Gå til innhold

Kan LIS lege operere alene?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Hadde i går et inngrep i underlivet. I forkant hadde jeg samtale med lege og hun forklarte hvordan hun skulle operere og at det var min tur ila 5 min. Jeg forklarte at jeg var veldig nervøs for inngrepet pga evtn risikoer og ønske om graviditet snarlig (hadde lest meg godt opp). Op. Ble forsinket med 3 timer uten at jeg fikk besked. Da jeg ble rullet inn til op. Kom det en helt ny lege som var overlege. Han sa at han skulle gjennomføre operasjonen og så skulle lis legen se på, fordi jeg hadde ytret så sterkt ønske om barn. Derfor ventetid til slutten av dagen. Jeg er så klart kjempeglad for dette og at de sammen ble enige om at hun bare skulle se på!! Men er det ikke veldig rart at planen egentlig var at hun skulle gjøre det alene når hun brått ble usikker fordi jeg ville ha barn etterpå? Er en rutine op.. Trodde ikke lis leger kunne operere alene. Noen som vet? :) 

Anonymkode: f5ec0...a0e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hei. Hadde i går et inngrep i underlivet. I forkant hadde jeg samtale med lege og hun forklarte hvordan hun skulle operere og at det var min tur ila 5 min. Jeg forklarte at jeg var veldig nervøs for inngrepet pga evtn risikoer og ønske om graviditet snarlig (hadde lest meg godt opp). Op. Ble forsinket med 3 timer uten at jeg fikk besked. Da jeg ble rullet inn til op. Kom det en helt ny lege som var overlege. Han sa at han skulle gjennomføre operasjonen og så skulle lis legen se på, fordi jeg hadde ytret så sterkt ønske om barn. Derfor ventetid til slutten av dagen. Jeg er så klart kjempeglad for dette og at de sammen ble enige om at hun bare skulle se på!! Men er det ikke veldig rart at planen egentlig var at hun skulle gjøre det alene når hun brått ble usikker fordi jeg ville ha barn etterpå? Er en rutine op.. Trodde ikke lis leger kunne operere alene. Noen som vet? :) 

Anonymkode: f5ec0...a0e

Joda. De opererer alene så fort de har nok antall inngrep til det. 

Anonymkode: 4ed53...6cc

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer nok an på hvilke type inngrep det er snakk om. 

Var det konisering du hadde?

Anonymkode: 0b187...06b

AnonymBruker
Skrevet

Lis-lege er alt fra begynte i går til egentlig ferdig spesialist/overlege, bare har ikke fått papirene tilbake fra myndighetene enda. 

Anonymkode: 52267...4e1

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...