Gå til innhold

Boligsituasjon og jobb - fortvilet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

Jeg sitter i en litt fortvilet situasjon nå. Jeg har en nyfødt på snart tre uker, så det er nok hormoner og alt som gjør det litt ekstra vanskelig.

Mannen og jeg er gift og har to barn. Vi solgte vår gamle leilighet på nyåret, med overtakelse for omkring en måned siden. Av diverse årsaker måtte vi selge før vi kjøper, og bor nå i en leid bolig. Vi har denne til 1. juni, så må vi finne noe nytt. 

Jeg er i fast jobb (i permisjon), med en gjennomsnittlig inntekt, men grei EK. Mannen har vært selvstendig næringsdrivende, og i fjor ble markedet langt tøffere og han stod noen måneder uten jobb, som gikk utover vår økonomi. Han fikk omsider et nytt oppdrag i starten av januar, foreløpig på 6 måneder, som var svært god betalt. 

Etter å ha vært der ca. 1 måned fikk han beskjed om at de gjerne ville beholde ham fast, hvis han var interessert. Han snakket med HR, og fikk et skriftlig tilbud på fast ansettelse, med en svært god lønn og gode betingelser, med oppstart etter sommeren, da det midlertidige oppdraget var over. Dette er forøvrig et anerkjent firma med god økonomi. Han takket ja til tilbudet, og har ventet på en bekreftelse, etter at de skal gjennomgå det formelle.

Nå har det gått noen uker, og han fikk beskjed om at HR-sjefen var bortreist. Nå er hun tilbake, og han har purret ytterligere. Så får han plutselig beskjed av sin overordnede at styret har midlertidig satt en "ansettelsesstopp" og at de må ta en fot i bakken om ytterligere 7 uker. Og at de gjerne vil ha ham i hvert fall som konsulent foreløpig. 

Mannen min virker uaffisert av dette, og sier det er vanlig i bransjen (hans forrige oppdrag ble også fornyet årlig/halvårlig, og endte med å vare i 7 år). Men problemstillingen her er jo at vi prøver å få et finansieringsbevis, og det er MYE vanskeligere uten fast jobb. Vi er i Oslo-markedet som er svindyrt, så om banken nedjusterer pga. usikker inntekt får vi ikke en bolig med plassen vi trenger.

Jeg er skikkelig frustrert nå og irritert på hans arbeidsgiver. Er det noen andre i denne situasjonen, som har klart å få romslig lån selv med midlertidig kontrakt?

Anonymkode: fc5e8...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

En muntlig avtale er fortsatt en avtale. Og han har sikkert noe skriftlig også, selv om det ikke er en ordentlig kontrakt.

Er han organisert bør han kontakte fagforeningen.

Anonymkode: b9ca6...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...