AnonymBruker Skrevet 26. mars #1 Del Skrevet 26. mars Jeg har brukt en øyekrem med retinol som jeg kjøpte på Normal, bruker den bare om kvelden, men føler øynene mine er litt mer hovne om morgenen nå enn vanlig. Er ute etter en med mye fukt, ikke for dyr, er det noen som har noen tips? Anonymkode: 96caa...298 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 26. mars #2 Del Skrevet 26. mars (endret) Hvilken øyekrem er det? Det kan være at du ikke tåler retinol, men det kan også være andre ingredienser du reagerer på. Hovenhet kan også skyldes at du legger kremen for nært inntil selve øyet, eller at du bruker for stor mengde. En mengde på størrelse med en halv ert er tilstrekkelig. Noen gode og rimelige øyekremer som gir godt med fukt, er: https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/oyekrem/cerave-eye-cream,5032864 https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/oyekrem/decubal-eye-cream,5105082 https://www.kicks.no/e.l.f/hudpleie/ansiktspleie/oyekrem/e.l.f.-holy-hydration-eye-cream-14-g Ellers er Beauty of JoseonRevive Eye Serum: Ginseng+Retinal veldig populær, men den er egentlig et serum, så det kan hende du opplever at den ikke gir nok fukt slik at du trenger fukt i tillegg. Ettersom kremen inneholder retinal, er det også viktig å huske på solbeskyttelse på dagtid. Min absolutte favoritt når det gjelder fukt, er Clinique All About Eyes Rich, jeg synes også den hjelper mot hovenhet. Endret 27. mars av Roci LINK ENDRET ETTER BESKYLDNINGER OM Å TJENE PENGER PÅ ADLINKS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #3 Del Skrevet 26. mars Roci skrev (33 minutter siden): Hvilken øyekrem er det? Det kan være at du ikke tåler retinol, men det kan også være andre ingredienser du reagerer på. Hovenhet kan også skyldes at du legger kremen for nært inntil selve øyet, eller at du bruker for stor mengde. En mengde på størrelse med en halv ert er tilstrekkelig. Noen gode og rimelige øyekremer som gir godt med fukt, er: CeraVe Eye Repair Cream Decubal Eye Cream e.l.f. Holy Hydration Eye Cream Ellers er Beauty of JoseonRevive Eye Serum: Ginseng+Retinal veldig populær, men den er egentlig et serum, så det kan hende du opplever at den ikke gir nok fukt slik at du trenger fukt i tillegg. Ettersom kremen inneholder retinal, er det også viktig å huske på solbeskyttelse på dagtid. Min absolutte favoritt når det gjelder fukt, er Clinique All About Eyes Rich, jeg synes også den hjelper mot hovenhet. Takk for gode tips! Det er øyekremen fra Pure and Care, tror det er lik denne: Puca Pure and Care Retinol – Vitamin A – Eye Cream Anti Age Unisex 15ml* | eBay Jeg merker bare at jeg er litt tørr rundt øynene til vanlig, slik at concealeren ikke legger seg pent, så kanskje retinol ikke er det jeg trenger, men heller masse fukt Anonymkode: 96caa...298 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 26. mars #4 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Takk for gode tips! Det er øyekremen fra Pure and Care, tror det er lik denne: Puca Pure and Care Retinol – Vitamin A – Eye Cream Anti Age Unisex 15ml* | eBay Jeg merker bare at jeg er litt tørr rundt øynene til vanlig, slik at concealeren ikke legger seg pent, så kanskje retinol ikke er det jeg trenger, men heller masse fukt Anonymkode: 96caa...298 Den øyekremen fra PUCA er helt grei ingrediensmessig sett, men det kan hende den gir for lite fukt. Retinol gir gjerne økt behov for fukt, så du kan evt. forsøke å kombinere den du har med en som gir mer fukt. Retinol gjør også huden mer solsensitiv, så husk solbeskyttelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #5 Del Skrevet 27. mars Roci skrev (12 timer siden): Hvilken øyekrem er det? Det kan være at du ikke tåler retinol, men det kan også være andre ingredienser du reagerer på. Hovenhet kan også skyldes at du legger kremen for nært inntil selve øyet, eller at du bruker for stor mengde. En mengde på størrelse med en halv ert er tilstrekkelig. Noen gode og rimelige øyekremer som gir godt med fukt, er: CeraVe Eye Repair Cream Decubal Eye Cream e.l.f. Holy Hydration Eye Cream Ellers er Beauty of JoseonRevive Eye Serum: Ginseng+Retinal veldig populær, men den er egentlig et serum, så det kan hende du opplever at den ikke gir nok fukt slik at du trenger fukt i tillegg. Ettersom kremen inneholder retinal, er det også viktig å huske på solbeskyttelse på dagtid. Min absolutte favoritt når det gjelder fukt, er Clinique All About Eyes Rich, jeg synes også den hjelper mot hovenhet. Seriøst, adlinks her også? Er du bare på forumet for å tjene penger? OPPLYS NÅR LINKENE DINE ER REKLAME! Anonymkode: f2492...83d 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 27. mars #6 Del Skrevet 27. mars (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Seriøst, adlinks her også? Er du bare på forumet for å tjene penger? OPPLYS NÅR LINKENE DINE ER REKLAME! Anonymkode: f2492...83d Nei, på ingen måte, jeg har hudpleie som interesse/hobby og ønsker å hjelpe. Hvis jeg hadde ønsket å tjene penger, tror jeg ikke at lenker på en anonym brukerprofil på et nettforum er spesielt effektivt. Endret 27. mars av Roci 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #7 Del Skrevet 27. mars Roci skrev (18 timer siden): Hvilken øyekrem er det? Det kan være at du ikke tåler retinol, men det kan også være andre ingredienser du reagerer på. Hovenhet kan også skyldes at du legger kremen for nært inntil selve øyet, eller at du bruker for stor mengde. En mengde på størrelse med en halv ert er tilstrekkelig. Noen gode og rimelige øyekremer som gir godt med fukt, er: CeraVe Eye Repair Cream Decubal Eye Cream e.l.f. Holy Hydration Eye Cream Ellers er Beauty of JoseonRevive Eye Serum: Ginseng+Retinal veldig populær, men den er egentlig et serum, så det kan hende du opplever at den ikke gir nok fukt slik at du trenger fukt i tillegg. Ettersom kremen inneholder retinal, er det også viktig å huske på solbeskyttelse på dagtid. Min absolutte favoritt når det gjelder fukt, er Clinique All About Eyes Rich, jeg synes også den hjelper mot hovenhet. Men er det egentlig vits å kjøpe øyekrem spesifikt for fukt? Da kan man like gjerne bruke vanlig ansiktskrem med masse fukt som jo er mye billigere? Jeg er helt for å bruke penger på en øyekrem hvis det er spesifikke ingredienser som koffein eller retinol, men fukt kan man få bra og billig i en vanlig ansiktskrem. Anonymkode: 4e3d3...aa7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #8 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men er det egentlig vits å kjøpe øyekrem spesifikt for fukt? Da kan man like gjerne bruke vanlig ansiktskrem med masse fukt som jo er mye billigere? Jeg er helt for å bruke penger på en øyekrem hvis det er spesifikke ingredienser som koffein eller retinol, men fukt kan man få bra og billig i en vanlig ansiktskrem. Anonymkode: 4e3d3...aa7 Jeg har en vanlig ansiktskrem som jeg bruker daglig i hele ansiktet, men opplever at denne ikke gir nok fukt rundt øynene. Har mørke ringer som jeg liker å dekke litt med concealer, men det ser fort litt tørt ut etter en liten stund, og da har jeg lest at det kan hjelpe med en øyekrem som gir mer fukt. TS Anonymkode: 96caa...298 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #9 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Seriøst, adlinks her også? Er du bare på forumet for å tjene penger? OPPLYS NÅR LINKENE DINE ER REKLAME! Anonymkode: f2492...83d Hva er det som gjør at du mener at dette er adlinks? Anonymkode: 96caa...298 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 27. mars #10 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men er det egentlig vits å kjøpe øyekrem spesifikt for fukt? Da kan man like gjerne bruke vanlig ansiktskrem med masse fukt som jo er mye billigere? Jeg er helt for å bruke penger på en øyekrem hvis det er spesifikke ingredienser som koffein eller retinol, men fukt kan man få bra og billig i en vanlig ansiktskrem. Anonymkode: 4e3d3...aa7 Nei, hvis man har en krem for ansiktet som man tåler rundt øynene, er det ikke nødvendig Men aktive ingredienser og fete kremer kan bli for mye for den tynne huden rundt øynene, så det kommer litt an på produktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #11 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har en vanlig ansiktskrem som jeg bruker daglig i hele ansiktet, men opplever at denne ikke gir nok fukt rundt øynene. Har mørke ringer som jeg liker å dekke litt med concealer, men det ser fort litt tørt ut etter en liten stund, og da har jeg lest at det kan hjelpe med en øyekrem som gir mer fukt. TS Anonymkode: 96caa...298 Jeg tenker at helt vanlig billig parfymefri fuktighetskrem er vel så bra som øyekrem her. Typ Spenol for eksempel. Generelt er det ikke vits å bruke masse penger hvis alt man ønsker er fukt. Det er ingen grunn til å tro at det er MER fukt i fuktighetskrem til øynene enn til ansiktet, men klart man må finne en man tåler da. Anonymkode: 4e3d3...aa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 27. mars #12 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva er det som gjør at du mener at dette er adlinks? Anonymkode: 96caa...298 Når du søker opp et produkt på Google som du er interessert i, kommer den en rad med sponsede linker øverst i skjermen: Jeg går ut fra at det er dette vedkommende sikter til. Jeg har av og til lenket til slike fordi det er kjappere enn å gå til den aktuelle nettbutikken, jeg var ikke klar over at noen kunne oppfatte det som at jeg prøvde å tjene penger på reklame. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 27. mars #13 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tenker at helt vanlig billig parfymefri fuktighetskrem er vel så bra som øyekrem her. Typ Spenol for eksempel. Generelt er det ikke vits å bruke masse penger hvis alt man ønsker er fukt. Det er ingen grunn til å tro at det er MER fukt i fuktighetskrem til øynene enn til ansiktet, men klart man må finne en man tåler da. Anonymkode: 4e3d3...aa7 Spenol inneholder flere ingredienser som mange kan reagere på, så det er ikke alle som tåler å bruke den i ansiktet. Og den er alt for fet til å bruke rundt øynene. Det er forskjell på fett og fukt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #14 Del Skrevet 27. mars Roci skrev (Akkurat nå): Spenol inneholder flere ingredienser som mange kan reagere på, så det er ikke alle som tåler å bruke den i ansiktet. Og den er alt for fet til å bruke rundt øynene. Det er forskjell på fett og fukt. Jeg bruker den i ansiktet og rundt øynene hver dag, så det kommer jo helt an på personen det og hva man tåler. Poenget mitt var ikke at det måtte være spenol, men at ingrediensene i øyekrem som skal gi fukt stort sett er det samme som i ansiktskrem, bare mindre pakke og dyrere pris. Er man ute setter noe annet enn fukt, så for all del, men akkurat fukt er ikke vits å kjøpe spesifikt som øyekrem. Anonymkode: 4e3d3...aa7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 27. mars #15 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg bruker den i ansiktet og rundt øynene hver dag, så det kommer jo helt an på personen det og hva man tåler. Poenget mitt var ikke at det måtte være spenol, men at ingrediensene i øyekrem som skal gi fukt stort sett er det samme som i ansiktskrem, bare mindre pakke og dyrere pris. Er man ute setter noe annet enn fukt, så for all del, men akkurat fukt er ikke vits å kjøpe spesifikt som øyekrem. Anonymkode: 4e3d3...aa7 Ja, det er individuelt, jeg er ikke uenig i det, og det finnes mange gode og rimelige fuktighetskremer som også kan brukes rundt øynene Akkurat når det gjelder Spenol, inneholder den bl.a. parabener som mange ønsker å unngå fordi de er hormonforstyrrende og kan gi allergiske reaksjoner. Forskning viser bl.a. at methylparaben kan gjøre at huden lettere blir solskadet, noe som igjen kan bety økende risiko for hudkreft. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #16 Del Skrevet 27. mars Roci skrev (1 time siden): Når du søker opp et produkt på Google som du er interessert i, kommer den en rad med sponsede linker øverst i skjermen: Jeg går ut fra at det er dette vedkommende sikter til. Jeg har av og til lenket til slike fordi det er kjappere enn å gå til den aktuelle nettbutikken, jeg var ikke klar over at noen kunne oppfatte det som at jeg prøvde å tjene penger på reklame. Vet du, du er så hjelpsom og en uvurderlig hjelp på dette forumet, ikke bry deg om negative kommentarer. Det hadde ikke gjort meg noe om du så tjente noen kroner på all den tiden du bruker på å hjelpe andre her. Anonymkode: a2302...743 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 27. mars #17 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Vet du, du er så hjelpsom og en uvurderlig hjelp på dette forumet, ikke bry deg om negative kommentarer. Det hadde ikke gjort meg noe om du så tjente noen kroner på all den tiden du bruker på å hjelpe andre her. Anonymkode: a2302...743 Tusen takk for gode ord 🥰 Skal innrømme at jeg ble litt irritert😊Ikke fordi den AB'en påpekte at jeg hadde brukt adlinks, det var faktisk helt greit å bli gjort oppmerksom på, men måten det ble gjort på. Det går an å si fra om ting uten å slenge rundt seg med beskyldninger. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #18 Del Skrevet 27. mars Jeg har knusk tørr og sensitiv hud og plages med atopisk eksem på øyelokk og av og til under øynene. Min favoritt, som holder både tørr hud og eksem i sjakk uten å irritere, er La Roche Posay Toleriane. Litt dyr, men drøy i bruk. Finner den ofte på salg, f.eks. på Farmasiet.no. Anonymkode: c0d60...300 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #19 Del Skrevet 27. mars Roci skrev (5 timer siden): Ja, det er individuelt, jeg er ikke uenig i det, og det finnes mange gode og rimelige fuktighetskremer som også kan brukes rundt øynene Akkurat når det gjelder Spenol, inneholder den bl.a. parabener som mange ønsker å unngå fordi de er hormonforstyrrende og kan gi allergiske reaksjoner. Forskning viser bl.a. at methylparaben kan gjøre at huden lettere blir solskadet, noe som igjen kan bety økende risiko for hudkreft. Der er ikke FHI helt enig med deg, så jeg forholder meg til dem. https://www.fhi.no/kl/kosmetikk/parabener-i-kosmetikk/#er-vi-innenfor-de-trygge-grensene Anonymkode: 4e3d3...aa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 27. mars #20 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Der er ikke FHI helt enig med deg, så jeg forholder meg til dem. https://www.fhi.no/kl/kosmetikk/parabener-i-kosmetikk/#er-vi-innenfor-de-trygge-grensene Anonymkode: 4e3d3...aa7 Jeg er klar over at parabenene i bl.a. Spenol er å anse som trygge så lenge de er innenfor grenseverdiene, men det betyr jo ikke at enkelte kan reagere på dem for det🙂 Andre velger å unngå parabener fordi de er redde for cocktaileffekten. Personlig bruker jeg ikke Spenol fordi jeg får kviser av den, og jeg synes den er for klissete til å bruke på kroppen, men det blir jo en smakssak🙂 Om du liker den og den fungerer for deg, er det jo ingen grunn til å bytte den ut🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå