Gå til innhold

Tidligere venninne som har blitt singel og plutselig tar kontakt

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi gikk på skole sammen for mange år siden, kommer fra samme plass og vi begge bor i en by som ikke er vår hjemby. Hadde god kontakt i starten da jeg flyttet hit, så ble hun gravid og etter det har kontakten gradvis blitt mindre og mindre.

Nå har hun visst blitt singel og har gjenopptatt kontakten. Vet ikke helt hva jeg synes om dette. Har ikke hatt kontakt på mange år og nå tar hun plutselig kontakt… hva tenker dere? 

Anonymkode: edec3...c79

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vil du ha kontakt med henne? Hvis ikke, så lar du bare vær med å svare henne. Hun tar kontakt fordi hun ønsker konktakt med deg. 

Slutt å 'tenk' så masse! 

Anonymkode: 9b408...654

• Liker 15
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

At hun er ensom og trenger en venn?

Anonymkode: b0441...3f0

• Liker 8
  • Hjerte 2
Skrevet

Har du lyst til å gjenoppta kontakten? Det er egentlig det eneste du trenger å tenke på.

For egen del synes jeg stort sett det bare er hyggelig når venner som har forsvunnet inn i barn-og-familie-bobla plutselig husker at det finnes en større verden der ute. Det handler jo sjelden om uvennskap og bevisste brudd, bare at livet endrer seg. Noen ganger har det vært litt såre følelser involvert,  men jeg vil heller ha venner tilbake i livet mitt enn å vedlikeholde gamle sår og selvrettferdighet.

• Liker 19
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi gikk på skole sammen for mange år siden, kommer fra samme plass og vi begge bor i en by som ikke er vår hjemby. Hadde god kontakt i starten da jeg flyttet hit, så ble hun gravid og etter det har kontakten gradvis blitt mindre og mindre.

Nå har hun visst blitt singel og har gjenopptatt kontakten. Vet ikke helt hva jeg synes om dette. Har ikke hatt kontakt på mange år og nå tar hun plutselig kontakt… hva tenker dere? 

Spørsmålet er om du liker henne og ønsker henne som venninne? Hvis hun nå har blitt singel så har hun mindre folk rundt seg å forholde seg til og gjør et ærlig forsøk på å gjenoppta kontakt med tidligere venner. 

Jeg leser innlegget ditt som om du egentlig er sur på henne fordi hun gjør det, men det skjønner jeg ikke. Livsituasjonen hennes har forandret seg, noe mer enn det trenger det ikke å være.

• Liker 10
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

At hun er ensom og trenger en venn?

Anonymkode: b0441...3f0

Det er nettopp det. Om det kun handler om at hun er ensom og «trenger» noen, blir jeg litt skeptisk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (3 timer siden):

Spørsmålet er om du liker henne og ønsker henne som venninne? Hvis hun nå har blitt singel så har hun mindre folk rundt seg å forholde seg til og gjør et ærlig forsøk på å gjenoppta kontakt med tidligere venner. 

Jeg leser innlegget ditt som om du egentlig er sur på henne fordi hun gjør det, men det skjønner jeg ikke. Livsituasjonen hennes har forandret seg, noe mer enn det trenger det ikke å være.

Jeg har i utgangspunktet alltid likt henne, ja. Men følte fort at jeg ble uviktig når hun fikk andre ting å tenke på. Er nå redd hun bare bruker meg for å komme seg gjennom bruddet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har i utgangspunktet alltid likt henne, ja. Men følte fort at jeg ble uviktig når hun fikk andre ting å tenke på. Er nå redd hun bare bruker meg for å komme seg gjennom bruddet.

Det er vel bare én måte å finne det ut på? Liker du å være tilstede for andre? Har det en egenverdi for deg, eller er du transaksjonell og går bare inn i relasjoner som du mener tjener deg?

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det var ikke bare "andre ting" - det var familie. Hverdagen endrer seg betraktelig da. 

Neida, man bør ikke skyve unna seg vennene sine av den grunn, men hvor mange er det ikke som (må) gjøre nettopp dette for å få hverdagen til å gå opp. 

Uansett grunn, hvis du liker henne - forøk og finn ut hvordan hun er. Kanskje dette rett og slett er starten på et nydelig vennskap, hvis du legger vekk skepsisen litt 🙂

• Liker 9
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen kvinner lever egentlig kun for forhold og har venner til de får det de egentlig vil ha mest, en mann å fortape seg i. Ikke kast vekk energi på nære vennskap der, du blir glemt når neste mann dukker opp. 

Kilde, har opplevd slik "venninne". Tilga henne og tok opp kontakten når hun ble singel, så møtte hun en annen fyr og jeg var som luft igjen. 

Anonymkode: 8fd4f...ae8

AnonymBruker
Skrevet

Hun trenger en festvenninne, og så skal hun overbevise deg om hvor bra det er å være singel... 

Anonymkode: ea81a...dbc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hun trenger en festvenninne, og så skal hun overbevise deg om hvor bra det er å være singel... 

Ja, for det er det vi single gjør - alltid ! Herregud

Anonymkode: 37718...17b

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun drikker ikke, så det tror jeg ikke. Trenger ikke overbevise meg… jeg er singel og har vært det lenge.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen kvinner lever egentlig kun for forhold og har venner til de får det de egentlig vil ha mest, en mann å fortape seg i. Ikke kast vekk energi på nære vennskap der, du blir glemt når neste mann dukker opp. 

Kilde, har opplevd slik "venninne". Tilga henne og tok opp kontakten når hun ble singel, så møtte hun en annen fyr og jeg var som luft igjen. 

Anonymkode: 8fd4f...ae8

Er dette jeg frykter. Samtidig er vel livet med små barn unntakstilstand. Vi har hatt kontakt tidligere mens hun har vært i forhold, før hun fikk barn (men ikke så tett på som før hun fikk type).

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo helt vanlig at venner og bekjente beveger seg inn og ut av livet i perioder, særlig hvis man er i ulike livsfaser pga barn eller andre ting. Du høres litt needy og rigid ut hvis du bare av denne grunn ikke ønsker kontakt. Hun skulle liksom stilt opp for deg hele veien som venn, så nå gidder ikke du å treffe henne? Det høres veldig egosentrisk ut for meg.

Anonymkode: b1af5...bf4

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er jo helt vanlig at venner og bekjente beveger seg inn og ut av livet i perioder, særlig hvis man er i ulike livsfaser pga barn eller andre ting. Du høres litt needy og rigid ut hvis du bare av denne grunn ikke ønsker kontakt. Hun skulle liksom stilt opp for deg hele veien som venn, så nå gidder ikke du å treffe henne? Det høres veldig egosentrisk ut for meg.

Anonymkode: b1af5...bf4

Traff det en nerve hos deg?

Anonymkode: 5264c...6f8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig at vennskap forandrer seg gjennom ulike perioder, og for noen er det vanskelig å opprettholde vennskaper i perioder. Det kan det være mange grunner til, og grunnene handler nesten aldri om deres relasjon til vennene eller hvor glad de er i vennene sine, men om dem selv. 

Hvis du liker henne, så synes jeg du skal gjenoppta kontakten. Hun liker deg jo tydeligvis.

Anonymkode: 83f07...acc

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Tenker at dette høres likt ut som en kompis gjør. Hver gang han har dame er fokuset KUN på henne. Hele tiden. Ikke barna,ikke andre.KUN henne! kjøre,hente,date,ut å spise,hotell,ferie(alene, de har ikke råd til å gjøre noe med barns men utrolig nok råd til å gjøre noe sammen h er eneste helg ute som koster mye..). Når han er singel etter noen år står han alene,da han aldri er intressert i å treffe noen andre, selv om de har prøvd mange ganger og har dame de og!

Ringer han en sjelden gang handler det bare positivt om kjæresten og seg selv. Viser ingen intresse for den/de andre.

Og ringer kun når hun er på jobb.

Tilslutt vil han stå helt alene.

Helt greit at du liker å være med kjæresten. Men å ikke kun e treffes eller snakkes i det hele tstt

Anonymkode: 55c5a...638

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt ok at det går tid mellom treff til venner. Men blir vel en følelse av å bli brukt når det er som du skriver.

Anonymkode: 55c5a...638

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du liker henne så kan du jo ta opp kontakten? Siden vi ikke kjenner henne er det umulig å vite om hun forsvinner igjen hvis hun får ny kjæreste, så kanskje er det lurt å ikke følelsesmessig gå all inn og tenke at dere to skal være bestiser resten av livet? Se på det som det det er, en hyggelig periode der dere har mer kontakt igjen. Så der du etterhvert hvor lang perioden blir. Ikke tenk at dette er at hun utnytter deg, tenk at dere er i en periode i livet der veiene deres krysses igjen. 

Anonymkode: 54b91...df1

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...