Gå til innhold

Gifta oss tidlig, redd for om jeg har gått glipp av singeltid.

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Du opplever en midtlivskrise. Jeg er en dame som i voksen alder har møtt en ny kjæreste. Han har hatt flere forhold og ONS, og har levd singellivet periodevis. Han sier til meg at han skulle ønske han hadde møtt meg tidligere så vi hadde fått mer tid sammen. Kanskje hans tidligere erfaringer har fått ham til å innse noe som kanskje ikke helt har gått opp for deg; hvor bra en mann kan ha det i et forhold med en kvinne han elsker. Å leve livet som singel kan være fint det, men det er stor forskjell på å komme hjem til et tomt hus etter en lang arbeidsdag vs å komme hjem til noen som du er glad i og kan slappe av sammen med. De aller fleste ønsker et godt partnerskap og velger det foran tilfeldig sex. Min kjæreste synes sex er digg uansett, men synes det er best i et forhold hvor man har intimitet og emosjonell kontakt.  

Anonymkode: 72ce4...5e8

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Igjen, det er faktisk ikke sånn at de fleste ungdommer tester ut sexfest, mange har ikke tilgangen heller. Det er sånn fiks idé mange religiøse har, om at bak gjerdet lever alle i kun rein nytelse og lovløshet. Mange er faktisk konservative uten religion. Og så liker mange å overdrive om hva de driver på med som singel. Tallenes viser jo at single i.snitt har lite sex. De barer gjør mye ut av det som i parforhold bare er en vanlig fredagsdate.

Handler dette mest om at du føler du ikke helt har valgt ditt eget liv? At du valgte på automatikk? 

Ville du valgt å ikke være i forhold om du skulle ha valgt om igjen? 

Anonymkode: 75e9b...d5e

Ja helt riktig!! Jeg føler at jeg ikke hadde noe frihet til å velge fordi jeg var redd for å dø og havne i helvete når jeg var ung. Utrolig tåpelig, ville helst unngå å dele dette her.. men det stemmer nok at jeg ikke følte jeg kunne velge før jeg gikk løsrevet meg fra tro og religion. Nei jeg ville nok vært i forhold. Vi har et veldig godt liv sammen. Det er ingenting galt med ekteskapet. 

Anonymkode: d7d13...572

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ja, jeg snakker om dette i terapi, men er usikker om det hjelper, men forsøker videre. Nei, det er ikke sikkert jeg hadde likt det, men de fleste har likevel en fase der de har tid til å teste om de liker det. Jeg knyttet meg til en veldig tidlig fordi jeg var så sikker på at vi ville elske hverandre for alltid. Jeg hadde valgt henne igjen, uten tvil! Vi er veldig god sammen. Samtidig så er det en sorg å ikke ha hatt den friheten når jeg var ung til å kunne finne ut av det. Den friheten som jeg ikke hadde, også mye på grunn av religiøs bakgrunn, er veldig sårt å tenke på. Er du mann eller dame forresten? Bare lurer? Du er fin å snakke med. 

Men du sier jo at du elsker henne fremdeles. Ikke noe har endret seg der vel? Måten du sier det på, høres det nesten ut som du faktisk tviler på det. Eller tviler du på hennes følelser opp i dette?

Husk at grunnen til at du (og kona di) er hvor du og dere er nå, er fordi dere sammen valgte hverandre nettopp den gang da dere var unge.  Det er sannelig ikke sikkert at dere hadde valgt hverandre om dere hadde truffet hverandre 15 år senere. 

Jeg er kvinne, i 40-årene :)

Anonymkode: 05d9a...efc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor er alle så redd av alt de kan gå glipp av?

Er dere ikke fornøyd med livet deres?

Det er ikke slik at jo mer man opplever dess bedre blir livet. Handler ikke om kvantitet. Merker jeg tar livet knusende med ro. Det passer meg fint. Noe annet er ikke mulig for meg akkurat nå. Likevel er jeg blid og fornøyd. 

Så lenge jeg får gjort det jeg skal og må så er livet ganske ålreit. 

Anonymkode: 2d79b...a8c

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det noe jeg virkelig skulle vært foruten er det singeltilværelsen, som varte altfor lenge, kun avbrutt av noen få meningsløse forhold som varte 2-3 år. Jeg føler den kun har vært ødeleggende, både mentalt og fysisk. Misunner de som traff den rette i ung alder. Det må være fantastisk. 

Anonymkode: 54456...63c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du opplever en midtlivskrise. Jeg er en dame som i voksen alder har møtt en ny kjæreste. Han har hatt flere forhold og ONS, og har levd singellivet periodevis. Han sier til meg at han skulle ønske han hadde møtt meg tidligere så vi hadde fått mer tid sammen. Kanskje hans tidligere erfaringer har fått ham til å innse noe som kanskje ikke helt har gått opp for deg; hvor bra en mann kan ha det i et forhold med en kvinne han elsker. Å leve livet som singel kan være fint det, men det er stor forskjell på å komme hjem til et tomt hus etter en lang arbeidsdag vs å komme hjem til noen som du er glad i og kan slappe av sammen med. De aller fleste ønsker et godt partnerskap og velger det foran tilfeldig sex. Min kjæreste synes sex er digg uansett, men synes det er best i et forhold hvor man har intimitet og emosjonell kontakt.  

Takk for svar! Setter pris på det, men her treffer du likevel et sårt punkt, fordi ifølge det jeg leser her inne velger de fleste begge deler i to forskjellige faser i livet. Hver gang noen her inne spør om body count har nesten alle 20,30 40, 50++++ og likevel endte de opp i faste forhold. Jeg føler jeg ikke har hatt den singel tiden. Jeg hadde forhold i ungdomstiden, det ble slutt og rett etter traff jeg hun jeg er gift med nå. Jeg føler jeg har virkelig gått glipp av alle disse erfaringene som jeg ser folk legger ut, men de også ender opp i faste gode forhold etter de har herjet fra seg og opplevd masse spenning og glede. Jeg skammer meg over å kun ha ligget med to personer. Hater å snakke om body count fordi jeg valgte å gifte meg tidlig å føler nå at alle andre har ligget rundt og hatt frihet til det også ender de opp med trofaste koner og familie. Dette stikker dypt, men ingen forstår fordi de ser på ekteskapet mitt og livet mitt så perfekt. Jeg for ofte høre fra folk at jeg har et perfekt liv og at alt har lykkes i livet mitt. Men jeg kjenner på en sorg og skam over at jeg ikke levde mer når jeg kunne. Jeg hadde endt opp med trofast og godt ekteskap og familie og alt det fine likevel. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det noe jeg virkelig skulle vært foruten er det singeltilværelsen, som varte altfor lenge, kun avbrutt av noen få meningsløse forhold som varte 2-3 år. Jeg føler den kun har vært ødeleggende, både mentalt og fysisk. Misunner de som traff den rette i ung alder. Det må være fantastisk. 

Anonymkode: 54456...63c

Ja det er fantastisk, jeg har et godt liv og er lykkelig og tilfreds, men jeg har ikke noe å sammenligne det med. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har to kamerater som er 40 som er singel.  Han ene er brannmann, skikkelig godt trent. Mens han andre er vanlig/ litt lubben.   Han som er brannmann er ofte ute med ny dame, matcher ofte på Tinder og har ofte sex. Han andre har ikke hatt sex på et halv år.  

Jeg tror at mange i dag som har skilt seg som angrer på det i ettertid.   Går du til en sexolog, vil du oppdage at kunsten for å mer sex hjemme. Handler om å legge til rette for dama hjemme.  

Anonymkode: 61c95...4ab

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men du sier jo at du elsker henne fremdeles. Ikke noe har endret seg der vel? Måten du sier det på, høres det nesten ut som du faktisk tviler på det. Eller tviler du på hennes følelser opp i dette?

Husk at grunnen til at du (og kona di) er hvor du og dere er nå, er fordi dere sammen valgte hverandre nettopp den gang da dere var unge.  Det er sannelig ikke sikkert at dere hadde valgt hverandre om dere hadde truffet hverandre 15 år senere. 

Jeg er kvinne, i 40-årene :)

Anonymkode: 05d9a...efc

Jeg elsker henne helt ubeskrivelig høyt. Ingen tvil i hverken sjel eller hjerte der. Hun er en drøm og hun er en fantastisk mamma. Dette er nok en kamp jeg kjemper med meg selv tror jeg. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har to kamerater som er 40 som er singel.  Han ene er brannmann, skikkelig godt trent. Mens han andre er vanlig/ litt lubben.   Han som er brannmann er ofte ute med ny dame, matcher ofte på Tinder og har ofte sex. Han andre har ikke hatt sex på et halv år.  

Jeg tror at mange i dag som har skilt seg som angrer på det i ettertid.   Går du til en sexolog, vil du oppdage at kunsten for å mer sex hjemme. Handler om å legge til rette for dama hjemme.  

Anonymkode: 61c95...4ab

Takk for svar. Setter pris på det. Sexlivet hjemme er helt topp. Vi er veldig aktive der heldigvis :) 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Takk for svar! Setter pris på det, men her treffer du likevel et sårt punkt, fordi ifølge det jeg leser her inne velger de fleste begge deler i to forskjellige faser i livet. Hver gang noen her inne spør om body count har nesten alle 20,30 40, 50++++ og likevel endte de opp i faste forhold. Jeg føler jeg ikke har hatt den singel tiden. Jeg hadde forhold i ungdomstiden, det ble slutt og rett etter traff jeg hun jeg er gift med nå. Jeg føler jeg har virkelig gått glipp av alle disse erfaringene som jeg ser folk legger ut, men de også ender opp i faste gode forhold etter de har herjet fra seg og opplevd masse spenning og glede. Jeg skammer meg over å kun ha ligget med to personer. Hater å snakke om body count fordi jeg valgte å gifte meg tidlig å føler nå at alle andre har ligget rundt og hatt frihet til det også ender de opp med trofaste koner og familie. Dette stikker dypt, men ingen forstår fordi de ser på ekteskapet mitt og livet mitt så perfekt. Jeg for ofte høre fra folk at jeg har et perfekt liv og at alt har lykkes i livet mitt. Men jeg kjenner på en sorg og skam over at jeg ikke levde mer når jeg kunne. Jeg hadde endt opp med trofast og godt ekteskap og familie og alt det fine likevel. 

Men det stemmer jo ikke. Noen menn har høy bodycount, nemlig de mennene som "alle" kvinner vil ha. Måten du beskriver deg selv på tyder på at du anser deg selv for å være en av de, og at det er derfor du føler at du går glipp av noe? Fordi du faktisk får tilbud? Om du hadde vært mindre attraktiv er det ikke sikkert at du hadde fått noen tilbud om tilfeldig sex og hadde da endt opp singel og sexløs. Du må veie for og imot, fuckboy for en periode eller å bli i et forhold med en kvinne du påstår at du elsker og har det fantastisk med. Det er ingen selvfølge at du finner en god kvinne du elsker som du kan dele livet ditt med etter du har fått rast fra deg. I'm just sayin'

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

...velger de fleste begge deler i to forskjellige faser i livet. Hver gang noen her inne spør om body count har nesten alle 20,30 40, 50++++ og likevel endte de opp i faste forhold. Jeg føler jeg ikke har hatt den singel tiden. Jeg hadde forhold i ungdomstiden, det ble slutt og rett etter traff jeg hun jeg er gift med nå. Jeg føler jeg har virkelig gått glipp av alle disse erfaringene som jeg ser folk legger ut, men de også ender opp i faste gode forhold etter de har herjet fra seg og opplevd masse spenning og glede. Jeg skammer meg over å kun ha ligget med to personer. Hater å snakke om body count fordi jeg valgte å gifte meg tidlig å føler nå at alle andre har ligget rundt og hatt frihet til det også ender de opp med trofaste koner og familie. 

Nei, de fleste har ikke to faser i livet. De fleste har begrenset erfaring med tilfeldig sex. Det virker bare ikke sånn her, fordi folk som har ligget med mange, elsker å svare i de trådene! Det vanligste er sex med kjærester og ikke mye mer. Alle har ikke hatt/tatt slik frihet, det er sært selv blant ikke-religiøse. 

Du har samme valget i dag som da du var 20; velge å være singel eller velge forhold. Eventuelt et åpent forhold, men det får du nok ikke med henne du er med nå, så da må du finne ei som vil leve sånn nå. Eller vær lenge singel, lev ut drømmenes dine og så se hvem du har sjans på til å få et monogamt liv med når du er lei av å prøve ut det du føler noen har fratatt deg. 

Du er ansvarlig for ditt eget liv. 

Min body count er forresten 9. De fleste av disse var jeg i forhold med eller datet, en del av dem i mange år. Så det var ikke et wow, nå skal jeg ut og plukke sexopplevelser. Jeg var forelska. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Håper noen kan gi litt innspill og hjelpe meg å skifte fokus. Jeg traff min kjære når jeg var veldig ung. Vi har et utrolig fint forhold, vi har mye sex og reiser mye i lag. Vi har også tre barn. I det siste har jeg fått veldig mange tanker om at jeg burde ha vært singel i slutten av tenåra og igjennom 20 åra. Jeg føler at jeg rett og slett burde datet mer og opplevd flere partnere. Jeg får rett og slett vondt av dette. Ekteskapet, familielivet og sexlivet vårt helt fantastisk godt. Likevel kjenner jeg en sorg og tristhet over en "tapt singeltid" som jeg føler jeg burde ha hatt. Noen som kjenner på lignende følelser? 

Æhh.. Jeg har vært singel i hele mitt voksne liv. Jeg undrer meg over om jeg har gått glitt av mye kjærestetid. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Singeltid med ulike partnere, gjerne kjærlighetssorg, dårlig sex og dårlige forhold. Det er jo derfor man er singel, fordi man ikke finner den som behandler en bra, er omsorgsfull og man har god sex med. Du har alt, og vil bytte?

Anonymkode: b730b...79f

Skriver under på denne! Hadde en slags singeltid med flere forhold med «idioter». Traff heldigvis drømmemannen til slutt og skulle ønske jeg hadde truffet ham før slik at vi kunne begynt å bygge livet vårt før. 

Om jeg var deg ville jeg ansett meg selv som heldig❤️ 

Hvis du ønsker sex med andre enn mannen din, så kan dere jo eventuelt prøve swinging? 

Anonymkode: 3dce1...bfc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, de fleste har ikke to faser i livet. De fleste har begrenset erfaring med tilfeldig sex. Det virker bare ikke sånn her, fordi folk som har ligget med mange, elsker å svare i de trådene! Det vanligste er sex med kjærester og ikke mye mer. Alle har ikke hatt/tatt slik frihet, det er sært selv blant ikke-religiøse. 

Du har samme valget i dag som da du var 20; velge å være singel eller velge forhold. Eventuelt et åpent forhold, men det får du nok ikke med henne du er med nå, så da må du finne ei som vil leve sånn nå. Eller vær lenge singel, lev ut drømmenes dine og så se hvem du har sjans på til å få et monogamt liv med når du er lei av å prøve ut det du føler noen har fratatt deg. 

Du er ansvarlig for ditt eget liv. 

Min body count er forresten 9. De fleste av disse var jeg i forhold med eller datet, en del av dem i mange år. Så det var ikke et wow, nå skal jeg ut og plukke sexopplevelser. Jeg var forelska. 

Ja der ser du.. 9 er langt mye høyere enn meg.. Jeg føler det var et tåpelig valg av meg å gifte meg så tidlig. Det er nettopp det.. så og si alle har minst rundt 10 og oppover. Og det betyr noe! Dette stikker dypt i meg, og det er det tydeligvis ingen som forstår fordi jeg har et godt forhold. Men de aller fleste på min alder, også de som er gift og har familie, har høyere body count enn meg og giftet seg senere enn meg og hadde litt mer singeltid. De aller fleste hadde noe singeltid og har ligget rundt først. At du har 9 bekrefter akkurat det jeg føler på nå i denne alderen, at jeg skulle vært singel mer i slutten av tenåra og tjueåra. Jeg har fått mange tilbud og muligheter til å være utro, og har alltid avvist. Jeg tok et valg.. og det var et godt valg, men likevel så føler jeg meg veldig alene med å ha så lav body count som jeg har. Det stikker mye dypere enn du tror. Men uansett.. alle har sine utfordringer, og dette er et svært lite problem, som jeg får høre fra alle jeg deler det med. :) 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skriver under på denne! Hadde en slags singeltid med flere forhold med «idioter». Traff heldigvis drømmemannen til slutt og skulle ønske jeg hadde truffet ham før slik at vi kunne begynt å bygge livet vårt før. 

Om jeg var deg ville jeg ansett meg selv som heldig❤️ 

Hvis du ønsker sex med andre enn mannen din, så kan dere jo eventuelt prøve swinging? 

Anonymkode: 3dce1...bfc

Takk for svar. Jeg er mann forresten, men kona mi er nok ikke med på swinging. :) 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Serafin skrev (12 minutter siden):

Æhh.. Jeg har vært singel i hele mitt voksne liv. Jeg undrer meg over om jeg har gått glitt av mye kjærestetid. 

Takk for svar. Håper du treffer noen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Men det stemmer jo ikke. Noen menn har høy bodycount, nemlig de mennene som "alle" kvinner vil ha. Måten du beskriver deg selv på tyder på at du anser deg selv for å være en av de, og at det er derfor du føler at du går glipp av noe? Fordi du faktisk får tilbud? Om du hadde vært mindre attraktiv er det ikke sikkert at du hadde fått noen tilbud om tilfeldig sex og hadde da endt opp singel og sexløs. Du må veie for og imot, fuckboy for en periode eller å bli i et forhold med en kvinne du påstår at du elsker og har det fantastisk med. Det er ingen selvfølge at du finner en god kvinne du elsker som du kan dele livet ditt med etter du har fått rast fra deg. I'm just sayin'

Takk for svar. Jeg ønsker ikke å høres klysete og arrogant ut, så jeg vil være litt forsiktig med hvordan jeg ordlegger meg her. Jeg har alltid fått mye oppmerksomhet fra motsatte kjønn og jeg blir godt likt av mennesker. Jeg har også et bra utseende og atletisk kropp og er generelt veldig gla i mennesker og utadvendt. Men det bunner nok ikke i det.. det er nok sikkert bare en midtlivskrise, og kona mi er seriøst en helt fantastisk partner. Hun er ubeskrivelig dedikert til gir meg og barna en sånn fantastisk hverdag. Hun er utrolig omtenksom og talmodig og jeg føler meg så heldig og er så takknemlig for at vi har hverandre. Og hun prioriterer sex veldig høyt i forholdet vårt, noe jeg er utrolig glad for. Jeg tror dette handler mest om min religiøse oppvekst og mangel på frihet til å velge selv. Nå som jeg endelig har klart å løsrive tankene fra religion og tenke fritt ser verden veldig annerledes ut. Takk igjen for at du tar tid til å svare. Setter pris på det :) Ønsker deg en fin dag videre. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker du singeltiden ville bestått i da?

Som hobbypsykolog for alle i kretsen kan jeg vel si: ikke det du tror og du fikk GULL her.

Dette er folk sin ultimate drøm få faktisk får.

Singellivet er masse avvisninger, endel kjedelige ligg, noen kjønnssykdommer og fyllesyke.

Endel dumping, eller bli dumpet.

De fleste har det ikke som deg 😅

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ja det er fantastisk, jeg har et godt liv og er lykkelig og tilfreds, men jeg har ikke noe å sammenligne det med. 

Åh herregud.

Bodycount?

Hva er greia?? Jeg har hatt dårlig sex og helt grei sex med folk jeg ikke endte opp med.

Ikke noe jeg har i minnebanken i dag asså. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...