Gå til innhold

Gifta oss tidlig, redd for om jeg har gått glipp av singeltid.

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kjøp deg en Harley og skaff deg MC-lappen som andre i overgangsalderen. Det er mye bedre enn å bytte ut kona. Meld deg gjerne inn i HOG (Harley Owners Group) og bli med på mange turer. Få med deg konemor også, så kan dere få nye impulser begge to.

Anonymkode: 92a52...ff2

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

TS her… ville lufte noen tanker i lunsj i dag og prøvde kg.. og ble overrasket over responsen. Tusen takk for alle gode råd. Innser nå at dette er bare noe tull jeg har dikta opp i mitt eget hode og gjort en stor greie ut av. 😂 takk skal dere ha! Har vært seriøst god hjelp 😊

Anonymkode: d7d13...572

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjøp deg en Harley og skaff deg MC-lappen som andre i overgangsalderen. Det er mye bedre enn å bytte ut kona. Meld deg gjerne inn i HOG (Harley Owners Group) og bli med på mange turer. Få med deg konemor også, så kan dere få nye impulser begge to.

Anonymkode: 92a52...ff2

Haha! Nydelig! Takk skal du ha! Høres helt konge ut! 👏😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kvinne i 40-årene her, som ble singel i 40-årene. Jeg har stort sett vært i forhold siden midten av 20-årene. Da jeg ble singel nå, kjente jeg på at jeg skulle ønske jeg hadde vært singel i 20-årene og ikke etablert meg med noen før jeg kom i 30-årene. Jeg har ikke barn. Jeg nyter singellivet og forstår ikke alle dem som klager over at de gode mennene er tatt og hvor grusomt datingen er. Jeg er på mange dater og har møtt mange flotte menn. Jeg tror kanskje årsaken er at jeg ikke ser hardnakket etter et forhold nå, da må det klaffe veldig godt, og det er noe menn synes er attraktivt. Jeg har en veldig avslappet holdning til det hele. Så det går altså an å være midt i 40-årene og date flotte menn. Husk at det er gjerne i 40-årene mange blir skilt. Men som jeg skrev: jeg har ikke barn, det gjør det jo noe enklere, og jeg bruker også tid på trening og på å ta vare å meg selv, så det bidrar kanskje også. Det er jo ofte veldig utseendefokusert på de datingappene. 

Anonymkode: 3414e...211

Herlig! Takk for svar og nyt livet 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk for svar 😊koselig å høre 😊

Vil legge til at noe av det jeg syntes er veldig fint med forholdet er at vi nettopp har gjennomgått så mange år og livsfaser sammen. Og derfor kjenner hverandre på så mange måter, har så mange erfaringer  minner og opplevelser sammen, og fortsatt er sammen og kan bruke dette inn i samlivet og planlegging av felles fremtid. Vi var sammen som unge bohemer som overlevde på luft, kjærlighet og havregryn, og er fortsatt sammen nesten 20 år senere som godt etablerte og har opplevd alt i mellom sammen

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Alice123 skrev (Akkurat nå):

Vil legge til at noe av det jeg syntes er veldig fint med forholdet er at vi nettopp har gjennomgått så mange år og livsfaser sammen. Og derfor kjenner hverandre på så mange måter, har så mange erfaringer  minner og opplevelser sammen, og fortsatt er sammen og kan bruke dette inn i samlivet og planlegging av felles fremtid. Vi var sammen som unge bohemer som overlevde på luft, kjærlighet og havregryn, og er fortsatt sammen nesten 20 år senere som godt etablerte og har opplevd alt i mellom sammen

Herlig! Ja dette opplever vi også! Vi har kjent hverandre som ungdommer og voksne og mimrer ofte om alle de 20 årene vi har hatt sammen 🥰❤️Takk for at du deler. Setter pris på det 😊

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Alice123 skrev (15 minutter siden):

Jeg gifta meg også tidlig (fortsatt gift) og har aldri misunnet mine single venninner som år etter år kjaser med Tinder, dårlige dater, håpløse kjærester, situationships, osv. på jakt etter "The One".

Det er åpenbart kvinner som gifter seg tidlig blir langt mer moden til å være ressurs i samfunnet i motsetning til kvinner eller menn som ikke har fått til eller forstått å bli gift tidlig. 

Anonymkode: 28858...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Håper noen kan gi litt innspill og hjelpe meg å skifte fokus. Jeg traff min kjære når jeg var veldig ung. Vi har et utrolig fint forhold, vi har mye sex og reiser mye i lag. Vi har også tre barn. I det siste har jeg fått veldig mange tanker om at jeg burde ha vært singel i slutten av tenåra og igjennom 20 åra. Jeg føler at jeg rett og slett burde datet mer og opplevd flere partnere. Jeg får rett og slett vondt av dette. Ekteskapet, familielivet og sexlivet vårt helt fantastisk godt. Likevel kjenner jeg en sorg og tristhet over en "tapt singeltid" som jeg føler jeg burde ha hatt. Noen som kjenner på lignende følelser? 

Kjenner det på akkurat samme måten. Traff mannen da jeg var ung.  Vi har det virkelig fint sammen.  Reiser mye, opplever mye, har et halvt liv sammen bak oss. Men jeg føler også på hva det er jeg har gått glipp av, tapt singelliv og erfaring og utforsking 

Anonymkode: f3c10...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er åpenbart kvinner som gifter seg tidlig blir langt mer moden til å være ressurs i samfunnet i motsetning til kvinner eller menn som ikke har fått til eller forstått å bli gift tidlig. 

Mine venninner er minst like store ressurser i samfunnet som jeg er. Deres sivilstatus har ingenting betydning for det.

Den eneste forskjellen er at jeg ikke har rekt rundt på et utall dater med alt det medfører på jakt etter kjærligheten. Og jeg fikk i ung alder det de leter etter, derfor misunner jeg dem ikke, for jeg har det allerede.

Endret av Alice123
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Majoriteten av kvinner vil aldri bli helt fornøyd. Så selv om forholdet er bra, trygt, økonomisk stabilt, det beste for barna etc - så vil hun aldri bli helt fornøyd. 

Anonymkode: 044be...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kjenner det på akkurat samme måten. Traff mannen da jeg var ung.  Vi har det virkelig fint sammen.  Reiser mye, opplever mye, har et halvt liv sammen bak oss. Men jeg føler også på hva det er jeg har gått glipp av, tapt singelliv og erfaring og utforsking 

Anonymkode: f3c10...cf5

Takk for svar! Setter pris på ærligheten. I hvilken grad føler du disse tankene preger deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Majoriteten av kvinner vil aldri bli helt fornøyd. Så selv om forholdet er bra, trygt, økonomisk stabilt, det beste for barna etc - så vil hun aldri bli helt fornøyd. 

Anonymkode: 044be...64f

Okei? Hva referer du til her? TS her og jeg er mann. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Alice123 skrev (5 minutter siden):

Mine venninner er minst like store ressurser i samfunnet som jeg er. Deres sivilstatus har ingenting betydning for det.

Den eneste forskjellen er at jeg ikke har rekt rundt på et utall dater med alt det medfører på jakt etter kjærligheten. Og jeg fikk i ung alder det de leter etter, derfor misunner jeg dem ikke, for jeg har det allerede.

Godt sagt! Sivil status har vel ikke noe å si for dette?? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg hadde sex med flere forskjellige sent i tenårene og til midten av 20 årene.

De fleste husker jeg ikke navnene på; ikke fordi det var så veldig mange, men ingen av de betydde noe for meg. Med tiden har disse ansiktene og navnene blitt visket bort, og disse minnene om sex, flørt og dating kunne like gjerne vært gamle drømmer som aldri hadde en faktisk effekt på livet mitt. Det ga meg ingenting, for å være ærlig. Vel, én av de ga meg herpes, så jeg sitter jo igjen med noe.

Alle kan kjenne på FOMO iblant (fear of missing out), men det er viktig å fokusere på realiteten. Du kan ikke bli 20 igjen. Du kan aldri leve singellivet som ung. Det er over. That's it. Du må forholde deg til livet du har levd og som du lever, og hvordan du ønsker at livet ditt skal se ut 10 år i fremtiden, 20 år i fremtiden, 40 år i fremtiden osv.

Du kan aldri leve singellivet som ung. Du kan leve singellivet som en middelaldrende mann, men hva vil det gi deg?

Konflikt. Det vil gi deg konflikter. Og når du har rast fra deg, hva da?

Jeg er alt for å skille seg om man ikke trives sammen, men du forteller at du og kona lever gode liv med barn, har god sex etc. Skal du gi avkall på trygghet, stabilitet, en person å dele barnebarna med, en person å dele alderdommen med, så du kan gå på noen tinderdater i et år eller to før du er lei?

Du søker etter noe som ikke lenger eksisterer, for du kan ikke gå tilbake i tid. Om det i realiteten er spenning du mangler i hverdagen, finn deg en ny hobby. Ta et kurs i åpen-sjø padling. Hopp i fallskjerm. Gjør noe som bryter opp familie-hverdagen, gir deg et adrenalinrush og hvor du får brukt kroppen litt. Jeg tror dette vil minske/eliminere en god del av behovet du kjenner på akkurat nå.

Og, ikke romantiser singellivet. Jo mer du tenker i de baner, jo større rom får disse tankene i hjernen din. Avbryt deg selv hver gang du begynner å tenke på det.

Anonymkode: 83ae7...259

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vet du om mannen din føler det på samme måte? Dere burde absolutt være åpne og prate om dette, eller så kan det fort gå galt. Vet han hva du tenker rundt dette? Kan godt hende han tenker det samme, uten at du har noen anelse.

Anonymkode: 16d59...1e6

Dette

En av dere kommer før eller senere til å være utro. Bedre å være forberedt

Anonymkode: 6a8ac...cb5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

hvis dette har knagd så mange år, så er det jo rart. For det tenkte du vel på før også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde sex med flere forskjellige sent i tenårene og til midten av 20 årene.

De fleste husker jeg ikke navnene på; ikke fordi det var så veldig mange, men ingen av de betydde noe for meg. Med tiden har disse ansiktene og navnene blitt visket bort, og disse minnene om sex, flørt og dating kunne like gjerne vært gamle drømmer som aldri hadde en faktisk effekt på livet mitt. Det ga meg ingenting, for å være ærlig. Vel, én av de ga meg herpes, så jeg sitter jo igjen med noe.

Alle kan kjenne på FOMO iblant (fear of missing out), men det er viktig å fokusere på realiteten. Du kan ikke bli 20 igjen. Du kan aldri leve singellivet som ung. Det er over. That's it. Du må forholde deg til livet du har levd og som du lever, og hvordan du ønsker at livet ditt skal se ut 10 år i fremtiden, 20 år i fremtiden, 40 år i fremtiden osv.

Du kan aldri leve singellivet som ung. Du kan leve singellivet som en middelaldrende mann, men hva vil det gi deg?

Konflikt. Det vil gi deg konflikter. Og når du har rast fra deg, hva da?

Jeg er alt for å skille seg om man ikke trives sammen, men du forteller at du og kona lever gode liv med barn, har god sex etc. Skal du gi avkall på trygghet, stabilitet, en person å dele barnebarna med, en person å dele alderdommen med, så du kan gå på noen tinderdater i et år eller to før du er lei?

Du søker etter noe som ikke lenger eksisterer, for du kan ikke gå tilbake i tid. Om det i realiteten er spenning du mangler i hverdagen, finn deg en ny hobby. Ta et kurs i åpen-sjø padling. Hopp i fallskjerm. Gjør noe som bryter opp familie-hverdagen, gir deg et adrenalinrush og hvor du får brukt kroppen litt. Jeg tror dette vil minske/eliminere en god del av behovet du kjenner på akkurat nå.

Og, ikke romantiser singellivet. Jo mer du tenker i de baner, jo større rom får disse tankene i hjernen din. Avbryt deg selv hver gang du begynner å tenke på det.

Anonymkode: 83ae7...259

Tusen takk for godt svar. Takk for at du tar deg tid, viser forståelse og bryr deg. Setter pris på det 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

hvis dette har knagd så mange år, så er det jo rart. For det tenkte du vel på før også

Nei det har ikke gnaget så lenge. Men gnaget veldig intenst i det siste. Takk for svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Håper noen kan gi litt innspill og hjelpe meg å skifte fokus. Jeg traff min kjære når jeg var veldig ung. Vi har et utrolig fint forhold, vi har mye sex og reiser mye i lag. Vi har også tre barn. I det siste har jeg fått veldig mange tanker om at jeg burde ha vært singel i slutten av tenåra og igjennom 20 åra. Jeg føler at jeg rett og slett burde datet mer og opplevd flere partnere. Jeg får rett og slett vondt av dette. Ekteskapet, familielivet og sexlivet vårt helt fantastisk godt. Likevel kjenner jeg en sorg og tristhet over en "tapt singeltid" som jeg føler jeg burde ha hatt. Noen som kjenner på lignende følelser? 

Glem dette, vær glad du har en fin familie og godt forhold. Å være singel og møte mange kan føre til knust hjerte, vonde tanker, ikke bare gode ting med å fly rundt som singel.

Og jeg advarer deg hvertfall nå, hold fast på den gubben din der, som liker å reise og er en fin fyr du ikke klager på, singelmarkedet der ute i dag er helt rævkjørt, se bare innom singelforumet så kommer du til å kose ekstra på den fyren din i kveld.

Du har et romantisert syn på dette med singelliv. 

Anonymkode: 4287d...538

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts har kjedet seg litt og fant ut at han vil leke psykolog

Anonymkode: 6a8ac...cb5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...