AnonymBruker Skrevet 26. mars #1 Del Skrevet 26. mars Jeg har ikke hatt bot før. Kjører forsiktig. Jeg var litt over i en sone der jeg ikke kjører til vanlig. Summen var enorm. Boten kom etter restskatt på høy sum. Jeg blir så lei meg. Ikke kjøpt noe til meg selv på flere år og så alt dette. Anonymkode: f57a4...1d9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #2 Del Skrevet 26. mars Sånn er livet. Følg med på veien og les skilt og ikke bruk mobil, så slipper du bøter.. Anonymkode: 51a02...dcf 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #3 Del Skrevet 26. mars Hvor mye var du over da? Anonymkode: c49f5...461 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #4 Del Skrevet 26. mars Hvor enorm er en bot om du bare er bittelitt over? Du får ikke bot før du er mer enn 5 kmt over og med ca 5% feilvisning må speedometeret være rundt 10 over før man blir tatt og da er man på laveste sats. Så hvor mye over var du egentlig? Anonymkode: 7deee...8fc 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #5 Del Skrevet 26. mars Sorg, faktisk. Har du levd et veldig skjermet liv, uten vonde hendelser? Anonymkode: 908c1...317 12 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #6 Del Skrevet 26. mars Sorg?? Anonymkode: a0790...9b9 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #7 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har ikke hatt bot før. Kjører forsiktig. Jeg var litt over i en sone der jeg ikke kjører til vanlig. Summen var enorm. Boten kom etter restskatt på høy sum. Jeg blir så lei meg. Ikke kjøpt noe til meg selv på flere år og så alt dette. Anonymkode: f57a4...1d9 En måte å unngå bøter på, være lovlydig, uansett hvor du ferdes så slipper du ekstrautgifter til statskassen. Anonymkode: a947c...1d0 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #8 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvor enorm er en bot om du bare er bittelitt over? Du får ikke bot før du er mer enn 5 kmt over og med ca 5% feilvisning må speedometeret være rundt 10 over før man blir tatt og da er man på laveste sats. Så hvor mye over var du egentlig? Anonymkode: 7deee...8fc siden bøtesatsene økte er selv litt over blitt ganske mye mer enn det var.. Bøtesatser | Politiet.tips Anonymkode: 51915...172 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #9 Del Skrevet 26. mars Avbetaling? Anonymkode: dae43...138 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 26. mars #10 Del Skrevet 26. mars Shit happens. Så klart er det kjipt, men putt det i skuffen over idiotiske opplevelser og gå videre. Du får ikke gjort noe fra eller til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #11 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (20 minutter siden): siden bøtesatsene økte er selv litt over blitt ganske mye mer enn det var.. Bøtesatser | Politiet.tips Anonymkode: 51915...172 Siden hun bare var litt over tenker jeg da at speedometeret viste maks 10 over og at boten er 1250,-. Med mindre hun ikke bare var litt over... Anonymkode: 7deee...8fc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #12 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Sorg?? Anonymkode: a0790...9b9 Persilleblad-generasjonen vet du... Anonymkode: 2c512...5a0 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #13 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har ikke hatt bot før. Kjører forsiktig. Jeg var litt over i en sone der jeg ikke kjører til vanlig. Summen var enorm. Boten kom etter restskatt på høy sum. Jeg blir så lei meg. Ikke kjøpt noe til meg selv på flere år og så alt dette. Anonymkode: f57a4...1d9 Sorgen burde være over at du brøt loven, ikke konsekvensen av den ulovlige handlingen.. Anonymkode: 1fc4c...b60 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #14 Del Skrevet 26. mars Ja da får du lære deg å følge med så slipper du å oppleve denne sorgen igjen. Anonymkode: 51909...4d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #15 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 11.40): Jeg har ikke hatt bot før. Kjører forsiktig. Jeg var litt over i en sone der jeg ikke kjører til vanlig. Summen var enorm. Boten kom etter restskatt på høy sum. Jeg blir så lei meg. Ikke kjøpt noe til meg selv på flere år og så alt dette. Anonymkode: f57a4...1d9 Kjedelig å få både bot og restskatt, men dessverre er det din egen feil Anonymkode: 1fcb4...338 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #16 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 11.40): Jeg har ikke hatt bot før. Kjører forsiktig. Jeg var litt over i en sone der jeg ikke kjører til vanlig. Summen var enorm. Boten kom etter restskatt på høy sum. Jeg blir så lei meg. Ikke kjøpt noe til meg selv på flere år og så alt dette. Anonymkode: f57a4...1d9 Du skriver som om restskatt og fartsbot er noe som bare skjedde deg. Du er faktisk skyld i begge to helt selv. Slutt å spill offer. Anonymkode: 86e52...2b0 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 28. mars #17 Del Skrevet 28. mars (endret) Betal den og legg det bak deg og gå videre i livet. Er du ikke litt overdramatisk nå? "Sorg"? Over en bot? Restskatt er dessverre også din egen feil, som ikke har justert skattekortet ditt riktig fra årets begynnelse i fjor. Følg med og gjør endringer utover i året også, så unngår du restskatt. Målet må jo være å gå i null. Har du komplisert økonomi eller bare en "normal" en med boliglån og en enkel lønnsinntekt? Hvis du ikke er sikker på hvordan gjøre det selv, burde det være mulig å få hjelp av noen (familie, venner) til å legge inn riktige tall på skattekortet allerede i januar. Og ev justeringer senere på året hvis det skjer noen endringer. Endret 28. mars av Million omformulerte en setning 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #18 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du skriver som om restskatt og fartsbot er noe som bare skjedde deg. Du er faktisk skyld i begge to helt selv. Slutt å spill offer. Anonymkode: 86e52...2b0 👆blir ikke mer riktig enn dette. Null sympati herfra Anonymkode: a334d...4ab 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #19 Del Skrevet 28. mars Du beholdt i allefall kortet ditt, det er det du bør sette i perspektiv. For noen år siden sa jeg levde på AAP etter samlivsbrudd og skyldte masse penger fra før, så kjørte jeg så fort dn gang for å rekke ferga, og mistet førerkortet for 4 måneder og fikk rundt 11 000 i bot. Da kan du se for deg at ting ble litt mer krise. Du må gjerne gråte en skvett og sørge, men finn heller løsning på hvordan betale og tenk at du er ikke den første med litt bot. Anonymkode: b265b...ffe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 28. mars #20 Del Skrevet 28. mars Jeg skjønner godt at det er kjipt og sure penger, men du må ha vært mer enn bare litt over for å få en enorm bot. Du får bare betale og tråkke enda litt mer forsiktig på gassen neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå