand Vitensenteret Sørlandssenteret (shopping) Sommermarked, Streetfood og internasjonalt marked. Canal Street Anonymkode: bea04...a8b Du glemmer Marivold camping, en av de peneste steder rundt Grimstad, syns jeg. Uansett, når man kommer med bil, lett å pendle mellom Kristiansand, Lillesand, Grimstad og Arendal. Helst på gamle veien. riksvei 420 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #13 Del Skrevet 27. mars Arendal er en fin by, og endel muligheter mtp å dra ut til øyer (Merdø) derfra. Men syns definitivt at Grimstad er lettere å bevege seg i, mer oversiktlig og mer å finne på for en barnefamilie; lekeplasser, koselige smug i byen, etc. dere kan jo besøke begge. Syns bare Arendal er mer kronglete , og barna har alltid kjedet seg og vil hjem de gangene vi har dratt der, mens i Grimstad koser de seg, på lekeplassene etc Anonymkode: 0c4c8...a57 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #14 Del Skrevet 27. mars Hvis du skal på De traktene vil jeg varmt anbefale Lillesand også:) superlett by å komme seg rundt i, oversiktlig, masse koselige nisje-butikker , bra resturanter og egne is-nisje-butikk som anbefales! Veldig bra lekeplass som ligger ved en strand, to minutter gåtur fra selve byen,(man ser den fra byen) så hyggelig for både voksne og barn å være der. Anonymkode: 0c4c8...a57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #15 Del Skrevet 27. mars Arendal er veldig fin. Større by og mer som skjer. Fin hus å leie. Anbefaler Merdø. Anonymkode: 7e2fe...52f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #16 Del Skrevet 27. mars Glem forresten det jeg sa om lekeplasser , ser at barna dine er store. men Grimstad har et veldig bra kjøpesenter ; odden senter . Sikkert gøy for barna dine. + veldig fine smug. Fortsatt er det Lillesand og Grimstad jeg vil anbefale , fremfor Arendal:) men Arendal er også verdt et besøk Anonymkode: 0c4c8...a57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #17 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 21.02): Glem forresten det jeg sa om lekeplasser , ser at barna dine er store. men Grimstad har et veldig bra kjøpesenter ; odden senter . Sikkert gøy for barna dine. + veldig fine smug. Fortsatt er det Lillesand og Grimstad jeg vil anbefale , fremfor Arendal:) men Arendal er også verdt et besøk Anonymkode: 0c4c8...a57 Grimstad sentrum er dessverre blitt veldig dødt. Anonymkode: 5a3ac...5d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå