Gå til innhold

Klarna og skattemeldingen.

bvp

Anbefalte innlegg

Dere som bruker Klarna bør være obs på en ting! Renter betalt til Klarna er ikke oppført i skattemeldingen så den må dere legge inn selv, jeg regner med mange kaster bort en del penger ved at de ikke får skattefradragene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Åh takk! Forklar meg litt mer nøyaktig: hvor finner jeg informasjonen fra klarna?

Anonymkode: 734c5...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år fikk jeg mail fra Klarna med årsoppgave, tidligere har det ligget i appen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 12.37):

Åh takk! Forklar meg litt mer nøyaktig: hvor finner jeg informasjonen fra klarna?

Ekspander  

Jeg regner med de har "Min side" eller en app man kan finne informasjonen, jeg leste om det her. https://dinside.dagbladet.no/okonomi/kan-gjelde-veldig-mange/82771664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 12.37):

Ekspander  

Jeg fikk mail 

Anonymkode: bb61a...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så merkelig, ikke har jeg fått mail (dobbeltsjekke nå) ikke klarer jeg å finne det når jeg prøver å følge oppskriftene på nett. Wierd, kanskje kjøpene mine ikke hadde noe rente?🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Men husk at det er kun for de som betaler avdrag. Ikke for de som betaler alt med en gang. 

Anonymkode: 033f1...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 12.59):

Så merkelig, ikke har jeg fått mail (dobbeltsjekke nå) ikke klarer jeg å finne det når jeg prøver å følge oppskriftene på nett. Wierd, kanskje kjøpene mine ikke hadde noe rente?🤔

Ekspander  

Om det er rart eller ikke er det i grunn kun du som vet. For min del har jeg ikke fått noe årsoppgave fra Klarna, men det er fordi jeg har hatt noe rentebærende gjeld der.

Et lite innspill for øvrig; mange sverger til klarna, men de få gangene jeg har lest og sett folk som har hatt problemer later det til at Klarna i større grad er på selgers side, og ikke kundens, så jeg styrer generelt unna. Men enkelte "betal med Klarna" har det blitt i året som går.

Så ja, som en over skriver, årsoppgaven og gjeldsrenter er kun relevant for dem som bruker klarna som kredittkonto og går utover de rentefrie dagene. Med en effektiv rente på det dobbelte av mitt vanlige kredittkort så fatter jeg ikke hvorfor noen gidder, kanskje ikke alle har et forhold til deres relativt ekstreme effektive rente sammenlignet med forbrukslån og kredittkort her og der.

Anonymkode: ec0b5...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg betaler alt ned før renta begynner å løpe, har et kjøp som jeg nedbetale men det er rentefritt av Samsung. Så det er der forklaringen ligger, tusen takk for hjelpen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bvp skrev (På 26.3.2025 den 12.33):

Dere som bruker Klarna bør være obs på en ting! Renter betalt til Klarna er ikke oppført i skattemeldingen så den må dere legge inn selv, jeg regner med mange kaster bort en del penger ved at de ikke får skattefradragene.

Ekspander  

Man kaster bort enda mer penger ved å ikke betale alt med en gang man får fakturaen. Har man ikke råd til å betale for ting man kjøper bør man vurdere å ikke kjøpe det

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det noen som betaler renter til Klarna?? Det er jo rentefritt innen betalingsfristen😀

Anonymkode: 434b4...43e

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 15.53):

Er det noen som betaler renter til Klarna?? Det er jo rentefritt innen betalingsfristen😀

Anonymkode: 434b4...43e

Ekspander  

Tror du Klarna hadde hatt den nedbetalingsmuligheten om ikke "noen" benyttet seg av det og alle betalte hele saldoen til forfall? Det er en populær ordning, kan vi vel anta.

Mange handler mye og dyre ting og velger da nedbetaling. Ja, det er dumt å betale renter, men vi lever i en fri verden der folk får bruke pengene sine som de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

6021.07.36797

Dette som er kontonr til Klarna?

Anonymkode: 15460...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

What. Man betaler jo ikke renter til Klarna. 

Anonymkode: 9f7c7...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 19.36):

Ekspander  

Er det kontonr som en betaler fra en skal oppføre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker du om en delbetalingsplan? Aldri ikke betalt innen 30 dager med mindre jeg glemmer det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hvilket kontonr er det en skal føre opp i skattemeldingen? Sitt eget private eller hvor en har betalt til? Jeg har jo f.eks ingen eget kontonr hos Klarna. Men hva hvis en da har betalt fra forskjellige kontoer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 19.36):

Ekspander  

Man kan velge å dele opp betalingen. Da påløper det renter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 13.00):

Men husk at det er kun for de som betaler avdrag. Ikke for de som betaler alt med en gang. 

Anonymkode: 033f1...f55

Ekspander  

Hvis man skylder penger til Klarna ved nyttår skal denne gjelden føres opp i skattemeldingen. (Kun betydning hvis man betaler formuesskatt da.)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...