Gå til innhold

Gifta oss tidlig, redd for om jeg har gått glipp av singeltid.

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja selvsagt. Du uttrykker jo misnøye med livet ditt. Du er nok en stereotypisk mann som er utro. Du er godt likt, har stort nettverk, god selvtillitt og forteller at du skulle ønske at du hadde pult flere. Du har sikkert mange anledninger også når det kommer til stykket. Da er det klart hun blir bekymret.

Hva trodde du kom til å skje? 

Anonymkode: 05d9a...efc

Takk! Jeg setter pris på at du forstår og er direkte! Godt å snakke med noen som deg, det er akkurat det jeg vil ha. Forståelse, men også noen som er direkte! Ja, hun er nok redd jeg er utro og sjekker mobilen min en del for tiden. Jeg er ikke utro, men har hatt veldig mange muligheter til det og jeg får alltid veldig lett kontakt med folk. Kan hende det var dumt av meg å ta det opp med henne. Prøver å gi henne mye bekreftelse. Jeg elsker jo henne veldig høyt. 

Anonymkode: d7d13...572

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Håper virkelig ikke du ødelegger familien din, gjør barna til frem-og-tilbakebarn bare fordi du ønsker å leve livet litt... Det er ikke så rosenrødt som det er i hodet! Jeg var samboer fra jeg var 19-22 og gikk fra ham fordi jeg også "ville leve livet". Forskjellen her, er at vi ikke hadde barn sammen. Jeg var ulykkelig hele den perioden, bortsett fra første halve året. Da jeg var 26 år traff jeg en ny mann.  Vi holder sammen enda, og har barn sammen. Stortrives, men er ikke noe lykkeligere enn da jeg bodde sammen med førstemann. Han var jeg også veldig glad i, men på en eller annen måte trodde jeg at han kom til å ta meg tilbake hvis jeg angret... Det gjorde han ikke! Denne singel- og leve livet-perioden, gav meg absolutt ingenting! Er nå 50 år og kan ikke forstå at jeg hadde det behovet. 

Anonymkode: 7865e...366

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ser man på statistikken er det en liten minoritet menn og litt større minoriteter kvinner som har hatt mange sexpartnere. De som gjør det, liker det vel (noen selvskader med sex men resten liker det nok). De fleste single har ikke hyppig sex og mange har ikke sex som single i det hele tatt. At noen prater mye om en ting, betyr ikke at det er utbredt. 

Ps. Hadde du likt om kona di drømte om flere enn deg? 

Anonymkode: 75e9b...d5e

Signerer denne. Realiteten som singel er vel ofte også at man knapt har sex eller ikke har det i det hele tatt (ikke med andre enn seg selv eventuelt). Tror det er noen få som snakker veldig høyt om hvordan de lever livet, er frie og har sex med hvem du vil, men jeg tror det er litt fasade og at det ikke gjelder alle single. Og som den jeg siterer skriver, noen selvskader med sex, noen blir avhengig av å jakte og få bekreftelse, og noen liker sikkert å med jevne eller ujevne mellomrom ligge med nye, men ... jeg tenker at det må bli trist og tomt i lengden, og særlig når man begynner å bli voksen.

Random eksempel: Jeg vet om en mann som er evig singel, tror han "letter på trykket" med one nights innimellom, men nå som han begynner å bli eldre han også (nærmer seg faktisk 50 nå), så vil jeg tro han kjenner på at livet han lever er ensomt, selv om dette ikke er en "mislykka type" i det hele tatt, vi snakker kjekk, oppegående, høy (om det har noe å si), en mann som er innmari dyktig i jobben sin, tjener penger, eier hus. Altså en fyr mange damer nok ville ha hatt som samboer/ektemann, en som virkelig fremstår velfungerende her i livet. Men poenget mitt er, at selv om han tilsynelatende lever det "gode singelliv" og har friheten sin i behold og sånn har han nok levd fra han var i 20-åra, så tror jeg at det glansbildet han presenterer verden (og som han presenterte meg den gangen jeg kjente han) er litt falskt. Han slipper ingen ordentlig innpå seg og dermed kan han aldri få det du har, TS: Et stabilt og godt forhold med en dame som gjør deg lykkelig.

Langt eksempel, men greide ikke dy meg! Synes skikkelig synd på han fyren som har stengt av å så innmari, litt fordi jeg delvis har havnet der selv, og det er ikke gøy og flott. Det er ensomt ... og sex blir det ekstremt lite av ... Nå er det 8 år (!! ja! 8 år!!) siden jeg hadde sex sist. Altså det er jo sprøtt! Jeg er dame forøvrig, men savner blant annet sex så jeg blir gal, og ensomheten er noen ganger så enorm at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Det er singellivet litt mer realistisk sett ... føler jeg ... Ihvertfall et perspektiv på det!

Forøvrig jobber jeg med meg selv, for å klare å åpne opp for (og tro på) at det finnes en bra mann der ut! Alt det der tullet imellom har du sluppet, TS. Som også de andre her skriver om: det er flust av gærninger, folk som er regelrett korte, etc der ute. Dating poolen er ikke det den var nå som da du var tjue, tro meg.

Jeg skulle ha gjort så mye for å ha vært i et godt og velfungerende (nok) forhold jeg også, TS! Ser hvor mye "gratis" de som er det får, blant annet en annen form for trygghet, og at de har noen som er deres livsvitne.

Anonymkode: 1ad97...9b2

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Takk! Jeg setter pris på at du forstår og er direkte! Godt å snakke med noen som deg, det er akkurat det jeg vil ha. Forståelse, men også noen som er direkte! Ja, hun er nok redd jeg er utro og sjekker mobilen min en del for tiden. Jeg er ikke utro, men har hatt veldig mange muligheter til det og jeg får alltid veldig lett kontakt med folk. Kan hende det var dumt av meg å ta det opp med henne. Prøver å gi henne mye bekreftelse. Jeg elsker jo henne veldig høyt. 

Men hva hjelper det å elske henne om du går rundt og tenker på å ville dyppe deg andre steder? Det er bra du gir henne bekreftelser. Slik jeg forstår det, er du i terapi for tiden? Har du tatt opp tankene dine om dette der? 

For meg høres det ut som du er i en midtlivskrise rett og slett. Det er ikke sikkert du hadde likt å gå fra fitte til fitte i 20-årene (eller nå i 40årene) dine en gang. Du liker kanskje tanken på det, men å faktisk gjøre det er noe helt annet.
Du vet at du liker det livet du har nå, sant? 

Prøv å sett pris på det du vet at du faktisk har. Det er synd at din kone føler for behovet å gå gjennom mobilen din. Det høres ikke ut som hun har helt tillit til deg. Det skal ikke være sånn. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vil du knulle andre damer?

Anonymkode: 15134...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men hva hjelper det å elske henne om du går rundt og tenker på å ville dyppe deg andre steder? Det er bra du gir henne bekreftelser. Slik jeg forstår det, er du i terapi for tiden? Har du tatt opp tankene dine om dette der? 

For meg høres det ut som du er i en midtlivskrise rett og slett. Det er ikke sikkert du hadde likt å gå fra fitte til fitte i 20-årene (eller nå i 40årene) dine en gang. Du liker kanskje tanken på det, men å faktisk gjøre det er noe helt annet.
Du vet at du liker det livet du har nå, sant? 

Prøv å sett pris på det du vet at du faktisk har. Det er synd at din kone føler for behovet å gå gjennom mobilen din. Det høres ikke ut som hun har helt tillit til deg. Det skal ikke være sånn. 

Ja, jeg snakker om dette i terapi, men er usikker om det hjelper, men forsøker videre. Nei, det er ikke sikkert jeg hadde likt det, men de fleste har likevel en fase der de har tid til å teste om de liker det. Jeg knyttet meg til en veldig tidlig fordi jeg var så sikker på at vi ville elske hverandre for alltid. Jeg hadde valgt henne igjen, uten tvil! Vi er veldig god sammen. Samtidig så er det en sorg å ikke ha hatt den friheten når jeg var ung til å kunne finne ut av det. Den friheten som jeg ikke hadde, også mye på grunn av religiøs bakgrunn, er veldig sårt å tenke på. Er du mann eller dame forresten? Bare lurer? Du er fin å snakke med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vil du knulle andre damer?

Det er ikke det dette handler om. Hvorfor antar du det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror ikke du er så dum at du kaster bort livet ditt for å knulle randoms, men samtidig får du jo ikke gjort noe med denne sorgen du opplever med mindre du har tidsmaskin. Så da er det vel egentlig ikke så mye å tenke på?

Anonymkode: 2f53b...628

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Signerer denne. Realiteten som singel er vel ofte også at man knapt har sex eller ikke har det i det hele tatt (ikke med andre enn seg selv eventuelt). Tror det er noen få som snakker veldig høyt om hvordan de lever livet, er frie og har sex med hvem du vil, men jeg tror det er litt fasade og at det ikke gjelder alle single. Og som den jeg siterer skriver, noen selvskader med sex, noen blir avhengig av å jakte og få bekreftelse, og noen liker sikkert å med jevne eller ujevne mellomrom ligge med nye, men ... jeg tenker at det må bli trist og tomt i lengden, og særlig når man begynner å bli voksen.

Random eksempel: Jeg vet om en mann som er evig singel, tror han "letter på trykket" med one nights innimellom, men nå som han begynner å bli eldre han også (nærmer seg faktisk 50 nå), så vil jeg tro han kjenner på at livet han lever er ensomt, selv om dette ikke er en "mislykka type" i det hele tatt, vi snakker kjekk, oppegående, høy (om det har noe å si), en mann som er innmari dyktig i jobben sin, tjener penger, eier hus. Altså en fyr mange damer nok ville ha hatt som samboer/ektemann, en som virkelig fremstår velfungerende her i livet. Men poenget mitt er, at selv om han tilsynelatende lever det "gode singelliv" og har friheten sin i behold og sånn har han nok levd fra han var i 20-åra, så tror jeg at det glansbildet han presenterer verden (og som han presenterte meg den gangen jeg kjente han) er litt falskt. Han slipper ingen ordentlig innpå seg og dermed kan han aldri få det du har, TS: Et stabilt og godt forhold med en dame som gjør deg lykkelig.

Langt eksempel, men greide ikke dy meg! Synes skikkelig synd på han fyren som har stengt av å så innmari, litt fordi jeg delvis har havnet der selv, og det er ikke gøy og flott. Det er ensomt ... og sex blir det ekstremt lite av ... Nå er det 8 år (!! ja! 8 år!!) siden jeg hadde sex sist. Altså det er jo sprøtt! Jeg er dame forøvrig, men savner blant annet sex så jeg blir gal, og ensomheten er noen ganger så enorm at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Det er singellivet litt mer realistisk sett ... føler jeg ... Ihvertfall et perspektiv på det!

Forøvrig jobber jeg med meg selv, for å klare å åpne opp for (og tro på) at det finnes en bra mann der ut! Alt det der tullet imellom har du sluppet, TS. Som også de andre her skriver om: det er flust av gærninger, folk som er regelrett korte, etc der ute. Dating poolen er ikke det den var nå som da du var tjue, tro meg.

Jeg skulle ha gjort så mye for å ha vært i et godt og velfungerende (nok) forhold jeg også, TS! Ser hvor mye "gratis" de som er det får, blant annet en annen form for trygghet, og at de har noen som er deres livsvitne.

Anonymkode: 1ad97...9b2

Takk for svar setter pris på at du tar deg tid til å svare. Takk for at du også deler. Trist at situasjonen din er slik og håper det bedrer seg. Kan jeg spørre hvorfor du ikke har sex? Åtte år er jo veldig lenge. Hvorfor ikke "hooke opp" med noen i blandt? Hvor lenge har du selv vært singel? Ønsker deg en fin dag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror ikke du er så dum at du kaster bort livet ditt for å knulle randoms, men samtidig får du jo ikke gjort noe med denne sorgen du opplever med mindre du har tidsmaskin. Så da er det vel egentlig ikke så mye å tenke på?

Anonymkode: 2f53b...628

haha.. er sikker bare en liten midtlivskrise. Går nok over. :) 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg antar ingenting.

Jeg spør deg.

For hele emnet her kommer jo fra et sted. At en del av deg har et ønske om å teste flere damer. "Leve livet"

Du sier du er i et godt forhold og du elsker kona di. At dere har et godt sexliv.

Fatter du at det du nå har gjort er å plante et frø i henne? En spire der hun kjenner på usikkerhet og kan få henne til å tenke på et liv uten deg?

Det at hun nå sjekker mobilen din, virker utrygg og er redd du er utro...den biten er raskt starten på slutten.

Vi kvinner er ikke annerledes enn menn mht å tenke på "Hva om?" Skal love deg at hun på lik linje som deg, lurer på hvordan det ville vært å være singel og "leve og ligge litt rundt"

Men hun har valgt det og dere. Og mest sannsynlig hørt nok av mareritt historier fra venner som har gått igjennom brudd og er single. 

Bare sier: Gresset KAN være grønnere på andre siden om en ikke er tilfredsstilt, lykkelig og er i et kjærlig forhold. Men sånn du beskriver forholdet deres er det et forhold folk flest kan drømme om.

Og sånn jeg leser situasjonen har du allerede laget en rift mellom dere.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg antar ingenting.

Jeg spør deg.

For hele emnet her kommer jo fra et sted. At en del av deg har et ønske om å teste flere damer. "Leve livet"

Du sier du er i et godt forhold og du elsker kona di. At dere har et godt sexliv.

Fatter du at det du nå har gjort er å plante et frø i henne? En spire der hun kjenner på usikkerhet og kan få henne til å tenke på et liv uten deg?

Det at hun nå sjekker mobilen din, virker utrygg og er redd du er utro...den biten er raskt starten på slutten.

Vi kvinner er ikke annerledes enn menn mht å tenke på "Hva om?" Skal love deg at hun på lik linje som deg, lurer på hvordan det ville vært å være singel og "leve og ligge litt rundt"

Men hun har valgt det og dere. Og mest sannsynlig hørt nok av mareritt historier fra venner som har gått igjennom brudd og er single. 

Bare sier: Gresset KAN være grønnere på andre siden om en ikke er tilfredsstilt, lykkelig og er i et kjærlig forhold. Men sånn du beskriver forholdet deres er det et forhold folk flest kan drømme om.

Og sånn jeg leser situasjonen har du allerede laget en rift mellom dere.

Hva slags rift og hva slags frø? Hva bør jeg gjøre for å rette opp i det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hva slags rift og hva slags frø? Hva bør jeg gjøre for å rette opp i det? 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tusen takk for godt svar setter veldig pris på det :) Må bare klargjøre, jeg er mann. :) Men ja, kona mi er helt fantastisk. Hun elsker meg veldig høyt, og jeg elsker henne. Hun er veldig trofast og familien er ekstremt viktig for henne. Vi er flink til å pleie forholdet begge to. Jeg har delt disse tankene med henne om tapt singeltid, men hun kjenner ikke på det samme og ble lei seg når jeg delte det, for hun følte at hun ikke var god nok. Hun skulle heller ønske vi møttes enda tidligere. :) Tusen takk for gode ord! Setter pris på det :) Ønsker deg en fin dag videre :) 

Du skriver det selv...

For min del kunne et sånt utsagn være destruktivt. At jeg ville kjent på at jeg må beskytte meg selv og tenke worst case scenario om at du ønsker å pule rundt. 

Og derav plantet en spire der du risikerer at hun trekker seg vekk fra deg og forholdet deres.

Mitt beste råd er:

Se for deg et liv uten henne. At hun i morgen har pakket sakene sine og sier hun flytter ut og ønsker skilsmisse.

At hun møter en annen mann som hun blir hodestups forelsket i og på sikt gifter seg med og startet et nytt liv med.

Du betyr ingenting for henne lenger.

Du er singel, fri og alene. Ser ungene annenhver uke... kanskje annenhver helg.

Hva kjenner du på?

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du skriver det selv...

For min del kunne et sånt utsagn være destruktivt. At jeg ville kjent på at jeg må beskytte meg selv og tenke worst case scenario om at du ønsker å pule rundt. 

Og derav plantet en spire der du risikerer at hun trekker seg vekk fra deg og forholdet deres.

Mitt beste råd er:

Se for deg et liv uten henne. At hun i morgen har pakket sakene sine og sier hun flytter ut og ønsker skilsmisse.

At hun møter en annen mann som hun blir hodestups forelsket i og på sikt gifter seg med og startet et nytt liv med.

Du betyr ingenting for henne lenger.

Du er singel, fri og alene. Ser ungene annenhver uke... kanskje annenhver helg.

Hva kjenner du på?

Hun har faktisk sagt omtrent nøyaktig det du sier. At hun er redd jeg skal få en livskrise, gå fra henne for å bli fuckboy for en periode. I det scenariet du beskriver... da føler jeg panikk, hyperventilering, sorg, livet går i grus, usikkerhet, utilstrekkelighet, sorg ovenfor barna, dårlig samvittighet. Å ikke se barna ofte hadde knust meg tror jeg. Om det skjedde slik du beskriver det over hadde jo så klart vært et sjokk som hadde skadet meg mye. Det hadde vært så brått. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
sorthstudios skrev (3 timer siden):

Jeg ville heller tenkt motsatt. At du fikk ekstra mye tid med din elskede. Noen møter sin kjære alt for sent i livet, og får ikke alle de årene sammen de skulle ønske. 

Veldig sant.

Anonymkode: 2d79b...a8c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Håper virkelig ikke du ødelegger familien din, gjør barna til frem-og-tilbakebarn bare fordi du ønsker å leve livet litt... Det er ikke så rosenrødt som det er i hodet! Jeg var samboer fra jeg var 19-22 og gikk fra ham fordi jeg også "ville leve livet". Forskjellen her, er at vi ikke hadde barn sammen. Jeg var ulykkelig hele den perioden, bortsett fra første halve året. Da jeg var 26 år traff jeg en ny mann.  Vi holder sammen enda, og har barn sammen. Stortrives, men er ikke noe lykkeligere enn da jeg bodde sammen med førstemann. Han var jeg også veldig glad i, men på en eller annen måte trodde jeg at han kom til å ta meg tilbake hvis jeg angret... Det gjorde han ikke! Denne singel- og leve livet-perioden, gav meg absolutt ingenting! Er nå 50 år og kan ikke forstå at jeg hadde det behovet. 

Anonymkode: 7865e...366

Takk for det. Jeg vil selvsagt ikke ødelegge familien. Men du sier at den perioden ikke gav deg noen ting.. men følte du det slik der og da? Fikk du erfaringer du er nå gla du fikk oppleve eller noe som gav den fasen verdi for deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun har faktisk sagt omtrent nøyaktig det du sier. At hun er redd jeg skal få en livskrise, gå fra henne for å bli fuckboy for en periode. I det scenariet du beskriver... da føler jeg panikk, hyperventilering, sorg, livet går i grus, usikkerhet, utilstrekkelighet, sorg ovenfor barna, dårlig samvittighet. Å ikke se barna ofte hadde knust meg tror jeg. Om det skjedde slik du beskriver det over hadde jo så klart vært et sjokk som hadde skadet meg mye. Det hadde vært så brått. 

Enda et perspektiv. Kjæresten min mistet kona og moren til barna til kreft. 

Ingen second chances. Hun er død. Borte for alltid.

Poenget mitt er å se på HVA DU HAR. Nå mens du har det. Ikke hva, om, hvis, at. Spesielt ikke når du har en som elsker det for alt du er på godt og vondt.

Så om du virkelig elsker kona di så viser du det til henne hver dag gjennom ord OG handling.

Det er bare millisekunder som skal til for at et liv slukner. Du vil ikke ha noe usagt eller anger om det skjer.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Langvarig singel her. Du går ikke glipp av noe, spesielt ikke i dagens datingmarked.

Anonymkode: 3c8d7...7bd

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ja, jeg snakker om dette i terapi, men er usikker om det hjelper, men forsøker videre. Nei, det er ikke sikkert jeg hadde likt det, men de fleste har likevel en fase der de har tid til å teste om de liker det. Jeg knyttet meg til en veldig tidlig fordi jeg var så sikker på at vi ville elske hverandre for alltid. Jeg hadde valgt henne igjen, uten tvil! Vi er veldig god sammen. Samtidig så er det en sorg å ikke ha hatt den friheten når jeg var ung til å kunne finne ut av det. Den friheten som jeg ikke hadde, også mye på grunn av religiøs bakgrunn, er veldig sårt å tenke på...

Igjen, det er faktisk ikke sånn at de fleste ungdommer tester ut sexfest, mange har ikke tilgangen heller. Det er sånn fiks idé mange religiøse har, om at bak gjerdet lever alle i kun rein nytelse og lovløshet. Mange er faktisk konservative uten religion. Og så liker mange å overdrive om hva de driver på med som singel. Tallenes viser jo at single i.snitt har lite sex. De barer gjør mye ut av det som i parforhold bare er en vanlig fredagsdate.

Handler dette mest om at du føler du ikke helt har valgt ditt eget liv? At du valgte på automatikk? 

Ville du valgt å ikke være i forhold om du skulle ha valgt om igjen? 

Anonymkode: 75e9b...d5e

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...