Gå til innhold

Lønn i barnehage?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei fine kvinner❤️

står ovenfor etn situasjon nå, hvor jeg er 4 uker inn i fast vikariat frem til juni i en bhg. 
Jeg står ovenfor en eventuell fast 100% assistentdtilling her fra og med neste høst, fordi ene assistenten slutter og jeg har også årstudium i ped. 

Jeg er 21 år, og lurer rett og slett på hva jeg kan forvente i nettolønn i en 100% assistentstilling i bhg? Begynte arbeid her i mars. 

Jeg blir ikke helt klok, leser mye forskjellig på fb og her, så gjerne del erfaringer og opplevelser! 

Anonymkode: de48c...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Lønna er ræva, så jeg svarer dessverre ikke på spørsmålet ditt. 

Men jeg lurer på hvorfor du vil jobbe i barnehagen? Og hva er planen hvis du ikke tar jobben som assistent til høsten? 

Anonymkode: 2e3d4...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Lønna er ræva, så jeg svarer dessverre ikke på spørsmålet ditt. 

Men jeg lurer på hvorfor du vil jobbe i barnehagen? Og hva er planen hvis du ikke tar jobben som assistent til høsten? 

Du svarer ikke på spm pga personlig mening men presterer å stille et totalt urelevant spm til innlegget mitt?😅 Er jo en grunn for at jeg lurer på lønna da. 

Anonymkode: de48c...458

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du ikke bare spørre i barnehagen? Det kommer helt an på om det er privat eller kommunal barnehage og hvor i landet den ligger. 

Er det pbl-barnehage så ligger lønnstabellen på nett. Er det kommunal må du sjekke på lønnstabellen for din kommune. 

Du kan også regne ut hva timelønnen din regnes om til årslønn. Det finnes kalkulator for det på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Netto lønn kan ingen her svare på da de ikke kjenner din økonomiske situasjon. 
brutto lønn derimot kan sikkert noen svare på 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig. Lønna er dårlig i barnehage til å med med mastergrad. 

Anonymkode: 97474...a37

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig. Lønna er dårlig i barnehage til å med med mastergrad. 

Det er fordi man får et lønnstillegg for mastergrad, men man er ikke avhengig av mastergrad for å jobbe i bhg. 

Da må man jobbe som logoped eller spesped 

Anonymkode: 3d508...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har 660 000 som ped leder på 23 året. 39 000 utbetalt. Assistenten jeg jobber med har 22 000 utbetalt på 18 året.

Anonymkode: 8ae57...527

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har 660 000 som ped leder på 23 året. 39 000 utbetalt. Assistenten jeg jobber med har 22 000 utbetalt på 18 året.

Oj, har lest at det er rundt startlønn 550k for 100% før… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvordan er det mulig at en assistent på 18.året har 147kr/t? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan du ikke bare spørre i barnehagen? Det kommer helt an på om det er privat eller kommunal barnehage og hvor i landet den ligger. 

Er det pbl-barnehage så ligger lønnstabellen på nett. Er det kommunal må du sjekke på lønnstabellen for din kommune. 

Du kan også regne ut hva timelønnen din regnes om til årslønn. Det finnes kalkulator for det på nett.

Jo det kan jeg, men nå spurte jeg her etter erfaringer og opplevelser:D Er jo flere med forskjellig lønn i samme yrke her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med mindre du jobber i Oslo sier Fagforbundets lønnstabell at du skal ha 382 500,- i årslønn som assistent uten ansiennitet. lønnstabell. Hva det blir i månedslønn kommer an på forskjellige ting, og kan regnes ut om du søker opp kalkulator for det på nett f.eks.

Vil forresten si at jobb i barnehage er både helt fantastisk og utrolig slitsomt. Har jobbet i barnehage i 15 år og stortrives, valgte å utdanne meg til barne og ungdomsarbeider siden jeg trivdes med det. Lykke til! :)

Anonymkode: fe826...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I Oslo kommune er det 448 000 i startlønn for barnehageassistent. 

Anonymkode: ff92a...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

22 000 utbetalt etter 18 år?? Da kan hun umulig jobbe 100% vel? Jeg er assistent i kommunal barnehage på fjerde året og har utbetalt 27.000

Anonymkode: b2c1e...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det er fordi man får et lønnstillegg for mastergrad, men man er ikke avhengig av mastergrad for å jobbe i bhg. 

Da må man jobbe som logoped eller spesped 

Anonymkode: 3d508...cbd

Og slik er det generelt i det offentlige; krever stillingen fagbrev, mens søker har bachelor- eller mastergrad, så får likevel vedkommende betalt som en fagarbeider.

Dette er viktig å være klar over.

Som en annen nevner, bruttolønn er det som er "verdt å snakke om". Netto er alt for påvirket av personlig situasjon, valg og mer til.

For egen del hadde jeg jobbet det jeg kunne som assistent, og heller studert noe ved siden som både møter dine interesser, men i tillegg betaler en anstendig lønn. Ja, utdanningen vil sannsynlig kreve vesentlig mer enn det meste innen "barnehagelærer-retninger", men du vil også få tilsvarende bedre betalt, som oftest.

Nå står du foran et valg, i stedet for mangt en person her inne som føler seg låst fordi de valgte den enklere utdanningen, og må bytte jobb før de blir 50, i tillegg til å klage over/være av de lavere på lønnsstigen.

Anonymkode: 18394...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Undringsfull skrev (1 time siden):

Hvordan er det mulig at en assistent på 18.året har 147kr/t? 

Hun jobber 80%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Undringsfull skrev (1 time siden):

Oj, har lest at det er rundt startlønn 550k for 100% før… 

Ikke for assistent. Fagarbeider jeg jobber med har 560 000 og hun har jobbet i 25 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ja er jo nettop det at det tar så sykt langt tid å få jobbet seg opp til en skikkelig lønnni barnehage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja er jo nettop det at det tar så sykt langt tid å få jobbet seg opp til en skikkelig lønnni barnehage

Det der er jo ikke skikkelig lønn engang. 

Nei, de fleste er tjent med å jobbe med noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...