Gå til innhold

Møter i permisjon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg blir sporadisk (månedlig) innkalte til møter med arbeidsgiver. Typisk oppdateringer ifbm endringsprosesser, planlegging etc. Utfordringen min er at jeg har en kolikkbaby som ikke sover mer enn 3-4t på natten og jeg er i ferd med å bli sprø. Ekte sprø, jeg er så på randen at jeg ikke har kapasitet til disse svadamøtene. Jeg sier det ikke funker for meg men får da bare beskjed om at vi gjør det vi rekker og tar resten en annen dag. Jeg skal ikke på jobb før om et halvt år og det bryr meg midt i rasshølet hva de driver med nå. Jeg klarer knapt ta på meg klærne riktig vei og har ingen interesse av å se på nye mappestrukturer i teams og overføre filer jeg ikke husker hvor jeg har lagret. Vanligvis er jeg veldig fleksibel som arbeidstaker, men nå er jeg helt flat.

Så til mitt spm: kan jeg nekte? 

Anonymkode: fa6af...f6d

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men i alle dager. Dette er da ikke noe du skal holde på med i permisjonen? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Håper du får betalt 100% overtid for tidsbruken.  

Du er 100% i permisjon.  Arbeid utover dette må kompenseres.  

Min jobb leide meg inn noen ganger til møter, da fikk jeg godt betalt.  

Anonymkode: f3bd0...ead

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg blir sporadisk (månedlig) innkalte til møter med arbeidsgiver. Typisk oppdateringer ifbm endringsprosesser, planlegging etc. 

Så til mitt spm: kan jeg nekte? 

Absolutt ingen hos oss er i det hele tatt med på noen form for drift av selskapet mens de er i permisjon. Det hadde ikke falt oss inn i det hele tatt.

Anonymkode: 57445...106

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor svarer du ja til å delta? Hvorfor sjekker du mailen og teams i det hele tatt? Gi beskjed om at «dette tar vi når jeg er tilbake fra permisjon, jeg blir ikke med på møter eller sjekker mail eller noen ting før jeg er tilbake. Baby og lite søvn er krevende så jeg orker rett og slett ikke.» Og så slutter du å svare!

3-4 timer sammenhengende på natt er luksus med baby, men om du mener 3-4 timer med masse oppvåkninger er det ikke enkelt. Hatt begge typer barn. Jeg tenker du må legge deg nedpå på dagtid når baby sover. 

Anonymkode: 68768...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det kan du med helt god samvittighet si nei til. Jeg var nylig i permisjon og hadde jevnlige fysiske møter med sjefen. Og jeg fulgte med på mail og utviklingen i selskapet (sitter i ledergruppen).

Men jeg hadde en enkel baby uten kolikk som sov godt, og all kontakt var på mitt initiativ. Hadde aldri prioritert jobben i en situasjon som du har. 

Anonymkode: a8e90...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må vel også melde inn til nav om du jobber i permisjonen?

Si nei, du har permisjon, snakkes om 6 mnd. Ta kontakt med fagforbundet ditt om arbeidsgiver gir deg pes.

Anonymkode: ffaf8...198

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette skal du bare si nei til. Permisjon er permisjon og den skal du ha uten å gnages.

Anonymkode: c54f2...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Permisjon er permisjon. Du skal si nei med veldig god samvittighet. 

Anonymkode: 0aef3...410

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor svarer du ja til å delta? Hvorfor sjekker du mailen og teams i det hele tatt? Gi beskjed om at «dette tar vi når jeg er tilbake fra permisjon, jeg blir ikke med på møter eller sjekker mail eller noen ting før jeg er tilbake. Baby og lite søvn er krevende så jeg orker rett og slett ikke.» Og så slutter du å svare!

3-4 timer sammenhengende på natt er luksus med baby, men om du mener 3-4 timer med masse oppvåkninger er det ikke enkelt. Hatt begge typer barn. Jeg tenker du må legge deg nedpå på dagtid når baby sover. 

Hun sover 3-4t avbrutt på natta og 4x30min på dagen. Katastrofalt lite med andre ord. Fordi hun aldri sover på dagen heller så må jeg bære henne klagende rundt samtidig som jeg deltar i møtene og det blir bare tull. Har også andre barn å ivareta.

Men takk til alle for svar. Da sier jeg bare nei og dropper å møte opp.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hun sover 3-4t avbrutt på natta og 4x30min på dagen. Katastrofalt lite med andre ord. Fordi hun aldri sover på dagen heller så må jeg bære henne klagende rundt samtidig som jeg deltar i møtene og det blir bare tull. Har også andre barn å ivareta.

Men takk til alle for svar. Da sier jeg bare nei og dropper å møte opp.

Dette er jo helt vilt - spedbarn sover vanligvis 16 t i døgnet. Har du vurdert å gå til en manuellterapeut? Hva sier helsesøster? Så små barn sover mer enn 3-4 timer på natta og 2 timer på dagtid. Jeg ville tenkt at her kan det gå ut over hjernens utvikling? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette er jo helt vilt - spedbarn sover vanligvis 16 t i døgnet. Har du vurdert å gå til en manuellterapeut? Hva sier helsesøster? Så små barn sover mer enn 3-4 timer på natta og 2 timer på dagtid. Jeg ville tenkt at her kan det gå ut over hjernens utvikling? 

Hun har vært hos barnelege og er utredet bla med MR av hodet og EEG, men de mener hun bare har et lavt søvnbehov. Utvikler seg normalt ellers så de har vel rett. Helsesykepleieren er støttende nok, men er jo lite hun får gjort annet enn å tenne lys for at det blir bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg tipper det ikke er lovlig å ta ut permisjon 100% mens man jobber, selv om det kun er møter. Jobb er jobb, permisjon er permisjon.

Anonymkode: aa4ac...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg deltok på noen møter da jeg var i svangerskapspermisjon, men det var viktige møter som hadde konsekvenser for tiden da jeg var tilbake. Disse møtene utløste fri etter at jeg var tilbake, så det gikk fint. Jeg kunne så klart ha nektet uten problemer, men det var også i min interesse for videre arbeid at jeg deltok. 

Anonymkode: 866bf...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...