AnonymBruker Skrevet 26. mars #61 Del Skrevet 26. mars Snok1 skrev (På 26.3.2025 den 14.39): De har vel også en far? Ekspander De har en far, men ts har valgt å få barnekull 1 med en som ikke prioriterer at det skal være en stor arv etter han, og det syns hun i ettertid at er litt trasig. Derfor forsøker hun nå å frarobbe særkullsbarna til nåværende ektemann deres arv til fordel for hennes og deres felles barn ved å dra inn hans tidligere skillsmisseoppgjør og barnebidragene til særkullsbarna. Anonymkode: e7b96...24e 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #62 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 14.54): Jeg vet da noe om livsstilen til min eks. Han er snart 50 år og har aldri eid en leilighet. Han pleier å kjøpe seg dyre ting og har så godt som ingen kontakt med barna sine, og han har ikke hatt det på 15 år. Hilsen, TS. Anonymkode: 914d0...ccd Ekspander Hvordan vet du om han eier noe eller har penger i banken om mannen ikke engang har kontakt med sine barn? For alt du vet kan han ha vunnet i lotto og ha masse penger på bok. Du valgte selv å få barn med denne mannen, og det er ham barna dine kommer til å arve, ikke din nye mann. Et alternativ er jo at dersom han dør først, kan du gi din del av arven videre til dine barn. Da får dine barn også arv, men ikke du. Er du villig til å gi avkall på din del av arven for det? Anonymkode: fb333...01e 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #63 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 14.56): Har du vurdert å studere for å bli psykolog? Dette er veldig innsiktsfullt og relevant. Om det spiller noen rolle, tenkte jeg at det er enklere å forklare saken og slippe å fremstille meg selv som en av de interesserte partene, dermed få litt mer nøytrale svar. Anonymkode: 914d0...ccd Ekspander Det kunne du ha spart deg, for det er ikke akkurat som at du har lagt frem saken nøytralt og objektivt. Det eneste du har gjort er å bytte ut «jeg» med «ny kone», for å slippe å stå til ansvar for innholdet. Jeg er ikke særlig interessert i å arbeide som psykolog, men takk for tipset, selv om jeg vet at grunnen til kommentaren var et feilslått forsøk på å hevde deg over meg. Anonymkode: e7b96...24e 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #64 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 14.54): Jeg vet da noe om livsstilen til min eks. Han er snart 50 år og har aldri eid en leilighet. Han pleier å kjøpe seg dyre ting og har så godt som ingen kontakt med barna sine, og han har ikke hatt det på 15 år. Hilsen, TS. Anonymkode: 914d0...ccd Ekspander Har ikke noe å si om de ikke har hatt kontakt på 15 år pliktarven får de uansett. Om det er mer gjeld så kan de si arven fra seg. Hvem vet kanskje han har kjøpt seg leilighet nå eller har masse penger i fond. Mye kan endre seg på 15 år Alle barna har selfølgelig rett på arv. Det at han har gitt bort sin del av huset til eksen har ingenting å si. Det er ikke relevant. Tenker denne nye kona aka du må tenke over at hun faktisk har valgt frivillig å gå inn i et forhold med en mann som har barn fra før. Det fra tidligere har ingenting å si. Tenker også at hun burde være noe flau over tankegangen sin. Prøve å lure fra noen av barna hans fremtidig arv, skjerpings. Takk gu for pliktarv. Anonymkode: ec796...855 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #65 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 14.56): Så «den nye konen» ér deg, bare for å få det avklart en gang for alle? Anonymkode: e7b96...24e Ekspander Dere som påstår at jeg prøver å frarøve noen sin arv, tenk over dette: Hvem gir bort halve huset til sine eks? Hva slags gave er det egentlig? Det er selvfølgelig barna man tenker på, ikke eksen. Jeg har giftet meg med en snill mann som alltid har tatt ansvar for sine barn. For eksempel kjenner jeg en annen familie der kvinnen fikk leiligheten de sammen hadde betalt ned, uten barnebidrag, og hun har 100% omsorg for barna. Ting kan gjøres på forskjellige måter. De spydige og giftige kommentarene kan dere gjerne beholde for dere selv. Mange av dem er rett og slett usaklige. Dette er ikke et juridisk dilemma, men et etisk spørsmål. Det er lett å skjule seg bak anonyme brukere og slenge dritt. Anonymkode: 914d0...ccd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juliv Skrevet 26. mars #66 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 11.37): fikk barnebidrag for to barn frem til de fylte 18 år. I tillegg får de bidrag så lenge de går på videregående skole. Ekspander Dette er selvsagt relevant for arv?😂 bitter? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #67 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 15.42): Dere som påstår at jeg prøver å frarøve noen sin arv, tenk over dette: Hvem gir bort halve huset til sine eks? Hva slags gave er det egentlig? Det er selvfølgelig barna man tenker på, ikke eksen. Jeg har giftet meg med en snill mann som alltid har tatt ansvar for sine barn. For eksempel kjenner jeg en annen familie der kvinnen fikk leiligheten de sammen hadde betalt ned, uten barnebidrag, og hun har 100% omsorg for barna. Ting kan gjøres på forskjellige måter. De spydige og giftige kommentarene kan dere gjerne beholde for dere selv. Mange av dem er rett og slett usaklige. Dette er ikke et juridisk dilemma, men et etisk spørsmål. Det er lett å skjule seg bak anonyme brukere og slenge dritt. Anonymkode: 914d0...ccd Ekspander Skjerp deg, TS. Du prøver bare å ta arv fra ditt barns halvsøsken, til fordel for dine egne biologiske barn. Du har ikke noe med hva som har foregått mellom mannen din og ekskona hans. Legg dette bort. Du tar feil. Gå til advokat, få ordnet ektepakt og testamente. Det trenger dere. Når du er så misfornøyd og kranglete i fredstid, kan vi bare gjette hvor ille det vil bli når noen faktisk blir syke eller dør, eller det blir brudd. Dette handler ene og alene om jus. Ikke om etikk. Det må du bare ta inn over deg. Du ser kun din egen side i dette. Det er derfor vi har lover og regler, ellers hadde alle bare tatt seg til rette. Anonymkode: 3d8a1...706 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #68 Del Skrevet 26. mars (Og om jeg skal være ærlig - når man har barn med tre forskjellige kvinner, er det sannsynlig at også dette forholdet vil ryke. Det vet du kanskje? Likevel valgte du med åpne øyne å gå inn i et forhold med ham og få barn med ham. Så gå til advokat, få orden på alle avtaler slik at alt er skriftlig og greit.) Anonymkode: 3d8a1...706 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 26. mars #69 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 15.03): De har en far, men ts har valgt å få barnekull 1 med en som ikke prioriterer at det skal være en stor arv etter han, og det syns hun i ettertid at er litt trasig. Derfor forsøker hun nå å frarobbe særkullsbarna til nåværende ektemann deres arv til fordel for hennes og deres felles barn ved å dra inn hans tidligere skillsmisseoppgjør og barnebidragene til særkullsbarna. Anonymkode: e7b96...24e Ekspander Hvordan vet du dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #70 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 12.21): Barna til den nye kona kommer sannsynligvis ikke til å arve noe som helst fra sin far, fordi han ikke har noen verdier som kan arves. Livsstilen hans tilsier at han lever, og alltid har levd, som om han ikke har noen barn. Derfor er den nye kona så bekymret for sine egne barn, spesielt de to eldste fra tidligere forhold. De har ingen andre å arve fra enn henne. Anonymkode: 914d0...ccd Ekspander Dette tenkte sikkert den nye kona på før hun valgte og få barn med den forrige mannen? Anonymkode: 50175...e46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #71 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 14.54): Jeg vet da noe om livsstilen til min eks. Han er snart 50 år og har aldri eid en leilighet. Han pleier å kjøpe seg dyre ting og har så godt som ingen kontakt med barna sine, og han har ikke hatt det på 15 år. Hilsen, TS. Anonymkode: 914d0...ccd Ekspander Og det at du har en eks som ikke tar ansvar mener du helt seriøst skal gå utover din nåværende manns barn fra før? Deres rettmessige arv? Wow, leser mye rart her, men dette var ganske over the top. Blir litt stum faktisk. Anonymkode: d6ae0...132 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #72 Del Skrevet 26. mars Man bør prate med barna, hvis man har tenkt tanken å gi ulikt. Feks kan det være at et av barna sliter mer enn andre, helseproblemer eller annet. Da er det noen foreldre som gjerne vil hjelpe dette barnet mer, enn de som klarer seg godt selv. Gi etter behov. Det kan skape konflikter for noen. Andre ser fornuften i det. Anonymkode: dfe12...fb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #73 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 15.42): Dere som påstår at jeg prøver å frarøve noen sin arv, tenk over dette: Hvem gir bort halve huset til sine eks? Hva slags gave er det egentlig? Det er selvfølgelig barna man tenker på, ikke eksen. Jeg har giftet meg med en snill mann som alltid har tatt ansvar for sine barn. For eksempel kjenner jeg en annen familie der kvinnen fikk leiligheten de sammen hadde betalt ned, uten barnebidrag, og hun har 100% omsorg for barna. Ting kan gjøres på forskjellige måter. De spydige og giftige kommentarene kan dere gjerne beholde for dere selv. Mange av dem er rett og slett usaklige. Dette er ikke et juridisk dilemma, men et etisk spørsmål. Det er lett å skjule seg bak anonyme brukere og slenge dritt. Anonymkode: 914d0...ccd Ekspander Det er verken et etisk spørsmål eller juridisk dilemma. Tenker du skal være glad for at du er gift med en god mann, som åpenbart setter barna sine høyest, det er ikke for enhver. Anonymkode: 37c50...750 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #74 Del Skrevet 26. mars Snok1 skrev (På 26.3.2025 den 16.24): Hvordan vet du dette? Ekspander Fordi TS har skrevet det selv lengre oppe i tråden. Anonymkode: e7b96...24e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #75 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 16.34): Man bør prate med barna, hvis man har tenkt tanken å gi ulikt. Feks kan det være at et av barna sliter mer enn andre, helseproblemer eller annet. Da er det noen foreldre som gjerne vil hjelpe dette barnet mer, enn de som klarer seg godt selv. Gi etter behov. Det kan skape konflikter for noen. Andre ser fornuften i det. Anonymkode: dfe12...fb6 Ekspander Dette har hverken å gjøre med problemstillingen i tråden eller arv. Det du snakker om er gaver ikke arv. Anonymkode: e7b96...24e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #76 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 15.42): Mange av dem er rett og slett usaklige. Dette er ikke et juridisk dilemma, men et etisk spørsmål. Det er lett å skjule seg bak anonyme brukere og slenge dritt. Anonymkode: 914d0...ccd Ekspander Akkurat hva er det du mener er et etisk spørsmål? Det eneste usaklige jeg har lest her, er den ganske absurde problemstillingen. Anonymkode: fba54...aab 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tufsla&Vifsla Skrevet 26. mars #77 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 14.56): Har du vurdert å studere for å bli psykolog? Dette er veldig innsiktsfullt og relevant. Om det spiller noen rolle, tenkte jeg at det er enklere å forklare saken og slippe å fremstille meg selv som en av de interesserte partene, dermed få litt mer nøytrale svar. Anonymkode: 914d0...ccd Ekspander De svarene du har fått ER nøytrale - alle din manns barn har rett på arv, uavhengig av barnebidrag (!) eller at mor overtok huset. AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 15.42): Dere som påstår at jeg prøver å frarøve noen sin arv, tenk over dette: Hvem gir bort halve huset til sine eks? Hva slags gave er det egentlig? Det er selvfølgelig barna man tenker på, ikke eksen. Jeg har giftet meg med en snill mann som alltid har tatt ansvar for sine barn. For eksempel kjenner jeg en annen familie der kvinnen fikk leiligheten de sammen hadde betalt ned, uten barnebidrag, og hun har 100% omsorg for barna. Ting kan gjøres på forskjellige måter. De spydige og giftige kommentarene kan dere gjerne beholde for dere selv. Mange av dem er rett og slett usaklige. Dette er ikke et juridisk dilemma, men et etisk spørsmål. Det er lett å skjule seg bak anonyme brukere og slenge dritt. Anonymkode: 914d0...ccd Ekspander Du forsøker jo å frarøve barna hans arv, fordi du trekker inn ting som er irrelevante. Hva far har gjort med sine verdier tidligere er irrelevant - han kan jo gjøre hva han vil med dem så lenge han lever. Dette er altså verken et juridisk eller etisk dilemma - det er det kun i ditt hode, ingen andre steder. Som flere har sagt, ta kontakt med advokat og få deg en realitetsorientering. 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 26. mars #78 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 16.46): Fordi TS har skrevet det selv lengre oppe i tråden. Anonymkode: e7b96...24e Ekspander Vi går ut fra at TS er troverdig? TS er denne kvinne som har barn med to menn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #79 Del Skrevet 26. mars Snok1 skrev (På 26.3.2025 den 17.58): Vi går ut fra at TS er troverdig? TS er denne kvinne som har barn med to menn? Ekspander For en kommentar 😂 Som om ikke halvparten av alle par går fra hverandre. Det er heller ikke sånn at jeg fikk barn med alle jeg har vært sammen med. Det er 10 år mellom mellomste og yngste barn, så hvis poenget var å sette meg i bås og gjøre meg mindreverdig, var det et ganske dårlig forsøk. Anonymkode: 914d0...ccd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #80 Del Skrevet 26. mars Svar er ikke usaklige bare fordi de ikke sier det du ønsker, TS. Du har fått ganske så unison motbør i denne tråden. Ta det med deg. Gå i deg selv. Og ta dere en tur til advokat for å få alt ordnet skriftlig. Det er til alles beste. Anonymkode: 3d8a1...706 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå