Gå til innhold

Gifta oss tidlig, redd for om jeg har gått glipp av singeltid.

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Håper noen kan gi litt innspill og hjelpe meg å skifte fokus. Jeg traff min kjære når jeg var veldig ung. Vi har et utrolig fint forhold, vi har mye sex og reiser mye i lag. Vi har også tre barn. I det siste har jeg fått veldig mange tanker om at jeg burde ha vært singel i slutten av tenåra og igjennom 20 åra. Jeg føler at jeg rett og slett burde datet mer og opplevd flere partnere. Jeg får rett og slett vondt av dette. Ekteskapet, familielivet og sexlivet vårt helt fantastisk godt. Likevel kjenner jeg en sorg og tristhet over en "tapt singeltid" som jeg føler jeg burde ha hatt. Noen som kjenner på lignende følelser? 

Anonymkode: d7d13...572

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er sånne som deg som går ut og er utro, fordi de føler at de "har rett på det siden jeg gikk glipp av singeltiden i ungdommen".

Ikke vær utro mot partneren din. Skill deg i stedet og så gå ut og se hvor moro denne "singeltiden" er. Ikke så gøy som du maler det til i ditt eget hode, og slett ikke sikkert du får noe napp i det hele tatt i dagens marked.

Anonymkode: 34d69...ffa

• Liker 29
  • Hjerte 3
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Håper noen kan gi litt innspill og hjelpe meg å skifte fokus. Jeg traff min kjære når jeg var veldig ung. Vi har et utrolig fint forhold, vi har mye sex og reiser mye i lag. Vi har også tre barn. I det siste har jeg fått veldig mange tanker om at jeg burde ha vært singel i slutten av tenåra og igjennom 20 åra. Jeg føler at jeg rett og slett burde datet mer og opplevd flere partnere. Jeg får rett og slett vondt av dette. Ekteskapet, familielivet og sexlivet vårt helt fantastisk godt. Likevel kjenner jeg en sorg og tristhet over en "tapt singeltid" som jeg føler jeg burde ha hatt. Noen som kjenner på lignende følelser? 

Du må tenke at det finnes fordeler og ulemper med alt.

De fleste som har gått gjennom flere forhold og mange sexpartnere kan på den ene siden føle at de har fått gjort sitt og forsøkt mange forskjellige ting. Men også både tomhet og arr i sjelen som du har sluppet. Det er ikke rosenrødt på andre siden heller. 

Anonymkode: f9a03...35b

• Liker 12
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er sånne som deg som går ut og er utro, fordi de føler at de "har rett på det siden jeg gikk glipp av singeltiden i ungdommen".

Ikke vær utro mot partneren din. Skill deg i stedet og så gå ut og se hvor moro denne "singeltiden" er. Ikke så gøy som du maler det til i ditt eget hode, og slett ikke sikkert du får noe napp i det hele tatt i dagens marked.

Anonymkode: 34d69...ffa

Takk for svar, men hvorfor stempler du meg slik? Du påstår at det er "slike som meg" som er utro. Du vet jo ikke mer om meg. Jeg spurte om noen her har det på samme måte, ikke om noen som var villig til å stemple og shame meg. Jeg er ikke utro, men jeg ønsker å dele noen private tanker og høre om andre opplever det samme. Ha en fin dag :) 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette kjenner de fleste på, men om det tar over hverdagen din foreslår jeg at du forteller det til fastlegen din eller kjøper deg noen timer til sexolog eller psykolog? 😀 Det du forteller , om en godt samliv er gull verdt! 
Jeg møtte min eksmann da jeg var 19 år. Vi var gift i 13 år og jeg har nå vært ufrivillig skilt i 5 år. Har hatt både tilfeldig sex og noen jeg har vært kjærester med, men er nå singel. Jeg må si at sex er sex uansett. Jeg har hatt en del dååårlige ons og sexliv med kjærester som har vært helt ok. Tror kanskje jeg liker vibratoren best sånn i hverdagen 😂 

MITT POENG: Tror ikke du går glipp av så mye. 

Anonymkode: 99521...535

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du må tenke at det finnes fordeler og ulemper med alt.

De fleste som har gått gjennom flere forhold og mange sexpartnere kan på den ene siden føle at de har fått gjort sitt og forsøkt mange forskjellige ting. Men også både tomhet og arr i sjelen som du har sluppet. Det er ikke rosenrødt på andre siden heller. 

Anonymkode: f9a03...35b

Takk for svar. Setter pris på det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller en god og stabil partner man har trygg og digg sex med, enn masse randoms som kan ha kjønnssykdommer osv.

• Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Singeltid med ulike partnere, gjerne kjærlighetssorg, dårlig sex og dårlige forhold. Det er jo derfor man er singel, fordi man ikke finner den som behandler en bra, er omsorgsfull og man har god sex med. Du har alt, og vil bytte?

Anonymkode: b730b...79f

Takk for svar. :) Nei jeg ville nok ikke byttet. Takk for fint innspill. Det hjelper å høre :) 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette kjenner de fleste på, men om det tar over hverdagen din foreslår jeg at du forteller det til fastlegen din eller kjøper deg noen timer til sexolog eller psykolog? 😀 Det du forteller , om en godt samliv er gull verdt! 
Jeg møtte min eksmann da jeg var 19 år. Vi var gift i 13 år og jeg har nå vært ufrivillig skilt i 5 år. Har hatt både tilfeldig sex og noen jeg har vært kjærester med, men er nå singel. Jeg må si at sex er sex uansett. Jeg har hatt en del dååårlige ons og sexliv med kjærester som har vært helt ok. Tror kanskje jeg liker vibratoren best sånn i hverdagen 😂 

MITT POENG: Tror ikke du går glipp av så mye. 

Anonymkode: 99521...535

Takk for fint svar :) Setter pris på det. Jeg har faktisk begynt å gå i terapi for dette, er usikker på om det hjelper men verdt er forsøk.  

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Goodtimes skrev (3 minutter siden):

Heller en god og stabil partner man har trygg og digg sex med, enn masse randoms som kan ha kjønnssykdommer osv.

haha.. takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det ikke dette som er midlivskrisa? Uansett hvordan ting var før kommer man til et punkt der man angrer og lurer på hvordan ting hadde vært om man gjorde det annerledes. Jeg tror nok bare det er det punktet i livet som de fleste er innom. Løsningen kan heller være å finne på noe nytt i livet. Typisk når ungene vokser opp, alt har vært det samme i mange år, og livet egentlig er litt kjedelig. Tenk gjennom hva som kan tilføre livet litt nye impulser samtidig som du bevarer alt det gode du har, og se om ikke det kan hjelpe vel så mye :) 

Anonymkode: dca44...5db

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det ikke dette som er midlivskrisa? Uansett hvordan ting var før kommer man til et punkt der man angrer og lurer på hvordan ting hadde vært om man gjorde det annerledes. Jeg tror nok bare det er det punktet i livet som de fleste er innom. Løsningen kan heller være å finne på noe nytt i livet. Typisk når ungene vokser opp, alt har vært det samme i mange år, og livet egentlig er litt kjedelig. Tenk gjennom hva som kan tilføre livet litt nye impulser samtidig som du bevarer alt det gode du har, og se om ikke det kan hjelpe vel så mye :) 

Anonymkode: dca44...5db

Takk for godt råd! Setter pris på at du tar deg tid til å lese og svare :)  Jo, det kan absolutt være en slags midtlivskrise jeg opplever. Håper det går over. :) Takk og ha en fin dag videre :) 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er virkelig ikke noe å trakte etter 

Anonymkode: 81a06...129

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er virkelig ikke noe å trakte etter 

Anonymkode: 81a06...129

Takk for svar, men kan du fortelle hvorfor du mener det? Hvorfor ikke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjente på dette i mitt tidligere forhold, å gjorde det etterhvert slutt. Fikk mange år der jeg var frivillig singel å bare kosa meg, men så ble det kjedelig. Alle andre hadde partnere, familieliv og jeg var alltid 3 hjulet på vogna. Savnet over å komme hjem til noen å dele hverdagen med ble stor. Datingapper, dårlige dater, menn som kun var ute etter sex og spenningen med hele singeltilværelsen forsvant. Det var helt håpløst å finne en bra mann. Var ufrivillig singel i flere år. Nå er jeg i forhold med verdens beste mann, og jeg verdsetter det høyt.

Så mitt råd til deg, om forholdet er bra så ta vare på det. Singellivet er ikke så spennende som det kan se/høres ut som. Og bra menn vokser ikke på trær. 

Anonymkode: 827ff...e97

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg tror ikke det er uvanlig. Men tenk om livet var annerledes, du var singel i den perioden. Mannen din, som virker fantastisk, hadde nok blitt snappet opp av en annen dame.

Du hadde nok endt opp med en annen mann. Kanskje en som ikke behandlet deg bra, var utro etc. Utrolig mange opplever det. Det har du sluppet fordi nettopp du var så heldig å kapre drømmemannen så tidlig ❤️ 

Du må i alle fall ikke finne på å bli singel nå! Dating-poolen er langt fra den samme som da du var ung og det er svært langt mellom dem oppegående mennene, nettopp fordi de beste allerede er tatt.

Gå i terapi og jobb deg gjennom det og prøv å snu tankegangen til hvor heldig du har vært som fikk nettopp han. Du har egentlig vunnet i lotto, slik du beskriver mannen din!

Anonymkode: fa44d...52c

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kjente på dette i mitt tidligere forhold, å gjorde det etterhvert slutt. Fikk mange år der jeg var frivillig singel å bare kosa meg, men så ble det kjedelig. Alle andre hadde partnere, familieliv og jeg var alltid 3 hjulet på vogna. Savnet over å komme hjem til noen å dele hverdagen med ble stor. Datingapper, dårlige dater, menn som kun var ute etter sex og spenningen med hele singeltilværelsen forsvant. Det var helt håpløst å finne en bra mann. Var ufrivillig singel i flere år. Nå er jeg i forhold med verdens beste mann, og jeg verdsetter det høyt.

Så mitt råd til deg, om forholdet er bra så ta vare på det. Singellivet er ikke så spennende som det kan se/høres ut som. Og bra menn vokser ikke på trær. 

Anonymkode: 827ff...e97

Takk for godt svar :) Setter pris på det! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du trenger noe viktig utenfor forholdet. Noe å bli oppslukt av og som ikke handler om kjærlighet eller familie. 

Kjæledyr

Trening

Hobby

Frivillig arbeid

Videreutdanning 

Reiser osv. 

Anonymkode: 75e9b...d5e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror ikke det er uvanlig. Men tenk om livet var annerledes, du var singel i den perioden. Mannen din, som virker fantastisk, hadde nok blitt snappet opp av en annen dame.

Du hadde nok endt opp med en annen mann. Kanskje en som ikke behandlet deg bra, var utro etc. Utrolig mange opplever det. Det har du sluppet fordi nettopp du var så heldig å kapre drømmemannen så tidlig ❤️ 

Du må i alle fall ikke finne på å bli singel nå! Dating-poolen er langt fra den samme som da du var ung og det er svært langt mellom dem oppegående mennene, nettopp fordi de beste allerede er tatt.

Gå i terapi og jobb deg gjennom det og prøv å snu tankegangen til hvor heldig du har vært som fikk nettopp han. Du har egentlig vunnet i lotto, slik du beskriver mannen din!

Anonymkode: fa44d...52c

Tusen takk for godt svar setter veldig pris på det :) Må bare klargjøre, jeg er mann. :) Men ja, kona mi er helt fantastisk. Hun elsker meg veldig høyt, og jeg elsker henne. Hun er veldig trofast og familien er ekstremt viktig for henne. Vi er flink til å pleie forholdet begge to. Jeg har delt disse tankene med henne om tapt singeltid, men hun kjenner ikke på det samme og ble lei seg når jeg delte det, for hun følte at hun ikke var god nok. Hun skulle heller ønske vi møttes enda tidligere. :) Tusen takk for gode ord! Setter pris på det :) Ønsker deg en fin dag videre :) 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...