Gå til innhold

Gifta oss tidlig, redd for om jeg har gått glipp av singeltid.

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AprilLudgate skrev (2 minutter siden):

Hva tenker du singeltiden ville bestått i da?

Som hobbypsykolog for alle i kretsen kan jeg vel si: ikke det du tror og du fikk GULL her.

Dette er folk sin ultimate drøm få faktisk får.

Singellivet er masse avvisninger, endel kjedelige ligg, noen kjønnssykdommer og fyllesyke.

Endel dumping, eller bli dumpet.

De fleste har det ikke som deg 😅

Takk for hyggelig og fint svar 😊 setter pris på det. 😊

Anonymkode: d7d13...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AprilLudgate skrev (1 minutt siden):

Åh herregud.

Bodycount?

Hva er greia?? Jeg har hatt dårlig sex og helt grei sex med folk jeg ikke endte opp med.

Ikke noe jeg har i minnebanken i dag asså. 

Takk.. men det er lett å si når du har opplevd friheten til å kunne ha sex med folk. Om du hadde slått deg til ro med «the one» tidlig.. er du sikker på du ikke ville følt på det som jeg føler nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg føler at jeg rett og slett burde datet mer og opplevd flere partnere.

Jeg var passert 40 før jeg endelig fant "den rette"
Og for å være helt ærlig.
Skulle ønske jeg hadde møtt noen og giftet meg i tidlig 20årene.
Men ingen jeg møtte tidlig ønsket seg verken man eller barn.

Hatt mange forskjellige kvinner opp gjennom årene med alt fra ONS til FWB (opp til flere på en gang) og seriøse faste forhold.
Kunne godt halvert "bodycounten" mot å ha en stabilt langvarig forhold for resten av livet fra tidlig 20årene

Anonymkode: 4691c...d5e

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg var passert 40 før jeg endelig fant "den rette"
Og for å være helt ærlig.
Skulle ønske jeg hadde møtt noen og giftet meg i tidlig 20årene.
Men ingen jeg møtte tidlig ønsket seg verken man eller barn.

Hatt mange forskjellige kvinner opp gjennom årene med alt fra ONS til FWB (opp til flere på en gang) og seriøse faste forhold.
Kunne godt halvert "bodycounten" mot å ha en stabilt langvarig forhold for resten av livet fra tidlig 20årene

Anonymkode: 4691c...d5e

Takk for svar.. setter pris på det. Men hadde du sagt det samme om du hadde truffet din som ung og hadde hatt svært få? Jeg får veldig mange råd, men svært lite forståelse for dette. Forstår du min følelse av å ha gått glipp av noe fordi jeg slo meg til ro tidlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Håper noen kan gi litt innspill og hjelpe meg å skifte fokus. Jeg traff min kjære når jeg var veldig ung. Vi har et utrolig fint forhold, vi har mye sex og reiser mye i lag. Vi har også tre barn. I det siste har jeg fått veldig mange tanker om at jeg burde ha vært singel i slutten av tenåra og igjennom 20 åra. Jeg føler at jeg rett og slett burde datet mer og opplevd flere partnere. Jeg får rett og slett vondt av dette. Ekteskapet, familielivet og sexlivet vårt helt fantastisk godt. Likevel kjenner jeg en sorg og tristhet over en "tapt singeltid" som jeg føler jeg burde ha hatt. Noen som kjenner på lignende følelser? 

Høres litt ut som incel-tankegang, der enkelte er misunnelige på kvinner de tror ligger rundt. Er du mann som prøver å shame noen?

De aller fleste kvinner ønsker et fast forhold, men en stødig og trygg partner. Jeg har ikke møtt en eneste som «savner singel-tilværelsen». Å være singel/date innebærer en lang rekke skuffelser og dårlig sex med svikefulle menn.

Anonymkode: 1ecb8...803

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Høres litt ut som incel-tankegang, der enkelte er misunnelige på kvinner de tror ligger rundt. Er du mann som prøver å shame noen?

De aller fleste kvinner ønsker et fast forhold, men en stødig og trygg partner. Jeg har ikke møtt en eneste som «savner singel-tilværelsen». Å være singel/date innebærer en lang rekke skuffelser og dårlig sex med svikefulle menn.

Takk for svar. Setter pris på at tar tid, men du misforstår meg fullstendig. Som jeg har gjentatt flere ganger i dag. Jeg er mann, jeg er gift med en fantastisk kone. Jeg opplever noen vanskelige tanker for tiden når jeg tenker på at jeg giftet meg som veldig ung, og lurer på om jeg har gått glipp av singelliv og frihet i 20 årene. Du må tenke veldig høye tanker om deg selv dersom du leser innlegget og tolker dette som at jeg prøver å shame deg. Det er jo ingen ting i teksten som på noe som helst måte minner om shaming eller incel språk. Jeg er som sagt gift mann og har en fantastisk god kone. Kommentaren din er så passe useriøs at jeg ikke vet hvorfor jeg svarer deg en gang. Jeg har svart alle som responderer fordi jeg setter pris på at folk vil dele tanker rundt dette. Men din kommentar var helt unødvendig. Lykke til videre. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk for svar. Setter pris på at tar tid, men du misforstår meg fullstendig. Som jeg har gjentatt flere ganger i dag. Jeg er mann, jeg er gift med en fantastisk kone. Jeg opplever noen vanskelige tanker for tiden når jeg tenker på at jeg giftet meg som veldig ung, og lurer på om jeg har gått glipp av singelliv og frihet i 20 årene. Du må tenke veldig høye tanker om deg selv dersom du leser innlegget og tolker dette som at jeg prøver å shame deg. Det er jo ingen ting i teksten som på noe som helst måte minner om shaming eller incel språk. Jeg er som sagt gift mann og har en fantastisk god kone. Kommentaren din er så passe useriøs at jeg ikke vet hvorfor jeg svarer deg en gang. Jeg har svart alle som responderer fordi jeg setter pris på at folk vil dele tanker rundt dette. Men din kommentar var helt unødvendig. Lykke til videre. :) 

20-årene og hvordan det var å være singel den gang vil du uansett ikke få oppleve. Det er for sent. Singel som godt voksen er ikke noe å trakte etter, de fleste av oss ønsker et forhold man kan ha det fint i, ikke å ligge rundt. 

Anonymkode: 72ce4...5e8

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er fordeler og ulemper med alt.

Og når du har det godt og ikke vet om noe vondt så tenker du sikkert også at det må kunne vært bedre. Menneskelig natur. Men ut fra det du skriver har du fått alt det andre bare drømmer om.

Anonymkode: 4dec2...cd0

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper noen kan gi litt innspill og hjelpe meg å skifte fokus. Jeg traff min kjære når jeg var veldig ung. Vi har et utrolig fint forhold, vi har mye sex og reiser mye i lag. Vi har også tre barn. I det siste har jeg fått veldig mange tanker om at jeg burde ha vært singel i slutten av tenåra og igjennom 20 åra. Jeg føler at jeg rett og slett burde datet mer og opplevd flere partnere. Jeg får rett og slett vondt av dette. Ekteskapet, familielivet og sexlivet vårt helt fantastisk godt. Likevel kjenner jeg en sorg og tristhet over en "tapt singeltid" som jeg føler jeg burde ha hatt. Noen som kjenner på lignende følelser? 

Hvorfor skal du det når du har det bra som du har det? Det blir virkelig et I-land + problem! Du burde heller se på deg selv som heldig som fant den rette tidlig og har en fin familie. Noen har datet mye, men aldri funnet den rette og får aldri den familien de har ønsket seg. Det er mye, mye sårere.  

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er fordeler og ulemper med alt.

Og når du har det godt og ikke vet om noe vondt så tenker du sikkert også at det må kunne vært bedre. Menneskelig natur. Men ut fra det du skriver har du fått alt det andre bare drømmer om.

Anonymkode: 4dec2...cd0

Tusen takk. Godt å høre 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For en komplett idiot du er, unnskyld at jeg er så direkte. INGEN får alt her i livet. Skulle blitt lege, skulle reist mer som ung, skulle funnet den rette tidligere, skulle fått barn, skulle fått flere barn, skulle ligget rundt, skulle bodd i storby, skulle vært kjendis, og ikke bare det, men jeg skulle ha gjort alt dette parallelt! 
Du giftet deg tidlig, fikk barn og er så heldig at du har en kone du fortsatt er glad i. Hva i all verden tenker du alternativet er for deg NÅ? Jeg tror du føler deg «bedre» enn kona di og drømmer om at hun skal si; Ja klart det, Kåre, det er kjempesynd på deg som ikke har hatt sex med flere enn meg, så bare kjør på!

Jeg kan fortelle deg en ting: kvalitetsdamer står ikke i kø for å ligge med gifte trebarnsfedre. (Ikke skilte trebarnsfedre heller for såvidt). Det er dessuten noe så inderlig usympatisk over den selvmedlidenheten din, at det er et mirakel at hun fortsatt tenner på deg. Du kan fint ha ødelagt ekteskapet ditt med denne «informasjonen». Bli voksen. Lev med valgene dine.

Anonymkode: f6739...bd3

• Liker 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grüner skrev (4 minutter siden):

Hvorfor skal du det når du har det bra som du har det? Det blir virkelig et I-land + problem! Du burde heller se på deg selv som heldig som fant den rette tidlig og har en fin familie. Noen har datet mye, men aldri funnet den rette og får aldri den familien de har ønsket seg. Det er mye, mye sårere.  

Jeg forstår, men det er nettopp dette jeg syns er frustrerende fordi nesten ingen vil gi meg noe forståelse. Akkurat nå er det sårt for meg å høre om folk som har vært single i 20 åra, datet mange. Det stikker dypt.. men fordi mitt ekteskap og livet mitt er så perfekt som mange sier, så får jeg lite forståelse for dette jeg går igjennom nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Beklager, leste ikke hele tråden.

Tanker om å «oppleve flere partnere» og idyllisering av singeltid er veldig lite vanlig blant kvinner. Kvinner som har et fantastisk (sex-)liv med en god, stødig mann vet veldig godt hvor heldige de er som har akkurat det, og savner ikke å være single i det hele tatt.

Selv møtte jeg mannen min tidlig, har svært lav body count og er veldig glad for det. Jeg vet hvor heldig jeg er som har sluppet alle de dårlige erfaringene mine venninner forteller om. Også med min mann tok det litt tid før sexlivet ble veldig bra, for kvinner er det nok viktigere med trygghet og tillit.

Mulig du får bedre svar om du lufter tankene dine med noen nære kamerater, for blant kvinner er det nok lite forståelse for problemstillingen.

Du bør ikke foreslå å åpne ekteskapet med kona di. Hun kommer til å miste mye følelser og tillit, og hvis dere åpner likevel kommer hun til å oppnå langt flere tilbud om ligg enn deg.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For en komplett idiot du er, unnskyld at jeg er så direkte. INGEN får alt her i livet. Skulle blitt lege, skulle reist mer som ung, skulle funnet den rette tidligere, skulle fått barn, skulle fått flere barn, skulle ligget rundt, skulle bodd i storby, skulle vært kjendis, og ikke bare det, men jeg skulle ha gjort alt dette parallelt! 
Du giftet deg tidlig, fikk barn og er så heldig at du har en kone du fortsatt er glad i. Hva i all verden tenker du alternativet er for deg NÅ? Jeg tror du føler deg «bedre» enn kona di og drømmer om at hun skal si; Ja klart det, Kåre, det er kjempesynd på deg som ikke har hatt sex med flere enn meg, så bare kjør på!

Jeg kan fortelle deg en ting: kvalitetsdamer står ikke i kø for å ligge med gifte trebarnsfedre. (Ikke skilte trebarnsfedre heller for såvidt). Det er dessuten noe så inderlig usympatisk over den selvmedlidenheten din, at det er et mirakel at hun fortsatt tenner på deg. Du kan fint ha ødelagt ekteskapet ditt med denne «informasjonen». Bli voksen. Lev med valgene dine.

Hei og takk for svar. Det går helt fint at du er direkte, du trenger ikke si sorry. Men, jeg er nok ikke slik som du beskriver meg i kommentaren din.  Jeg startet denne tråden fordi jeg ville lufte noen tanker å få innspill. Jeg syns på ingen måte synd i meg selv. Jeg har gjentatte ganger sagt at jeg er veldig takknemlig. Syns du er litt kjapp til å dømme meg nå, men forstår det virker provoserende. Men alle synspunkter kan diskuteres her inne. Og jeg står for valgene mine. Og jeg er på ingen måte usympatisk heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg forstår, men det er nettopp dette jeg syns er frustrerende fordi nesten ingen vil gi meg noe forståelse. Akkurat nå er det sårt for meg å høre om folk som har vært single i 20 åra, datet mange. Det stikker dypt.. men fordi mitt ekteskap og livet mitt er så perfekt som mange sier, så får jeg lite forståelse for dette jeg går igjennom nå. 

Og du skal heller ikke ha noen forståelse. Du går ikke igjennom en dritt.

Du er tydeligvis ikke en voksen mann som tar ansvar for eget liv og som tar konsekvensene av eget valg. Jeg kan rett og slett ikke tenke meg noen mer usexy. 

Singellivet er fullt tilgjengelig for deg også. Det er bare å skille seg det. Tusenvis gjør det hvert eneste år.

Denne sutringen din minner om folk som jobber i kommunen og er misunnelige på noen som driver egen bedrift og har frihet når det gjelder arbeidstider. Ingenting hindrer dem i å gjøre det samme, men nei… den sjansen vil de så klart ikke ta, for de vil jo ha tryggheten OGSÅ!

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greie refleksjoner. Du er inne på noe. Samtidig så er familie i seg selv en beskyttelse. 

Det er to sider av en sak. Den andre siden er de som er singel, men har mange test prosjekter langt inne i 30 årene må spørre seg selv hvorfor har dem ikke evnen til å få partner og bli en familie person. 

Jeg ville valgt trygg familieliv. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og du skal heller ikke ha noen forståelse. Du går ikke igjennom en dritt.

Du er tydeligvis ikke en voksen mann som tar ansvar for eget liv og som tar konsekvensene av eget valg. Jeg kan rett og slett ikke tenke meg noen mer usexy. 

Singellivet er fullt tilgjengelig for deg også. Det er bare å skille seg det. Tusenvis gjør det hvert eneste år.

Denne sutringen din minner om folk som jobber i kommunen og er misunnelige på noen som driver egen bedrift og har frihet når det gjelder arbeidstider. Ingenting hindrer dem i å gjøre det samme, men nei… den sjansen vil de så klart ikke ta, for de vil jo ha tryggheten OGSÅ!

Jeg forstår hva du sier men du feiltolker meg fullstendig. Jeg er ikke slik du beskriver. Hjelpes så bitter du er. Jeg sutrer ikke. Jeg startet denne tråden og deler tanker. Hvorfor er det så problematisk for deg? Du går jo rett i en offerrolle i en sak som ikke har noen ting med deg å gjøre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

He he, jeg kom i ny klasse i 8. der var det ei dame jeg syntes var veldig pen. Men hun hadde en 2 år eldre kjærest. Jeg tenkte at dette går sikkert over og da må jeg passe på. 

De er sammen fortsatt og ser bra ut begge to så de har det nok bra sammen. 

Tror ikke de har vært utro eller sørget over tapt singeltid.

Selv var jeg singel uten at det medførte noen sprell. Men jeg er mann, mulig damer spreller mer.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar! Setter pris på det, men her treffer du likevel et sårt punkt, fordi ifølge det jeg leser her inne velger de fleste begge deler i to forskjellige faser i livet. Hver gang noen her inne spør om body count har nesten alle 20,30 40, 50++++ og likevel endte de opp i faste forhold. Jeg føler jeg ikke har hatt den singel tiden. Jeg hadde forhold i ungdomstiden, det ble slutt og rett etter traff jeg hun jeg er gift med nå. Jeg føler jeg har virkelig gått glipp av alle disse erfaringene som jeg ser folk legger ut, men de også ender opp i faste gode forhold etter de har herjet fra seg og opplevd masse spenning og glede. Jeg skammer meg over å kun ha ligget med to personer. Hater å snakke om body count fordi jeg valgte å gifte meg tidlig å føler nå at alle andre har ligget rundt og hatt frihet til det også ender de opp med trofaste koner og familie. Dette stikker dypt, men ingen forstår fordi de ser på ekteskapet mitt og livet mitt så perfekt. Jeg for ofte høre fra folk at jeg har et perfekt liv og at alt har lykkes i livet mitt. Men jeg kjenner på en sorg og skam over at jeg ikke levde mer når jeg kunne. Jeg hadde endt opp med trofast og godt ekteskap og familie og alt det fine likevel. 

Du FØLER du har gått glipp av noe (erfaringer, ligg, body count) fordi du giftet deg tidlig med denne fantastiske kvinnen som har gitt deg et fantastisk liv. En av grunnen til at du gjorde dette var religion. På en måte frivillig tvang. 

Men la oss da gjøre et tankeeksperiment. La oss si at du ikke var bundet opp av denne religionen. Du levde et utsvevende liv, du festet og pulte rundt. Og uten å vite det, pådro du deg sykdommer. Du treffer kvinnen som i ett parallelt univers kunne gitt deg et fantastisk liv, men hun er bare en grå mus for deg i dette livet og bare gå rett forbi henne. Du får deg en samboer, dere får dere to barn. Når minstebarnet er 7 år, får samboeren din påvist celleendringer pga hpv, kreft. Du ender opp alene med to barn under ti år før du er 40 år. 

Hva om du takker det religiøse fra ditt tidligere liv? Det er pga dette at du tross alt er gift med dette flotte kvinnemenneske som du elsker så høyt. 

Jeg anbefaler deg en bok, https://www.bokkilden.no/skjoennlitteraere-emner-indre-liv/midnattsbiblioteket-matt-haig/produkt.do?produktId=33070934

Les den. Det passer deg i denne midlivskrisen :) Det var en voksen mann som anbefalte den til meg. 

Anonymkode: 05d9a...efc

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg forstår hva du sier men du feiltolker meg fullstendig. Jeg er ikke slik du beskriver. Hjelpes så bitter du er. Jeg sutrer ikke. Jeg startet denne tråden og deler tanker. Hvorfor er det så problematisk for deg? Du går jo rett i en offerrolle i en sak som ikke har noen ting med deg å gjøre! 

Du vet ikke hva offerrolle er hvis du virkelig mener at jeg inntar det, når det faktisk er du som gjør det! Hva du tenker og mener og gjør har selvfølgelig ingen betydning for meg. Det er bare litt tragisk å se hvordan du ødelegger livet ditt på grunn av en hang-up.

Alle voksne forstår at man ikke kan endre fortiden . Å gnage på det gjør bare at du virker dum. Det du KAN gjøre noe med er fremtiden. Så skill deg og lev singellivet da vel! Vil ikke? Tør ikke? Nei vel, så lev med det valget du har tatt.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...