Gå til innhold

Sorgen over en trafikkbot.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det kunne vært et barn som var på feil sted til feil tid, og ikke politiet.

Reflekter litt over hvor stor sorg slik oppførsel kunne ha ført til.. 

Anonymkode: 035bc...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg skjønner jo at det er irriterende og kjipt, men skjønner ikke helt den voldsomme selvmedlidenheten.

1-5 km/t over gir 1200 kroner i bot. Politiet trekker i tillegg fra 3 km/t i sikkerhetsmargin, så i praksis får du 1200 kr. i bot i intervallet 4-8 km/t over fartsgrensen. I tillegg har du misvisning på speedometeret, så skal du ha fått mer enn 1200 i bot må du ha ligget opp mot 15 km/t over på speedometeret.

Neste trinn er 3250 kroner. Skal du ha fått mer enn det i bot må du ha ligget 14 km/t over fartsgrensen eller enda mer. I praksis snakker vi da om 20 km/t eller mer over på speedometeret, ikke "litt over". 

Jeg skal innrømme at jeg også kjører for fort en del ganger, særlig på tørr vei med lite trafikk. Sjelden såpass mye over, men det har hendt det også. Men det er da virkelig ikke noe synd på meg hvis jeg får en smekk som følge av det.

Restskatt er selvfølgelig kjipt når man ikke er forberedt, jeg fikk et femsifret beløp i restskatt selv denne gang. Men er jo ingen straff, akkurat, det er et resultat av at jeg (og du) har betalt for lite i skatt ut fra hva vi tjente eller sitter på av verdier. Nå må vi betale resten. Det er helt greit.

Anonymkode: 7b134...c70

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...